kepala botak ingatkan suami saya rupa-rupanya kawan dia yang ratah tubuh saya malam tu

kepala botak ingatkan suami saya rupa-rupanya kawan dia yang ratah tubuh saya malam tu kepala botak ingatkan suami saya rupa-rupanya kawan dia yang ratah tubuh saya malam tu | Seorang anggota tentera dihukum penjara 13 tahun dan enam sebatan oleh Mahkamah Sesyen Ampang hari ini selepas didapati bersalah merogol isteri rakannya ketika menumpang tidur di rumah mangsa, tahun lalu. Hakim Syafeera Mohd Said menjatuhkan hukuman itu terhadap tertuduh, Koperal Mohd Zulkarnain Abdul Razak, 37, selepas mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes melampaui keraguan munasabah di akhir kes pembelaan. Beliau turut memerintahkan hukuman penjara terhadap tertuduh berkuat kuasa dari tarikh jatuh hukum (hari ini). Seramai 10 saksi pendakwaan dan empat saksi pembelaan memberi keterangan pada perbicaraan kes itu yang bermula pada 2016. Ketika rayuan, peguam tertuduh, Mohd Azhar Mohd Ghazali memohon mahkamah menjatuhkan hukuman ringan dengan mengambil kira jasa anak guamnnya kepada negara yang telah 18 tahun berkhidmat dalam pasukan tentera. “Tertuduh juga mempunyai seorang anak kecil berumur lapan tahun. Jika satu tempoh pemenjaraan yang panjang diberikan, tertuduh akan kehilangan semua keistimewaan yang dikecapi sepanjang perkhidmatan dalam tentera dan anaknya juga akan berhadapan dengan stigma masyarakat dengan pemenjaraan bapanya ini,” katanya. Timbalan Pendakwa Raya, M.Arunjothy memohon mahkamah menjatuhkan hukuman setimpal dengan kesalahan serius yang dilakukan tertuduh mengambil kira faktor kepentingan awam, trauma, emosi dan malu yang dihadapi mangsa dan keluarganya ekoran kejadian itu. Pada 22 Julai 2016, Mohd Zulkarnain mengaku tidak bersalah atas pertuduhan merogol mangsa berusia 25 tahun 10 bulan di dalam bilik tidur rumah mangsa di sebuah pangsapuri di ibunegara pada jam 3.30 pagi, 12 Julai 2016. Pertuduhan ke atasnya dikemukakan mengikut Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan boleh juga dikenakan sebat. Mengikut fakta kes, pada hari kejadian, semasa mangsa sedang tidur bersama anaknya di dalam bilik, mangsa tersedar apabila merasakan dia dihempap dan dalam keadaan gelap dan separuh sedar kerana mengantuk, mangsa merasakan ada berlaku kemasukan ke dalam kemaluannya. Lalu wanita itu membuka matanya sedikit dan melihat seorang lelaki berkepala botak yang mana mangsa menyangka lelaki itu adalah suaminya kerana suaminya juga berkepala botak. Tertuduh juga cuba untuk meliwat mangsa menyebabkan mangsa terkejut lalu bangun dan melihat lelaki itu bukan suaminya sebaliknya adalah rakan suaminya yang ketika itu dalam keadaan bogel. Mangsa menjerit namun tertuduh menyuruh mangsa supaya tidak bising dan dia segera memakai pakaiannya dan meninggalkan mangsa sebelum mangsa menghubungi suaminya yang ketika itu tiada di rumah. Difahamkan tertuduh telah datang ke rumah rakannya itu untuk menumpang tidur selama sehari. – Bernama jadikan info ini sebagai pengajaran. zaman sekrang semua tidak boleh dipercayai kejadian kawan rogol bini kawan bukanlah kes yang pertama sebaliknya ia telah berlaku sebelum ini ini antara kisah yang sama isteri dirogol kawan suami Terpegun dengan kelunakan suara isteri rakannya dijadikan alasan seorang lelaki untuk memperkosa wanita terbabit ketika ketiadaan suami di rumah. Dalam kejadian jam 8 malam, suspek dikatakan memperkosa wanita berusia 17 tahun itu. Sumber berkata, suspek berusia 20-an dikatakan turut menyewa sebuah bilik di kediaman terbabit. Menurutnya, mangsa dan suami dikatakan mengemas rumah berkenaan sebelum suspek diminta turut sama membantu. “Bagaimanapun suami mangsa memberitahu terpaksa meninggalkan rumah seketika berikutan mempunyai urusan kerja. “Mangsa dan suspek kemudian menyambung tugas mengemas rumah sebelum mangsa masuk ke dalam bilik sambil bernyanyi,” katanya. Tindakan itu dikatakan menyebabkan suspek ‘jatuh hati’ dengan kelunakan suara mangsa sebelum suspek meminta mangsa mengajarnya menyanyi. Menurutnya, mangsa bagaimanapun terkejut apabila suspek bertindak kasar menarik rambutnya sebelum diseret ke dalam bilik. “Suspek kemudian terus menanggalkan pakaian mangsa dan memperkosanya tanpa belas kasihan. “Malah, suspek memberi idea gila dengan menyuruh mangsa bercerai dengan suami dan berkahwin dengannya,” katanya. Dia berkata, suami mangsa yang pulang tidak lama kemudian terkejut melihat keadaan isterinya sebelum bertanya apa yang berlaku. “Suami mangsa berang selepas mengetahui isterinya diperkosa sebelum memukul dan menangkap suspek. “Suspek kemudian dibawa ke Balai, sebelum diserahkan kepada polis,” katanya. Suspek kini ditahan reman bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan.

‘Kau belanja ape je sampai banyak tu, bodoh!’ – Suami berang dan tengking isteri kerana dicaj RM275 untuk beli barang keperluan

Malang nasib seorang isteri apabila dia ditengking suaminya di hadapan orang ramai gara-gara barangan keperluan rumah yang diambil melebihi bajet si suami. Bukan saja diaibkan, malah ditinggalkan pula si isteri dan dua orang anak kecil di kaunter itu dengan duit RM150.

Alangkah zalim dan dayusnya suami yang tidak guna seperti ini. Kasihan si isteri terpaksa menanggung malu. Semoga si suami sedar akan kesilapannya dan bertaubat sebelum terlambat.

ASSALAMUALAIKUM admin. Saya tiada masalah rumah tangga. Cuma nak berkongsi satu kejadian di depan mata.

Begini, tengah hari tadi saya pergi belanja barang dapur di shopping mall The Mines, Serdang. Selepas saya memilih barangan dapur, saya pergi ke kaunter untuk membuat pembayaran. Ketika sedang menunggu giliran, di depan saya ada satu pasangan suami isteri bersama dengan dua orang anaknya. Seorang masih bayi dan yang seorang lagi anaknya lebih kurang sebaya dengan anak saya.

Saya terkejut apabila juruwang itu kata mereka kena bayar RM275. Saya dengar dengan jelas. Tahu apa jawapan si suami?

“Kau belanja ape je sampai banyak tu, bodoh!” si suami menengking isterinya di depan orang ramai.

Masa insiden itu berlaku, di belakang mereka ada dalam lima orang termasuk saya yang sedang menunggu giliran membuat pembayaran. Saya tengok wajah si isteri merah padam menahan rasa malu.

Selepas itu si suami terus menghulur duit RM150 dan terus pergi tanpa mempedulikan isteri dan dua orang anaknya. Si isteri terus memberitahu juruwang itu yang duitnya tidak cukup untuk membuat pembayaran. Dia letak barang-barang lain dan hanya mengambil beras, pampers, susu dan telur sahaja.

Saya kasihan melihat dia, lalu saya cakap pada dia, “Akak ambil saja, biar saya yang bayar bakinya.” Pada awalnya dia tidak mahu dan kata, “Takpe dik,”. Saya paksa juga dia menerima sebab di belakang ada ramai yang sedang menunggu giliran untuk membuat pembayaran. Dengan rasa berat hati, dia mengambil barang-barang itu semua.

Hati saya rasa sedih melihat insiden yang berlaku di depan mata. Saya tak sampai hati tengok anak-anak dia. Tanpa sedar air mata saya mengalir pada masa itu. Mungkin di dalam hati dia juga menahan kesakitan dan rasa malu dimaki dan ditengking oleh suaminya di depan orang ramai.

Saya nak sampaikan kepada lelaki di luar sana, jangan kau memalukan isteri di depan orang ramai. Jangan kau hina dia. Sebaliknya hargailah isteri kerana nafkah sesungguhnya adalah tanggungjawab suami.

Itu saja yang saya nak kongsikan. Sampai sekarang saya masih teringat akan insiden itu. Alhamdulillah, suami saya baik dan cukup dalam memberi nafkah kepada saya dan anak-anak. Terima kasih admin.

Sumber: Kisah Rumah Tangga

Kredit : The Reporter

Like & Share : viralvaletdotcom

Wahai Isteri, Berhenti Sebut 9 Ayat Ini Kepada Suami

Anda pernah tak alami keadaan di mana tiba-tiba suami diam dan taknak cakap apa-apa? Tiba-tiba moodnya berubah?

Mungkin anda tak perasan dan ambil ringan, tapi itu mungkin tanda suami anda “merajuk“, menyampah dan terasa dengan kata-kata anda. Alah, biasalah kita perempuan ini… Kadang bila penat sangat atau sudah malas nak melayan kerenah semua orang, nanti mulut kita terlepas cakap ayat yang tak sepatutnya!

Oleh itu, mari kita sama-sama elak daripada menyebut 9 ayat berikut, agar perkahwinan kita lebih tenang dan bahagia, ya? 9 ayat isteri patut berhenti cakap pada suami

1 – “Baju apa abang pakai ni? Buruk sungguh lah!”

Kecil hati si suami kalau anda mengutuk dengan keras penampilannya. Macam kita jugalah, nak suami kutuk pilihan baju yang kita pakai? Apa patut anda sebut: Cuba bagi pilihan suruh dia tukar baju. Tak adalah directsangat nak kata anda tak berkenan dengan baju dia nak pakai. Ataupun anda beri terus pilihan baju yang anda rasa sesuai. Tapi kalau tak mahu juga tak boleh buat apa, la ye!

2 – “Tinggallah! Nanti saya buat sendiri semua”

Suami mungkin tak pandai nak kemas rumah atau basuh dan susun pinggan macam yang kita nak. Tapi itu tak bermaksud mereka tak tawarkan bantuan kan? Kalau anda terus “halau” mereka macam ni, mereka akan anggap anda tak perlukan pertolongan mereka. Nanti mereka tak mahu menolong dah! Apa patut anda sebut: Biar saja dia nak tolong. Meringankan beban, kot!

3 – “Saya gemuk.”

Okay, rasanya ini semua isteri akan asyik sebut pada suaminya. Mungkin sebab kita memang gemuk, atau kita sengaja nak pujian. Naik bosan suami nak jawab nanti!

4 – “Tak tahu. Ikut awak lah.”

Soalan makan dekat mana (kalau tak masak), ataupun nak makan apa, nak tengok TV berapa, nak tengok wayang apa – semua itu memang kadang-kadang memenatkan. Tak tahu nak jawab apa sebenarnya! Pilihan memang banyak, tapi kita lagi suka biar suami yang tentukan.

Tapi, mereka pun penat juga lah kalau asyik kena decide soalan-soalan ini! Sepatutnya kan keputusan bersama? Apa patut anda sebut: Cuba bincang dan ambil jawapan paling mudah dipersetujui dua-dua pihak. Senang cerita!

5 – “Saya tak patut kahwin dengan awak dulu!”

Oh no! Bila bergaduh, memang semua benda dari mulut terlepas. Tapi, janganlah terlepas ayat ini. Ia boleh buat pergaduhan jadi lagi besar. Hati suami pun boleh terluka menganggap anda menyesal mengahwini mereka.

6 – “Jaga anak, tapi jangan buat ini ini ini ini…”

Mengarah itu ini pada suami tentang anak-anak akan buat mereka rasa yang mereka “tak pandai” langsung jaga anak. Apa anda patut buat: Rileks… anda dan pasangan boleh belajar sama-samacara nak jaga dan urus anak. Dan paling penting, anda perlu percaya suami anda.

Jangan asyik nak check macam mana dia jaga anak setiap masa. Insyaallah, mereka akan jaga anak dengan elok (tapi gaya seorang lelaki lah). Janji anak tak terdedah pada bahaya!

7 – “Awak tak pernah…”

Katakan yang suami anda “tak pernah” buat semua benda akan buat mereka rasa yang mereka tak berguna langsung. Apa anda patut buat: Cara paling baik jika nak cakap sesuatu benda yang suami “sudah jarang buat” adalah dengan duduk berbincang. Cakap yang dia telah lama tak berbuat perkara itu.

8 – “Bila nak dapat kerja?”

Dengan ekonomi sekarang, memang susah nak dapat kerja. Kalau pasangan anda salah satu mangsa dibuang kerja, bersabarlah. Apa anda patut buat: Mereka memerlukan sokongan anda. Jadi, daripada asyik tanya soalan ini, apa kata anda perhati sendiri usaha mereka.

9 – “Tak ada apa-apa.”

Silent treatment atau asyik kata yang “tak ada apa-apa” sedangkan anda marah tentang sesuatu adalah benda yang tak sihat dalam perkahwinan. Anda ingat suami akan faham kalau tak diberitahu? Mereka takkan faham punya!

Apa anda patut buat: Jadi, lebih baik anda terbuka saja cakap apa yang tidak kena dan selesaikan masalah tersebut.

Sumber: The Asian Parent

Kredit: Khalifah Media, otaiviral

Like & Share : viralvaletdotcom

Pelakon Veteran Latiff Borgiba Meninggal Dunia..AlFatihah.

Pelakon veteran, Latiff Borgiba atau nama sebenar Abdul Latiff T. K. Gomu Kakah meninggal dunia sebentar tadi di kediamannya lapor Astro Awani.

Ia disahkan oleh anak Allahyarham, Ab Uzza Ab Latiff.

Allahyarham menghembuskan nafas terakhir pada usia 80 tahun.

Allahyarham yang dilahirkan di Bangkok, Thailand dan berhijrah ke Kuala Lumpur pada tahun 1946 meninggalkan seorang balu dan 16 orang anak.

Allahyarham akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Danau Kota, Setapak sekitar jam 9 malam ini.

Sepanjang hayatnya di dalam dunia seni, Allahyarham sangat sinonim dengan watak-watak antagonis dalam filem serta drama yang diterbitkan sejak 1960-an.

Latiff pernah melakonkan beberapa buah filem termasuk ‘Dang Lenggang’, ‘Ribut di Hujung Senja’ dan ‘Anakku Suamiku”. Antara produksi televisyen yang pernah dibintangi Latiff termasuk drama 13 episod berjudul, “Tekukur Tak Berbunyi Lagi”.

Sumber : Ammar Network

Like & Share : vuralvaletdotcom

Budak berusia 6 tahun ini jana pendapatan RM45 juta setahun dari YouTube..

Ibu bapa dan khususnya kanak-kanak berusia tujuh tahun ke bawah pastinya mengenali kanak-kanak lelaki ini yang seringkali membuat review pelbagai jenis barang mainan di channel YouTube, Ryan ToysReview. Siapa sangka, kanak-kanak itu sebenarnya telah meraih pendapatan US$11 juta (RM44,918,126) setahun.

Menurut laporan Forbes yang melaporkan pendapatan selebriti YouTube yang menjana hasil pendapatan yang tinggi melaporkan, channel YouTube Ryan ToysReview yang dikendalikan oleh keluarga Ryan telah menjana lebih kurang US$11 juta bagi tahun 2017.

The Verge yang pernah membuat liputan mengenai channel Ryan ToysReview dan ibu bapa kanak-kanak itu pula mendedahkan, hampir setiap hari mereka memuat naik video-video review baharu semenjak channel itu diwujudkan pada Mac 2015.

Difahamkan, channel itu mula diwujudkan ketika Ryan berusia empat tahun, yang meminta video-video review barang mainan, bertanya kepada ibu bapanya mengapa tidak dia juga melakukan perkara yang sama untuk channel YouTube miliknya sendiri.

Pada awalnya, channel Ryan ToysReview bermula dengan perlahan sehingga Julai 2015, video-video Ryan mula mendapat perhatian dan viral di media sosial. Video yang memaparkan Ryan membuka dan membuat review ‘Giant Egg Surprise’ yang mengandungi lebih 100 mainan dari siri kereta Pixar itu kini telah ditonton hampir 800 juta kali di YouTube.

 

Channel Ryan kini dilihat lebih cenderung membuat review mainan baru dan produk-produk makanan kanak-kanak yang menampilkan komentar bersemangat dari Ryan.

Channel Ryan ToysReview itu kini mempunyai lebih 10 juta subsribers yang dianggarkan memberi pulangan pendapatan sebanyak US$1 juta setiap bulan, hasil pengiklanan di YouTube.

Sumber: Business Insider, Kredit : The Reporter

Like & Share : viralvaletdotcom

KESUCIAN BAITULMAQDIS DI CEROBOH, 8 SELEBRITI MALAYSIA INI PALING LANTANG BERSUARA! SIAPA SANGKA ARTIS NO.7 SAMPAI BUAT VIDEO NANGIS MINTA NAJIB KECAM TRUMP!!

Pasti ramai yang marah apabila Presiden Amerika Syariat (AS), Donald Trump telah mengisytiharkan Baitulmaqdis sebagai ibu kota Israel bukan?

Ia bukan saja membangkitkan kemarahan di Malaysia, malah seluruh umat Islam di seluruh dunia.

Trump secara rasmi telah mengisytiharkan pemindahan bangunan kedutaan AS di negara haram Yahudi Israel itu dari Tel Aviv ke Baitulmaqdis.

Malah, pengumuman pengisytiharan Baitulmaqdis yang merupakan tempat suci umat Islam yang ketiga itu kini telah menjadi ibu kota negara rejim Zionis.

Dalam masa sama, beberapa selebriti yang cukup prihatin dengan isu ini telah bersuara. Malah mereka turut berasa sedih dan kecewa.

Semestinya isu ini mendapat perhatian luas, bukan sahaja selebriti Malaysia malah luar negara seperti selebriti Hollywood yang ternama seperti Gigi dan Bella Hadid.
“We are all Hindus, Buddhists, Muslims, Atheists, Christians, Jews,” with specific letters highlighted to spell out “HUMANS”. Ayat yang dipegang dua beradik ini ketika menyertai tunjuk perasaan di New York.

Para selebriti Malaysia juga tidak ketinggalan untuk berkongsi perasaan kecewa mereka melalui entri di laman sosial Instagram masing-masing.

Mereka tetap bersemangat untuk terus menentang serta menyelamatkan bumi Palestin daripada cengkaman Israel!

MH kongsikan luahan dan semangat beberapa selebriti untuk korang.

1. Datuk Seri Siti Nurhaliza

2. Afdlin Shauki

3.Nur Heliza Helmi

4.Farrah Adeeba

5.Achey

6.Alif Satar

7.Caprice

Kongsi Rasa Sedih | Luahan Caprice ditujukan kepada pemerintah negara untuk membela nasib umat Islam di Baitulmaqdis. Dengan nada sedih sehingga mengalirkan air mata, Caprice berharap suaranya mampu membuka mata pihak yang bertanggungjawab untuk menentang keputusan yang dibuat oleh Trump.

8.Dan terakhir semestinya Yusuf Azmi.

Apa Kata Anda?

Sumber : mykisah, Kredit : kecohsangat.com

Like & Share : @viralvaletdotcom

 

“Hitam Pekat Hati”,Komen netizen kerana Alicia Amin Terlampau Seksi [6 Gambar]

Apalah gunanya ruangan komen di laman sosial jika tidak digunakan sebaiknya oleh warga laman sosial untuk melemparkan kecaman dan menghukum serta saling mengkafirkan orang lain.

Itulah yang terjadi di ruangan komen laman Instagram Alicia Amin yang juga merupakan perserta Asia’s Next Top Model (ANTM) musim kelima.

Alicia Amin atau nama sebenarnya, Raja Alicia Raja Amin yang berusia 22 tahun mula mendapat perhatian warga laman sosial apabila gambar bogelnya menggayakan pakaian dalam tersebar. Malah perkongsian gambar daring di Instagram juga turut mengundang rasa tidak puas hati sesetengah lapisan masyarakat.

Selain turut membintangi drama Melayu bersama Mira Filzah dan Aliff Aziz, nama Alicia Amin turut melonjak naik baru-baru ini di atas kenyataannya yang menyelar segelintir Melayu yang tidak boleh menerima aksinya berbogel yang dilakukannya di atas nama fesyen.

Sementara itu, ada juga yang mempertikaikan status agama Alicia selain mempersoalkan tatu yang jelas terlihat di dalam beberapa gambar lain yang dimuatnaik di tubuh model dan pelakon baru ini.

Makin dibaca komen, makin takut pun ada kerana pengguna laman sosial meninggalkan komen bagi tiada hari esok untuk Alicia. Namun malangnya, Alicia sendiri menjelaskan bahawa dia tidak akan membaca komen negatif agar tidak terkesan dengan perkara tersebut.

Bak kata Fattah Amin, doakan yang baik-baik saja.

Kredit to:kakisantai.com

Gadis Cantik Ini Di Kejar Puluhan Lelaki.. Namun Apabila Dia Membuka Jaketnya, Membuat Semua Lelaki Bertempiaran Lari…

Gambar gadis ini telah menjadi viral di kalangan kaum lelaki di dunia maya, pasalnya selain cantik, gadis berdarah rusia ini juga memiliki mata yang besar bagaikan patung Barbie. Kenalkan, namanya Julia Vins..

Tingginya 165 Cm, beratnya 65 Kg, tahun ini baru berusia 19 tahun! Dari gambar saja, orang lelaki pasti cair ni..

Tapi bulan lalu, Julia memuatnaik satu foto, ia memang terlihat cantik, tapi jika diperhatikan dengan baik, nampak tak sesuatu yang aneh?

Ternyata Julia Vins bukan gadis Barbie, melainkan ratu fitness!

Dari kepala sampai kaki, tubuhnya diselimuti otot yang tebal dan kekar!

Lihat saja garis otot di lengannya, orang lelaki pun susah membentuk otot seperti itu..

Julia mulai fitness dari tahun 2011, ia memiliki cita- cita untuk menjadi atlet fitness profesional.

Mukanya memang cantik dan manis, tapi jangan main- main dengan tenaganya!

Rekod tertinggi Julian dalam mengangkat beban: Deadlift 165 Kg, Bench press 112.5 Kg, Squatting 205 Kg!

Kerana keistimewaannya ini, Julia sering dipanggil untuk menjadi tetamu di acara TV.

Disuruh gendong lelaki tuh..

Punya tubuh sebesar ini, adakah Julia akan dijauhi para laki- laki? Jawapannya sama sekali tidak! Nih, ternyata dia ada pakwe yang jauh lebih kekar darinya.

Camna? Terkejutkan melihat tubuh dan wajah yang amat tak disangka?

Jangan lupa Share dengan kawan2 ya.

sumber:Kakisantai.com

 

“Macam Prince Charming & Cinderella” – Sweetnya Tauke Di Malam Resepsi…

Bertemakan Fairy Tale, majlis resepsi pelawak Tauke Jambu dan isteri, Nadia Mohd Affendi berlangsung meriah. Menariknya, ada jalan cerita disebalik majlis yang berlangsung dalam suasana penuh romantik itu. Tauke, 40, berkata, Nadia seorang wanita yang tabah terutamanya ketika hubungan yang mereka bina itu berhadapan dengan dugaan. “Tidak ramai perempuan yang tahan dengan saya, tapi dia sangat sabar dan tahan dengan perangai saya yang nakal. Cerita dongeng Cinderella telah dipilih sebagai pelengkap tema Fairy Tale yang berlangsung malam tadi. Saya bukanlah playboy atau nakal tapi cuma saya suka berkawan dan mencari keserasian. Sebelum berkahwin tentulah kita cari perempuan yang betul-betul serasi,” ujarnya kepada mStar Online. Tauke atau nama sebenarnya Zamratul Amri Zakaria sah bergelar suami Nadia Mohd Effendi, 28, dalam sebuah majlis yang diadakan De’ Laman Event Space, Sabtu. Ruang dalam De Laman Event Space pula dihias indah seperti ‘ballroom’ dan berlangsung majlis tari menari sebelum ketibaan ‘Prince Charming’. ‘Prince Charming’ diarak ke ‘dewan tari menari’ dengan limosin mewah dan mencari Cinderella sambil memegang sebelah kasut milik gadis idamannya itu. Namun, ketiadaan Cinderella pada majlis tersebut menyebabkan Prince Charming kecewa tetapi tetap menanti gadis idaman penuh harapan. Setelah hampir berputus asa menanti, hati ‘Prince Charming, kembali berbunga selepas melihat Cinderella muncul dengan gaun kembang yang sangat cantik.

‘Prince Charming’ menyarungkan kasut, meluahkan perasaannya kepada Cinderella dan mereka mula menari meraikan kebahagian… 600 tetamu yang hadir termasuk Ajak (Shiro), Achey (Bocey), Raja Azri, Fizi Hot FM, Uqash Senrose, Hefny Sahad, Azlee (Senario), Wan Gegau dan ramai lagi turut gembira dengan penyatuan ‘Prince Charming’ dan ‘Cinderella’nya itu. Ia merupakan perkahwinan keempat buat Tauke, manakala perkahwinan pertama bagi Nadia. Tauke dikurniakan enam cahaya mata pada perkahwinan terdahulu yang kini berusia 16 hingga 9 tahun. Dalam pada itu, Tauke menyifatkan hubungan dia dengan isterinya itu seperti api dan air. “Kegagalan hubungan sebelum ini kerana sikap masing-masing yang tidak mahu mengalah. Ia seperti api dengan api. “Tapi bila dengan Nadia dia jadi seperti air dengan api, bila saya marah dia akan pujuk,” ujarnya. And the Prince Charming and Cinderella live happily ever after… Sama-sama kita doakan Tauke dan Nadia bahagia hingga ke akhir hayat. Dalam pada itu, ditanya tentang perancangan keluarga, Tauke berkata, dia tidak merancang sebaliknya menyerahkan kepada rezeki yang diberikan oleh Allah taala. Sementara itu, Nadia berkata, dia terpikat dengan sikap Tauke yang matang dan mudah dibawa berbincang. “Dia seorang yang matang dan jika ada masalah dia akan bawa berbincang dengan baik. Pada saya komunikasi itu penting selain perlu percaya antara satu sama lain,” ujarnya. Tauke dan Nadia, 28, mengikat tali pertunangan pada Disember 2015. Pasangan ini akan diraikan dalam majlis resepsi yang berlangsung pada malam Sabtu di lokasi yang sama.

Palestin lancar roket ketiga ke Israel… Ya Allah… Selamatkanlah Saudara Kami Di Sana…Aminn

BAITULMAQDIS : Sebuah roket dilancarkan ke atas pekan Sderot, di selatan Israel dari Semenanjung Gaza, malam tadi, namun pihak tentera enggan memberikan butiran lanjut mengenai kejadian itu.

Pengumuman oleh radio awam bagaimanapun menyebut bahawa roket itu gagal untuk meletup dan tidak mengakibatkan sebarang kecederaan, tetapi seorang wanita berusia lingkungan 50an diberi rawatan ringan kerana mengalami kejutan.

Penunjuk perasaan Palestin bersembunyi di sebalik semak dan kawat duri ketika jip Israel memadamkan api ketika melakukan protes terhadap keputusan Presiden AS untuk mengenali Baitulmuqaddis sebagai ibu negara Israel, semasa pertempuran di sepanjang sempadan antara Israel dan Gaza. – Foto EPA-EFE

Tembakan itu adalah yang ketiga setakat ini dan memasuki malam kedua selepas pengumuman oleh Presiden Amerika Syarikat (AS), Donald Trump berhubung pengiktirafan Baitulmaqdis sebagai ibu negara Israel.

Sementara itu di Gaza, dua penduduk Palestin maut dalam pertempuran yang tercetus susulan pengumuman Trump.

Seorang lagi penduduk dilaporkan berada dalam keadaan sangat kritikal selepas ditembak di bahagian kepala semasa pertempuran itu.

Menurut kenyataan dari Kementerian Kesihatan Gaza, 14 penduduk tercedera dalam serangan udara dilancarkan tentera Israel bagi membalas tembakan roket berkenaan.

Tentera Israel mendakwa, kira-kira 4,500 rakyat Palestin terbabit dalam keganasan di enam lokasi di sepanjang sempadan Semenanjung Gaza. – AFP

Kredit to:kakirocket