TIPS Nak “PERFORM” Baik Bagi Mereka Yang Berusia 30 Tahun Ke Atas

Ketika umur sudah menjangkau 30 tahun ke atas, seorang wanita akan mengalami penurunan hormon dan fungsi pada organ s#ksualnya. Pada usia ini ia akan merasakan tidak nyaman ketika melakukan hubungan s#ks. Jika tidak mempunyai pemahaman yang tinggi, wanita akan beranggapan lelaki terlalu kasar walhal itu adalah aksi yang sama dilakukan seperti sebelum ini. Ini akan menjadi punca seorang lelaki beranggapan si isteri sudah tidak berminat dengannya lagi. Berikut adalah 9 tips s#ks bagi mereka yang berusia 30 tahun ke atas.

1. Ambil Tindakan
Menurut pemerhatian yang dijalankan, lelaki di usia 40-an lebih mudah turn on. Oleh itu wahai isteri, suami anda lebih mudah terangsang ketika akan melakukan aksi seperti membelai ataupun mencium.

2. Jaga Keseimbangan
Lelaki dan wanita memiliki hormon estrogen dan testosteron, hanya berbeza dari segi jumlahnya. Bagi wanita yang sudah bertambah usianya, jumlah estrogen menjadi berkurangan dan testosteron meningkat yang menjadikan mereka lebih agresif. Namun semua ini sebaliknya bagi seorang lelaki. Oleh itu mereka lebih terarah kepada ‘mengikut’ ketika melakukan hubungan s#ks dari menjadi ‘pemimpin’.

3. Lakukan Uji Kaji
Ketika usia semakin bertambah, ghairah s#ks semakin berkurang dan tidak seperti muda-muda dulu. Anda boleh lakukan uji kaji untuk mengembalikan bara api s#ksual anda. Lakukan perkara bersama seperti mandi bersama.

4. Utamakan Kualiti dari Kuantiti
Dari kajian yang dijalankan bahwa pasangan berusia 25-29 tahun melakukan beberapa hubungan s#ks dalam masa sehari. Namun ini berbeza dengan mereka yang sudah berumur dimana hanya melakukan hubungan s#ks beberapa kali sahaja sebulan. Pada usia ini, kualiti dari kuantiti lebih penting.

Setelah bernikah, apa perkara yang paling dinantikan oleh setiap pasangan suami isteri? Ya! sudah tentunya adalah hubungan s#ks. Ramai pasangan yang tidak mahu untuk berbicarakan tentang masalah s#ks mereka kepada pasangan mereka sendiri disebabkan rasa malu. Hubungan s#ks selepas kahwin adalah aktiviti yang mesti dilakukan oleh setiap pasangan. Teruskan bacaan anda untuk ketahui 7 fakta tentang hubungan s#ks selepas bernikah.

5.Hubungan S#ks Boleh Terjadi Dengan Cepat
Sebagai pasangan muda, pasti akan timbul rasa khuatir dan cemas tentang hubungan s#ks yang akan dilakukan. Hubungan s#ks yang cepat boleh sahaja terjadi bila benar-benar memerlukan. Contohnya seperti diwaktu pagi sebelum pergi bekerja.

6. S#ks Boleh Dipenuhi Kejutan
Pasangan yang sudah bernikah, anda boleh mencuba pelbagai posisi s#ks dengan pasangan anda. Ini akan memberi kejutan kepada pasangan anda. Kejutan ini pasti akan membuatkan hubungan s#ks anda lebih h0t.

7. Makna “Hanya Ada Kita Berdua di Dunia Ini”
Ketika sedang melakukan hubungan s#ks dengan pasangan, anda akan merasakan bahawa dunia ini hanya miliki anda berdua sahaja. Bila sudah sama-sama berasa nyaman menikmati hubungan s#ks, anda sudah tidak risau lagi dengan hal lain sekali gus membolehkan anda mencapai klimaks.

8. Punyai Rutin S#ks Sendiri
Pada peringkat awal perkahwinan bagi setiap pasangan, pasti susah untuk mengetahui rutin s#ks pasangan anda. Namun bila sudah lama bersama, anda akan tahu bila pasangan anda perlu untuk melakukan hubungan s#ks.

9. Alami Orgasme Bersama Jika selalu melakukan hubungan s#ks bersama dengan pasangan, rasa cinta dan percaya terhadap pasangan akan timbul dengan sendiri. Dengan itu, anda akan tahu bila pasangan anda akan orgasme atau klimaks.

10. Rasa Percaya Pada Diri
Pasti ada pasangan yang risau untuk menhadapai malam pertama mereka. Tapi bila sudah selalu bersama, rasa risau akan hilang dan akan timbul rasa percaya pada diri. Rasa ini akan memberanikan anda untuk tampil bogel dihadapan pasangan tanpa rasa malu. 11. Hubungan S#ks Lebih H0t Selepas melakukan hubungan s#ks setelah bernikah, anda akan menyedari kemampuan s#ks anda semakin meningkat. Apalagi bila anda sudah komitment menghabiskan sisa hidup bersama pasangan, anda akan melakukan yang terbaik ketika melakukan hubungan s#ks.

7 KEINGINAN YANG SERING SUAMI SIMPAN DARI PENGETAHUAN ISTERI..

Usia perkahwinan yang lama tidak bermakna pasangan suami isteri itu saling bersikap terbuka dan memahami antara satu sama lain. Selalunya, kebanyakkan suami tidak akan menyuarakan keinginan mereka pada isteri.

Selalu kita nampak pasangan suami isteri yang sudah lama berkahwin, si isteri yang akan banyak bercakap dan suami pula hanya pilih untuk berdiam diri dan bercakap perkara yang penting sahaja. Tahukah kamu para isteri, suami juga mempunyai perasaan. Mereka selalu berharap agar si isteri sendiri mengetahui apa keinginan mereka.

Nak tahu apakah keinginan para suami yang tidak pernah mereka ungkapkan, jom baca ni;

Harap ucapan ‘I Love You’ dari isteri setiap hari

para suami selalunya akan merindui saat-saat awal perkahwinannya dahulu, saling bertukar cerita, bertanya khabar, berjalan berpegangan tangan dan bermesra antara satu sama lain. Jauh didalam hati suami sentiasa mengharap agar isterinya memberi ucapan ‘I Love You’ pada setiap hari. Tahukah anda 3 perkataan ini mampu mencipta keajaiban tau. Tak percaya cuba lah.

Selain Anak-Anak, Suami Juga Mahukan Perhatian Dari Isteri

Anak adalah prioriti utama bagi semua perempuan yang bergelar isteri, namun seorang suami akan merasa sangat diabaikan dan berharap isterinya memberi lebih perhatian terhadap dirinya. Hal ini sangat sukar untuk diluahkan oleh para suami, mereka hanya berharap isteri lebih tahu untuk membahagikan masa.

Lelaki Diam Bukan Sebab Menyimpan Rahsia

Kadang-kadang suami juga perlukan masa untuk bersendirian, selalunya apabila lelaki berdiam diri mereka sedang ligat berfikir. Jika pada masa ini si isteri datang meminta sesuatu dan suami pula tidak menjawab hanya mendiamkan diri. Saat ini suami bukan nya marah dan sedang menyimpan rahsia, mereka cuma perlukan sedikit ruang untuk merancang urusan kewangan keluarga.

Bimbang Dengan Prestasi Seks

Bila sebut dengan ketidak selesaan dan obsesi seseorang lelaki, para suami selalunya akan merasa bimbang dengan prestasi mereka diranjang. Suami selalunya tidak akan menyatakan hal ini, tetapi gagal memuaskan isteri adalah ketakutan terbesar bagi seorang lelaki bernama suami.

Ingin Dipuji

Suami akan berasa gembira jika segala usaha yang dia lakukan untuk membahagiakan keluarga dipuji isteri. Ucapan terima kasih dan senyuman dari isteri mampu membuatkan hari si suami begitu ceria.

Ingin Isteri Lebih Aktif Di Ranjang

Kadang-kadang suami juga mahukan belaian terlebih dahulu daripada isteri sebelum ‘bersama’, para suami akan lebih merasa ghairah jika isteri yang mendominasi. Kerana mereka merasakan seperti dingini dan dihargai. Selalunya suami tidak akan meminta isterinya melakukan seperti itu kerana takut permintaannya seakan memaksa si isteri.

Tak Mahu Terlibat Apabila Isteri Bertengkar Dengan Ibunya

Semua lelaki akan merasa susah dan sukar jika isterinya sering bertengkar dengan ibu mereka. Sebolehnya mereka tidak mahu terlibat sama kerana saat itu mereka terpaksa memilih untuk memenangi pihak yang mana. Para suami akan memilih untuk tidak mengambil peduli jika kedua-duanya bertengkar.

Ini sahaja yang dapat kami kongsikan. Semoga para isteri diluar sana sedar yang suami juga perlukan perhatian walaupun sibuk seharian bekerja. Cukup dengan senang kan hati suami supaya fikirannya tidak runsing, pastikan harinya sentiasa ceria dan gembira ya! – utaranews.com via kecohsangat.com

p/s: nak promosi sikit cendol terbaik yang admin pernak rasa. Harga pun murah!

 

 

 

MARI BERKENALAN DENGAN MEKANIK JELITA INI!

Selama ini, kita memikirkan bahawa pekerjaan sebagai mekanik adalh milik kaum lelaki sahaja. Tidak menghairankan apabila kita berfikiran begini, kerana seperti yang kita ketahui pekerjaan membaiki kenderaan ini adalah satu pekerjaan yang berat dan boleh mengotorkan badan.

Kita boleh melihat fizikal seorang mekanik, yang pastinya agak keras dengan pakaian, badan serta kuku yang hitam kerana minyak daripada enjin kenderaan.

Tetapi mesyarakat hari ini mula berubah secara perlahan-lahan. Dengan bayaran yang agak tinggi dan ingin mencuba cabaran baru, maka lahirlah wanita-wanita yang cuba bersaing dengan lelaki.

Salah satunya adalah seorang mekanik wanita bernama Tantin Legapi Meneses. Mekanik berusia 21 tahun ini dikatakan mekanik paling hangat di Pampanga, Filipina, dengan wajah yang cantik serta bentuk tubuh yang menggiurkan.

Tapi, jangan tertipu dengan penampilannya, kerana dia boleh melakukan pekerjaannya lebih baik dari beberapa mekanik lelaki di luar sana.

Seperti yang diketahui, Tantin mempunyai kemahiran luar biasa dalam menyelesaikan masalah dan membaiki kereta. Dia sebenarnya berasal dari keluarga mekanik, yang mungkin salah satu sebab dia memilih bidang ini.

Tantin belajar di Sekolah Seni Dan Perdagangan TESDA Gonzalo Puyat di San Luis Mexico, juga di Pampanga untuk mempelajari kemahiran yang diperlukan untuk bekerja sebagai mekanik. Hasil daripada pembelajarannya, sekarang ini dia dengan mudah dapat membaiki kereta.

Selain seorang mekanik yang berbakat, Tantin juga merupakan seorang cosplayer dan freelance model. Dan apabila dia berpakaian untuk melakukan pertunjukan, kamu pasti tidak akan mengetahui bahawa dia sebenarnya seorang mekanik!

Sumber : seratadunia.com

 

“Aku Tengah ‘HAID’ Tetiba Suami Aku Nak Plak” Apa Perlu Isteri Ini Buat?

Pertanyaan:
Assalamu’alaikum Warahmatullahi Warahmatullahi Wabarakatuh,

Ustadz, saya ingin menanyakan suatu hal. Saya sedang haidh sedangkan suami saya sedang memiliki hasrat yang tinggi. Yang ingin saya tanyakan adalah bagaimana hukum (maaf) meng-onani suami? [KH]

Jawaban:
Wa’alaykumussalam warahmatullah wabarakatuh,

Saudari KH rahimakumullah, diantara lima prinsip tujuan syariah (maqâshid al-syariah) adalah memelihara keturunan (hifzh al-nasl). Syariah Islam menjadikan pernikahan sebagai satu-satunya akad yang sah untuk memelahirkan keturunan, sekaligus mengaharamkan bentuk perzinahan sebagai perbuatan yang keji dan jalan yang buruk.

Pada hakikatnya setiap perintah Allah swt pasti akan mendatangkan kebaikan bagi manusia, demikian juga sebaliknya setiap larangan Allah pasti akan melahirkan kerusakan dan bahaya bagi manusia.

Oleh karena itu setiap hukum syara’ yang telah Allah tetapkan untuk manusia akan selalu membawa kebaikan dan rahmat untuk kehidupan ini.

Sebaliknya setiap bentuk keburukan dan kerusakan yang terjadi merupakan buah dari setiap pelanggaran dan penyimpangan terhadap hukum syara’.

Sebagai agama fitrah, Islam tidak menafikan bahwa salah satu tujuan pernikahan adalah untuk menyalurkan naluri seksual yang dianugrahkan Allah swt. kepada mahluk-Nya. Melalui pernikahan, manusia akan senantisa terjaga pandangan dan harga dirinya.

Oleh karenanya salah satu cara untuk menjaga keharmonisan rumah tangga adalah terpenuhinya kebutuhan seksual dari setiap pasangan secara benar sesuai dengan tuntunan syara’.

Kebahagian dan kepuasan pasangan suami istri baik secara lahir maupun batin menjadi salah satu kunci yang harus senantiasa diperhatikan oleh setiap pasangan demi meraiah tujuan utama pernikahan yaitu keluarga sakinah mawaddah dan rahmah. Allah swt. berfirman QS. Ar-Rum[30]:21.

وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ
“Dan diantara tanda-tanda (kebesaran-Nya) ialah dia menciptakan pasangan-pasangan untukmu dari jenismu sendiri, agar kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dia menjadikan diantaramu rasa kasih sayang. Sungguh pada pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi kaum yang berfikir.”

Abu Hurairah ra. Meriwayatkan bahwa Rasulullah saw. Bersabda,

إن المرأة تقبل فى صورة شيطان وتدبر فى صورة شيطان فإذا رأى أحدكم من امرأة ما يعجبه فليأت أهله فإن ذلك يرد ما فى نفسه
“Perempuan itu (dilihat) dari depan ibarat setan (menggoda) dari belakang juga begitu. Apabila seorang laki-laki tergoda oleh seseorang perempuan, hendaklah ia mendatangi (menyalurkan hasratnya kepada) istrinya agar terhindar dari apa yang menimpa dirinya (godaan setan).” (HR. Muslim).

Ikatan nikah melahirkan konsekuensi yang mengikat kepada pasangan suami-istri. Di antara hak dan kewajiban bersama yang harus dipenuhi oleh suami-istri adalah kehalalan untuk melakukan hubungan badan dan saling menikmati.

Namun kenikmatan hubungan suami-istri dibatasi menurut hukum syara’ ketika istri dalam kedaan suci, dan haram hukumnya bagi seorang suami mendekati istrinya (baca:jima) ketika istri dalam keadaan haidh.

Menurut Syaikh Muhammad Ruwas Qal’ah ji dalam al-Mawsû`ah al-Fiqhiyyah al-Muyassarah juz II hlm. 1394-1395 menjelaskan bahwa, ‘Azl `an al-zaujah adalah mencegah sampainya air mani suami ke dalam rahim istri, sehingga tidak terjadi kehamilan dengan izin Allah swt. `azl dapat dilakukan dalam dua keadaan; (1) karena ada kebutuhan, (2) tidak ada kebutuhan. Kondisi pertama boleh dilakukan, jika kondisi ekonomi seorang ayah yang tidak mencukupi (fakir) atau istri sedang sakit atau keberadaan kandungan istri membahayakan terhadap kelangsungan hidupnya. Keadaan tersebut dapat dilakukan setelah memenuhi tiga syarat berikut ini; (1) atas persetujuan istri, (2) kebutuhan tersebut dibenarkan menurut syara’, (3) tidak menggunakan alat yang membahayakan. Sedangkan untuk keadaan yang kedua, yakni melakukan `azl karena tidak ada kebutuhan, maka hal itu dilarang. Karena `azl akan berdampak pada kuantitas kaum muslimin menjadi sedikit sedangkan dalam waktu yang sama jumlah musuh kaum muslim bertambah banyak. Hal ini bertentangan dengan hadits nabi :

تزوجوا الودود الولود فإني مكاثر بكم الأنبياء يوم القيامة
“kawinilah perempuan yang lemah lembut dan dapat memberikan keturunan yang banyak; karena aku akan membanggakan diri kalian kepada para nabi pada hari kiamat dengan banyaknya jumlah kalian.” (HR. Baihaqi, hadits nomor. 13476).Wallahu A’lam bi al-Shawab.

Sumber: islampos.com via gedebakviral.net

“Agaknya Awak Ni Banyak Sangat Makan Jamu Itu Yang Jadi Denyut-denyut Kemut Sampai Kacau Suami Orang Lain Ke?”

Saya dapat surat layang daripada suami meminuta izin mahu bernikah lagi. Katanya saya tidak pandai melayan batinnya. Anak sudah 7 orang, penat isteri ini lelaki tahu tetapi buat tidak tahu. Kalau sekali beranak, 10 saraf terputus, kalau 7 kali beranak? Berapa sudah putus bang? Ini bukanlah pertama kalinya abnag merungu t kata tidak pernah puas. Sudah kali kedua, cuma terkejut kali ini lain pula isi kandungannya.

Dear suamiku.

Abang minta mahu berkahwin lagi atas alasan yang bagi abang agak munasabahlah kan? Abang kira nafsu abang saja. Ye, memang lelaki nafsu yang jadi raja sebab dia ada satu nafsu saja. Wanita nafsu dia duit. Abang tahu tidak, duit yang abang bagi setiap bulan tidak pernah cukup? Kalau ikut nafsu, memang tidak pernah cukup bang. Saya tengok kawan beli beg LV berharga RM6,000 saya pun teringin, tetapi saya tahan nafsu sebab saya tahu banyak mana saja kemampuan abang itu.

Sekali sekali, saya minta abang belanja baju baru yang kat butik hari itu berharga RM150 pun abang sudah mula buat muka. Saya minta abang belanja Adimanja yang tengah viral itu abang suruh saya beli sendiri. Mahu makan sedap, tetapi tidak mahu keluar duit belanja. Baru RM180 kan? Saya korek juga simpanan baru semalam, saya beli sendiri sebab mahu usahakan juga bagi abang rasa sempurna.

Mahu sedapkan abang. Takpa, saya bertabah saja dan faham. Ini abang kata saya tidak bagi cukup batin pada abang, tidak pandai layan tidak cukupkah kehendak batin abang?

Wahai abang, sedarlah abang. Abang pun tidak cukupkan apa yang nafsu saya mahukan. Kita sama-samalah bertabah sebab sama-sama ada kekurangan. Saya terima kekurangan abang, tetapi abang?

Saya tidak kisah abang mahu berkahwin lagi, sebab hidup kita ini memang untuk merasa bahagia dan gembira. Kalau pun berkahwin dengan perempuan itu buat abang rasa gembira abang teruskanlah, saya tidak kisah.

Tetapi, benda itu tidak akan membuatkan saya gembira, malah merana jadi abang tinggalkan saya supaya supaya saya boleh hidup dengan gembira. Abang mahu ambil anak-anak abang, ambil semua ketujuh-tujuh mereka. Kalau tidak mahu biarlah saya yang menjaga. Kalau mahu bahagipun saya tidak kisah, tetapi kena tanya anak-anak mana pilihan mereka.

Saya ada Ijazah Sarjana dalam Perundangan, tetapi saya berhenti bekerja sebab abang yang suruh saya berhenti untuk menjaga anak-anak yang ramai ini untuk abang. Berapa puluh ribu sudah mak dan ayah saya habiskan duit hantar saya belajar ke luar negara, tetapi saya berkorban juga impian saya untuk menjadi seorang peguam yang terbaik untuk abang, untuk suami yang tercinta.

Tetapi malangnya, abang tidak pernah merasa bahagia. Abang silalah mencari bahagia dan saya teruskan kehidupan saya mencari kebahagian. Saya sedih bila abang mahu kahwin lagi, sebab sayang abang, tetapi sebab impian cinta kita tidak kesampaian.

Untuk si janda anak dua itu, saya tahu awak selalu ada dalam page ini dan baca tulisan saya ini. Saya mahu bertanya, tidakkah awak mengambil pengajaran daripada apa yang berlaku pada diri awak dulu? Bekas suami awak tinggalkan awak kerana tergila-gilakan wanita lain dan sekarang kamu pula mahu hancurkan hati isteri dan anak-anak orang lain.

Tidakkah awak merasakan cerita-cerita di dalam ini cukup untuk memberikan awak pengajaran supaya masing-masing menjaga hati dan hak masing-masing. Malas saya mahu sambung, nanti awak berkecil hati, bahasa lembut saya, “agaknya awak ni banyak sangat makan Adimanja itu yang jadi denyut-denyut kemut cari jantan lain ke?”

Sumber : KRT via Oh My Media