RAHSIA ABANG TERTANAM BERSAMA MAYAT IBU. SLPS DIGALI KUBUR IBU APA YG DITEMUI BUAT RAMAI MENITISKAN AIR MATA !!!

Abang berusia dua tahun lebih tua daripada saya namun ibu bapa kami sering melayan kami dengan cara yang berbeza.

Ibu sentiasa mengutamakan saya sekiranya ada makanan yang sedap atau sesuatu yang menyeronokkan untuk dimain manakala abang hanya akan melihat daripada jauh.

Apabila saya memberikan makanan kepada abang, ibu akan marah dan menyuruh abang supaya tidak meminta makanan daripada saya. Abang pula akan lari ke belakang pintu dan melihat saya.

Setiap kali perayaan Tahun Baru, abang hanya akan memakai pakaian lama yang telah dijahit semula manakala ibu pula sentiasa membelikan saya pakaian baharu.

Disebabkan abang selalu memakai pakaian lama, dia dengan sengaja akan mengotorkan pakaian saya dengan melumurkan tanah atau mengguntingnya.

Menurutnya, ini untuk menambah hiasan pada baju baru saya. Apabila ibu bertanya mengapa ada kesan kotor dan koyak pada baju saya, saya akan menyatakan saya bermain di dahan pokok dan tanpa sengaja mengoyakkan baju baru tersebut.

Pencapaian akademik abang terutamanya di dalam matapelajaran matematik tidaklah begitu baik. Dia sering mendapat markah sifar untuk ujian peperiksaan matematik dan pernah diletakkan di bawah pengawasan selama dua tahun.

Kami kemudiannya sama-sama berjaya memasuki sekolah tinggi pada tahun yang sama dan ibu membenarkan abang untuk pergi ke sekolah bersama-sama dengan membawa kereta.

Abang selalu melanggar lubang pada jalan raya di samping membawa secara laju. Jika saya merayu supaya memperlahankan kereta, dia akan lihat dan mentertawakan saya.

Walaupun begitu, abang tidak sesekali membiarkan saya menjadi mangsa buli orang lain. Setiap kali ada lelaki yang cuba mengganggu saya, abang sentiasa ada menghulurkan perlindungan. Pada waktu itu, saya tahu bahawa abang sangat sayangkan saya.

Jadi, setiap kali ibu membekalkan makanan yang enak untuk saya, saya akan tukarkan bekal makanan tersebut dengan abang secara rahsia. Sehinggalah pada suatu hari, abang mengetahui bahawa bekal makanannya ditukar oleh saya, dia tidak lagi membuli saya.
Abang telah berhenti bersekolah sementara saya melanjutkan pelajaran ke kolej. Sepanjang di sana, abanglah yang menanggung segala perbelanjaan saya hasil titik peluhnya bekerja sebagai pengalih batu-bata.

Namun, sebaik sahaja saya menamatkan pelajaran, saya tidak lagi mendengar sebarang perkhabaran mengenai abang. Jika ditanya kepada ibu mengapa abang menghilangkan diri, ibu hanya akan menangis tanpa menjawab persoalan yang berlegar-legar di fikiran saya.

Abang mula menghilangkan diri setelah dia berkahwin. Saya turut berusaha untuk mencarinya merata-rata tetapi tidak menemui sebarang jawapan. Isterinya yang menanti kepulangan abang selama tiga tahun akhirnya meninggalkan kami dan membawa dirinya.

Semenjak itu, sayalah yang bertanggungjawab mencari nafkah untuk keluarga. Keadaan kesihatan ibu semakin hari semakin buruk dan dia sering menyalahkan dirinya kerana tidak memberikan kasih sayang sepenuhnya kepada abang.

Ibu akhirnya telah meninggal dunia setelah 19 tahun abang menghilangkan diri. Sebelum ibu meninggal, ibu masih lagi menyebut nama abang berulang kali.

Ibu turut berpesan kepada ayah supaya meletakkan bantal sutera kesukaannya di dalam keranda sebelum dia meninggal dunia.

Ibu juga percaya abang akan pulang ke rumah setelah ibu meninggal dunia. Ibu berpesan supaya memberitahu abang bahawa dia sangat rindu dan sayang kepada abang. Malam tersebut, ibu meninggal dunia dan saya pengsan beberapa kali selepas menangis.

Seperti yang ibu katakan, ketika Perayaan Ching Ming, abangnya akhirnya pulang semula ke rumah kami. Abang kelihatan tua dan rambutnya dipenuhi uban. Saya terus memeluknya seerat mungkin sambil menangis.

Pada suatu hari, majlis pembandaran telah mengarahkan kami supaya berpindah bagi mentransformasikan kawasan perkampungan tersebut menjadi bandar baru.

Oleh kerana kami mempunyai ramai ahli keluarga, pihak kerajaan telah memberikan tiga blok bangunan sebagai pampasan. Namun, kami harus memindahkan kubur nenek moyang kami termasuklah kubur ibu.

Sewaktu abang menggali semula kubur dan membuka keranda ibu, abang menangis teresak-esak kerana tidak sempat bertemu ibu sehinggalah detik pemergiannya. Abang telah membina keranda baru yang lebih mewah untuk ibu.

Ketika proses menyusun semula barangan pengebumian, terdapat satu kotak terjatuh daripada bantal sutera ibu. Sebaik sahaja abang melihat kotak tersebut, abang sekali lagi menangis.

Dia membuka kotak tersebut dan mendapati terdapat banyak surat tersimpan di dalam kotak tersebut dan salah satunya ditujukan kepada saya.

Isi kandungan surat tersebut menyatakan bahawa saya bukanlah anak kandungnya tetapi diambil sebagai anak angkat ketika masih bayi. Sejak kecil, ibu dan ayah berusaha sebaik mungkin untuk melindungi saya menyebabkan abang terpaksa menyerahkan segala-galanya kepada saya.

Menurut ibu lagi, abang merupakan seorang anak yang sangat baik. Setelah dia berkahwin, abang telah bekerja bersungguh-sungguh untuk membelikan rumah untuk saya.

Dia telah bekerja membantu majikannya menyeludup kereta. Tetapi, dia telah ditangkap dan dipenjarakan setelah majikannya meletakkan kesemua kesalahan atas abang.

Ibu tidak mampu untuk menceritakannya kerana takut menjadi buah mulut orang kampung.

Tidak sangka, selama ini ibu sentiasa menyebelahi dan mengutamakan saya serta membiarkan abang melalui kehidupan seperti ini demi kebaikan saya.

Saya dengan serta-merta melutut di hadapan ayah dan abang sambil menangis. Akhirnya, kebenaran telah tiba tetapi ia tiba setelah terlalu lama waktu berlalu.

Kredit : kecohsangat.com

10 TIPS UNTUK “BERSAMA” DIAM-DIAM SELEPAS ANAK ANDA TIDUR..

BERASMARA SELEPAS ADA ANAK
Anda jangan mudah berputus asa untuk mengatur hubungan seks yang tenang dan tanpa dikacau bila sudah ada anak ini. Apa yang penting adalah anda kena bijak.

Bijak bagaimana? Ha… bijak memanipulasi teknik-teknik untuk berasmara secara diam-diam pula!

Sebab itu kami di theAsianparent akan membantu anda dengan 10 tip ini. Jangan bimbang!

Tip-tip ini telah dicuba oleh ramai ibu bapa. Dan… mereka berjaya menikmati hubungan seks diam-diam selepas anak mereka tidur!

Hehe… tunggu apa lagi? Jom semak 10 tip ini!

10 TIP UNTUK BERASMARA DIAM-DIAM SELEPAS ANAK TIDUR

#1 GIGIT BANTAL
Anda suka Twilight kan? Ha sekarang masanya untuk jadi vampire! Sediakan satu bantal, dan bila anda “beraksi” dan mungkin akan terkeluar bunyi bising – cepat-cepat gigit bantal!

Easy peasy and so sexy!

#2 AIR PURIFIER
Letakkan air purifier (penyegar udara) di dalam bilik anak-anak anda. Penyegar ini boleh “menyembunyikan” sebarang bunyi atau bau yang tak diingini daripada bilik anda. Ha… kenalah licik sikit!

#3 BERSEMUKA DENGAN PASANGAN
Anda boleh cuba berasmara sambil bersemuka dengan pasangan. Barulah boleh buat seks diam-diam. Bagaimana?

Bila anda rasa “kemuncaknya”, terus cium suami anda. Ia akan meredakan bunyi bising dan… anda pun boleh cium pasangan sepuasnya! Hehe

#4 TARIK NAFAS
Tarik nafas perlahan-lahan. Ya, bila sudah “seronok” itu mana boleh bernafas dengan perlahan. Tapi, cubalah!

Bila anda mengawal pernafasan dengan baik, seks akan menjadi lebih menarik dan anda boleh capai orgasma dengan lebih banyak!

Suami pun pasti geram saja! Hehe

#5 KOMUNIKASI CARA BARU
Cuba anda guna komunikasi cara lain pula. Selalunya, anda hanya mengerang apabila merasai kenikmatan, kan?

Sekarang cuba guna kata-kata pula. Bisik perlahan-lahan di telinga pasangan. Uh! Mesti pasangan tergoda.

#6 MULUT BISING? SIBUKKAN MULUT ANDA!
Mulut itu yang bising kan? Jadi, anda perlu sibukkan mulut itu dengan posisi 69! Hehe. Bila sedang melakukan 69, anda tak sempat nak buat bising.

Pasangan pun mesti seronok dengan teknik rangsangan ini. Win-win situation!

#7 DALAM BILIK AIR
Hey! Seronok tau berasmara dalam bilik air. Steamy gitu. Buka air jadi anak-anak takkan dengar segala “bunyi” anda dan pasangan.

Lagipun, jika mereka bangun – mereka akan dengar bunyi air. Mereka akan fikir kalian tengah mandi.

#8 GAG
Kalau suami yang bising, macam mana pula? Ha… waktu untuk jadi sedikit kinky! Anda boleh membuat gag.

Gulung t-shirt bersih atau stokin dan masukkan dalam mulut pasangan.

#9 LUAR DARI BILIK TIDUR
Come on, ibu bapa semua! Anda tak terbatas untuk berasmara dalam bilik tidur saja tau! Hehe. Apa kata anda goda pasangan ke kawasan dalam rumah yang tiada anak-anak (seperti dapur).

Kemudian, cuba posisi berdiri atau ambil kerusi yang stabil dan terus “beraksi”! Hehe. Barulah seronok sikit. Atau anda boleh bentang comforter di lantai.

#10 SEKS ORAL
Satu perkataan – oral. Ya, cuba goda, tawan dan tarik perhatian suami anda lalu lakukan seks oral padanya. Ha… waktu itu anda boleh tengok bagaimana suami akan berjuang untuk “diam”. Hehe. Mesti seronok!

Apa? Anda tidur dengan anak-anak? Macam mana nak berasmara diam-diam? Jangan risau! Kami ada panduan seks berguna juga untuk ibu bapa yang tidur dengan anak-anak. Nak cuba?

Semoga perkongsian ini berguna untuk anda. Selamat mencuba!

Artikel diterjemah daripada theAsianparent Singapore.

sumber: ohgebang.com

Buncit Dan Boroi! Kenapa Lelaki Perut Buncit Selepas Berkahwin..

Selama ini kita mungkin tertanya-tanya mengapa sebahagian besar lelaki mahupun wanita biasanya mengalami pertambahan berat selepas mereka berkahwin. Jika wanita sukar mengekalkan bentuk tubuh, lelaki pula sering kali berdepan dengan masalah perut boroi.

Perubahan ini sememangnya mencacatkan penampilan. Sebetulnya, masalah pertambahan berat badan satu-satunya ancaman kesihatan yang sukar dielakkan.

Namun begitu, dari satu sudut yang lain mereka yang berkahwin sebetulnya mendapat manfaat yang cukup besar pada kesihatan mereka. Terdapat dua teori yang mungkin boleh menjadi faktor masalah ini berlaku. Teori ini diilhamkan oleh seorang ahli statistik Charlotte Schoenborn.

Pertama, berdasarkan teorinya, perkahwinan secara tidak langsung berkemungkinan memberi perlindungan terhadap kesihatan. Sebagai contoh, pasangan yang berkahwin mempunyai kelebihan daripada aspek perkongsian sumber ekonomi, sokongan sosial dan psikologi. Selain itu, mereka juga mendapat dorongan dan galakan antara satu sama lain untuk meneruskan amalan gaya hidup yang sihat.

Kedua, mereka yang mempunyai tahap kesihatan yang baik atau sihat akan berkahwin dan kekal dalam perkahwinan tersebut. Sebaliknya mereka yang `kurang sihat” tidak berkahwin atau lebih cenderung berpisah, bercerai, menduda atau menjanda. Secara keseluruhan, kaitan antara status perkahwinan dan status kesihatan wujud tanpa mengira status sosioekonomi, etnik, tahap pendidikan dan kemiskinan di mana saja mereka dilahirkan.

Mengikut kajian terhadap lebih 125,000 orang, mendapati mereka yang berkahwin khususnya lebih cenderung untuk bertambah berat badan. Di kalangan orang dewasa yang berusia lebih 18 tahun dan ke atas, 12 peratus tahap kesihatan mereka dalam lingkungan baik atau teruk.

Tahap kesihatan golongan duda dan janda dikategorikan paling teruk. Secara umum, orang dewasa yang berkahwin paling sedikit mengalami masalah kesihatan. Selain itu, mereka paling kurang terbabit dalam tingkah laku yang berisiko kecuali pertambahan berat badan.

Di samping tahap kesihatan yang jauh lebih baik, kajian itu juga mendapati mereka yang berkahwin kurang mengalami beberapa masalah kesihatan.

Antaranya, kurang mengalami sakit belakang bahagian bawah, kurang sakit kepala dan tekanan p sikologi kecuali masalah berat badan. Berita baiknya, mereka juga kurang minum minuman keras, merokok dan aktif secara fizikal berbanding orang lain.

70 Peratus Suami Obes
Apa yang membimbangkan, buat masa ini, lebih daripada separuh orang dewasa tergolong dalam kumpulan yang obes. Kira-kira 70 peratus para suami termasuk dalam kategori obes berbanding 65 peratus lelaki yang lain.

Hubung kait antara perkahwinan dan kesihatan ini buat julung kalinya dilaporkan pada tiga dekad lalu. `Hubungan yang istimewa” ini masih wujud hingga ke hari ini
sekalipun banyak berubah.

Bagaimanapun, hari ini, semakin ramai yang berkahwin lewat dan memilih bersekedudukan dengan pasangan. Berbeza dengan mereka yang berkahwin, golongan yang tinggal serumah tanpa ikatan pernikahan memberi implikasi negatif pada kesihatan.

Sementara itu, dalam satu kajian yang berasingan oleh The Harvard School of Public Health, mendedahkan lelaki yang berkahwin semula juga boleh mengalami pertambahan berat badan. Kesimpulan yang diperoleh daripada kajian tersebut pertambahan berat badan ini kerana perkahwinan itu sendiri mengubah tingkah laku makan mereka semasa mereka menjadi `orang bujang”.

Kajian ini juga menyimpulkan banyak kesan positif pada kesihatan seorang lelaki. Mereka juga dilaporkan kurang minum minuman keras, makan lebih banyak sayuran, daging yang kurang lemak, kurang minuman manis berbanding dengan mereka yang bercerai. Perubahan ini amat ketara pada tabiat pemakanan mereka terutama kepada lelaki muda yang berkahwin semula selepas kehilangan pasangan.

Kurang Senaman
Sekalipun ada perubahan positif dalam tabiat pemakanan, lelaki yang berkahwin semula kurang melakukan senaman. Ini mengakibatkan mereka mengalami pertambahan berat badan.

Kemungkinan lebih banyak masa diperlukan untuk pasangan baru menyebabkan mereka kekurangan masa untuk melakukan senaman secara rutin.

Kajian yang disiarkan dalam Journal of Epidemilogy and Community Health itu, mendapati rata-rata lelaki yang berpisah dengan pasangan mereka mengalami penurunan berat badan, merokok dan lebih banyak minum minuman keras.

Profesor Ben Fletcher, dari Persatuan Psikologikal Britain berkongsi pandangannya tentang lelaki yang berkahwin semula. Ujarnya, golongan ini biasanya mendapat lebih banyak sokongan sosial iaitu kuasa yang paling besar pada kesihatan dan diri seseorang.

Ketua Jabatan Psikologi University of Hertfordshire bersetuju dengan pandangan tersebut berdasarkan kajian lain. Lelaki katanya, tidak dapat mengendalikan diri apabila mereka kehilangan pasangan. Mereka tidak seperti wanita yang lebih tabah, kita dapat lihat peningkatan kes kematian di kalangan lelaki dalam tempoh enam bulan selepas kematian pasangan mereka.

sumber:intimku.com

6 Tips Tampil Menggoda Dimata Suami

Bimbang suami memandang wanita lain yang lebih cantik jelita, para isteri sanggup berbuat apa saja untuk menarik perhatian suami kepada diri mereka. Ada yang menghabiskan wang beribu ringgit untuk rawatan kecantikan dan juga pelangsingan badan.

Tak kurang juga yang sanggup mengamalkan ilmu-ilmu tertentu termasuklah yang bertentangan dengan agama untuk memastikan dirinya kelihatan cantik dan menggoda di mata suami.

Hakikat sebenarnya bagi memastikan diri tampil menarik dan berahi di pandangan suami, isteri hanya perlu bermodalkan apa yang ada pada tubuh badan mereka saja. Ini cara yang perlu anda lakukan.

1.Rambut Terurus
Bermulalah daripada bahagian paling atas tubuh. Rapikan rambut walaupun anda duduk di rumah. Jangan biarkan rambut yang panjang kusut dan menggerbang sebaliknya dandanlah rambut agar menawan.

Selain itu rawat rambut agar sihat, berkilat dan halus. Biarkan rambut yang panjang melurut ke bahu. Melihat rambut yang cantik halus dan berbau harum ada kalanya mampu mengundang nafsu suami.

2.Bibir Merah Menggoda
Bibir mungil sememangnya tarikan mata lelaki. Namun jika anda tidak memiliki bentuk bibir sebegini, ada cara untuk menjadikan bahagian ini sebagai tarikan suami. Oles gincu merah ketika anda mendampinginya, lebih berkesan jika anda mengenakan gincu di hadapannya kerana ia dilihat seksi oleh lelaki.

3.Pamerkan Kulit
Pamerkan kulit tubuh anda yang bersih dan putih pada suami. Jika anda tidak memilikinya maka belajarlah mengenakan losen. Dalam pada itu ambil kesempatan menyapu losen ini di hadapan suami. Gerakan anda membelai tangan, badan dan kaki sebenarnya cukup erotis buat suami malah lebih erotis dari menonton adegan cumbu-cumbuan dalam filem.

4.Bayangan Menggiurkan
Bangunkan suami di pagi hari dengan pandangan yang menggiurkan. Pakailah baju tidur yang jarang dari kain yang lembut halus seperti sutera. Biarkan rambut anda mengurai tapi bukannya menggerbang. Melihat tubuh anda sebegini akan membangkitkan nafsu suami.

5.Tukar Gaya
Jika selalu anda berbaju T dan berkain batik ketika di rumah, apa kata tukar gaya tersebut. Ketika di rumah bersama suami tak salah kalau anda mengenakan sesuatu yang lebih cantik dan seksi untuk tontonannya. Sekali sekala, kenakan skirt pendek atau baju tanpa lengan yang seksi untuk tatapan suami. Perubahan gaya selalunya akan menyemarakkan keinginan suami apatah lagi jika ia dikenakan di malam hari.

6.Pelihara Organ Intim
Dalam banyak-banyak bahagian tubuh wanita yang dianggap seksi oleh lelaki, organ kewanitaan adalah bahagian yang paling seksi. Oleh itu para isteri disarankan menjaganya dengan baik. Pastikan vagina bersih, tidak berbau dan terhindar dari sebarang penyakit kelamin. Jangan biar suami mengadu apa-apa perkara tentang organ intim ini.

sumber:intimku.com

BOMOH TU SURUH SAYA BARING. TANGANNYA MENGUSAP PERUT SAYA. SAYA MEMEJAMKAN MATA. TANGANNYA MULA BERALIH ARAH. NAMUN SAYA BIARKAN KERANA…

“Saya dicabul bomoh temberang”

Saya juga seperti Puteri Hayati yang berubat dengan orang yang dikatakan pandai ilmu makrifat tapi akhirnya saya ditipu. Saya bukan sahaja ditipu wang ringgit malah diri saya juga hampir dicabul!

Sebelum itu biar saya ceritakan punca sebenar saya boleh berjumpa dengan bomoh-bomoh penipu ini. Untuk pengetahuan saudara pengarang, saya berjumpa dengan dua orang bomoh di mana bomoh pertama menipu saya dari segi wang ringgit dan bomoh kedua menipu saya dengan hampir mencabul saya.

Saya sebenarnya seorang kakitangan kerajaan dan bekerja di Johor Bahru bermula dari tahun 1999. Saya berjumpa dengan bomoh-bomoh ini kerana saya telah ditipu wang ringgit sebanyak RMWO ribu oleh bekas teman lelaki saya. Untuk membalas dendam terhadap bekas teman lelaki saya ini, saya telah berjumpa dengan bomoh-bomoh penipu ini.

Bomoh pertama biarlah saya namakan dengan ‘Atuk Wan’saja. Sebelum berjumpa dengannya, dia minta saya bawakan gambar bekas teman lelaki saya. Saya pun bawalah gambar tersebut.

Lepas jampi serapah lebih kurang, dia katakan pada saya suruh bawa barang kemas untuk dia leburkan jadi buah rantai untuk dijadikan tangkal. Dia cakap barang kemas tu biarlah barang kemas yang saya pakai di badan ketika itu.Tanpa berlengah, saya pun serahkan dua bentuk cincin, gelang kaki dan gelang tangan pada Atuk Wan yang saya kira berjumlah lebih RM10 ribu. Tapi nak dapatkan RM100 ribu punya pasal, saya korbankan juga barang-barang kemas saya untuk dilebur oleh Atuk Wan.

Esoknya saya datang lagi ke rumah beliau dan Atuk Wan dah leburkan barang-barang kemas saya dan jadikan buah rantai yang hanya sebesar biji kopi. Masa tu saya pelik. Saya bagi dia cincin emas saya dua bentuk, gelang kaki, gelang tangan tapi takkan dah lebur jadi emas sebesar biji kopi jer? Tapi RM100 ribu punya pasal, saya turutkan saja.

Selepas Atuk Wan beri loket tu, dia suruh saya mandi bunga. Saya pun mandi tapi dimandikan oleh isterinya yang saya panggil Nek Yah. Selepas mandi, Nek Yah suruh saya kutip cebisan-cebisan bunga yang jatuh semasa saya dimandikan tadi lepas tu dibalut dengan kain kuning. Atuk Wan cakap kain kuning ni kena tanam sebelah kubur orang mati

dibunuh malam Selasa pukul 1.00 pagi seorang diri. Saya cakap saya tak sanggup dan tak berani buat, jadi Atuk Wan cakap dia boleh buat tapi kena bayar upah padanya. Saya terus bayar upahnya sebanyak RM75 dan urusan tanam tu selesai pada malam esoknya.
Auto DraftBomoh Tu Suruh Saya Baring. Tangannya Mengusap Perut Saya. Saya Memejamkan Mata. Tangannya Mula Beralih Arah. Namun Saya Biarkan Kerana…
Selang beberapa hari selepas itu, Atuk Wan memanggil saya kononnya dia nampak bayangan yang saya akan dapat semula RM100 ribu itu dalam masa terdekat. Tapi dakwanya dia tak nampak sangat sebab kononnya bayangan yang dia nampak hanya separuh. Jadi untuk ‘mencerahkan’ lagi bayangannya itu, Atuk Wan suruh saya carl 700 batang bulu landak dan 700 keping kulit tenggiling.

Saya tanya balik pada Atuk Wan, manalah saya nak cari benda-benda tu semua? Dia cakap yang itu biar dia usahakan tapi setiap bulu landak dan setiap keping kulit tenggiling tu berharga RM5. Jadi saya terpaksa keluarkan RM7,000 untuk Atuk Wan beli semua itu.

Selepas itu Atuk Wan suruh saya berehat di rumah selama seminggu sebab katanya selepas seminggu tu akan ada petanda baik dan saya akan dapat balik RM100 ribu saya.

Waktu seminggu dah berlalu. Atuk Wan pun call saya suruh datang ke rumahnya. Dia cakap RM100 ribu itu dia dah nampak tapi nak bagi Nampak betul betul bila tarikh dapat balik duit itu dia cakap saya kena lalui satu lagi sesi perubatan. Katanya muka saya tak ada seri, sebab tu duit RM100 tu tak Nampak. Dia suruh saya pakai susuk berlian sebanyak tujuh biji yang setiap satunya berharga RM700 untuk sebiji.

Saya tanya pada Atuk Wan kenapa mahal sangat sedangkan butir berliannya pun macam butir pasir berwarna putih tak berkilat pun. Dakwa Atuk Wan dia dapat berlian ini dari alam ghaib sebab tu berlian ni mahal. Percaya punya pasal saya biarkan saja dia letakkan berlian tu dalam muka saya tapi entahlah, dia letak ke tidak saya pun tak tahu sebab setahu saya pakai susuk ini banyak pantang.

Tapi susuk yang ini dia kata tak ada pantang, saya boleh tengok cermin, saya boleh lalu bawah ampaian dan saya boleh makan apa saja. Seperti biasa saya keluarkan duit sebanyak RM4,900 untuk berlian susuk tu.

Minggu berganti bulan, saya tengok tak ada apa-apa perubahan dan Atuk Wan cakap duit saya tu tak boleh dapat balik. Macam tu pulak dah. Dia cakap kalau nak juga, ada cara lain iaitu saya kena pakai tangkal dari alam ghaib yang berharga RM3,000. Dakwa Atuk Wan yang ni kalau saya pakai confirm RM100 ribu saya tu akan dapat semula.

Saya termenung malam itu di atas katil. Saya dah mula rasa macam ditipu. Tapi saya pelik ramai dah orang berubat dengan dia tapi kenapa Atuk Wan sanggup buat macam tu?

Saya dah mula rasa yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran. RM100 ribu saya yang hilang tu tak dapat, takut saya pula hilang lagi RM100 ribu untuk bomoh penipu ni. Saya dah melabur untuk bomoh ni hampir RM20 ribu tapi satu apa pun tak berhasil.

Akhirnya, saya cakap pada Atuk Wan saya tak nak berubat lagi dengannya dengan alasan saya nak pindah ke negeri lain bekerja. Tapi Atuk Wan cakap saya tak boleh putus ubat nanti buruk akibatnya. Saya cakap saya tak kisah dah sebab yang tentukan nasib saya bukan dia tapi Allah s.w.t.

Keluar mulut harimau, masuk mulut buaya…

SELEPAS itu saya pergi pula ke sebuah pusat perubatan alternatif di pusat bandar raya Johor Bahru. Orang yang handle pusat ni saya panggil dia tuan dan di dinding pusat rawatannya saya nampak terpampang sijil-sijil ilmu makrifat yang ditauliahkan kepadanya.

Ini menguatkan lagi keyakinan saya nak berubat dengan tuan ni sebab dia mengamalkan perubatan Islam. Saya ceritakan kepada tuan ni masalah saya ditipu oleh bekas teman lelaki saya.

Tuan ini suruh saya bawa nasi sebekas dan apa saja lauk berkuah. Saya pun bawalah nasi dan lauk tu sebab saya fikir mungkin ni upah tuan untuk mengubati saya, upahnya makan tengah hari. Rupa-rupanya nasi dan lauk berkuah tu bukan untuk dia tapi untuk saya bagi makan kepada bekas teman lelaki saya.

Dakwanya saya kena letakkan cecair dari kemaluan saya, letak dalam makanan tersebut dan bagi bekas teman lelaki saya makan. Confirm dia akan melutut depan saya dan pulangkan balik duit saya.

Saya katakan pada tuan itu, saya tak sanggup buat macam tu pada bekas teman lelaki saya walaupun dia menipu saya tapi saya tak tergamak nak bagi dia makan kotoran dari kemaluan saya.

Tuan ni cakap kalau tak nak ada cara lain. Dia suruh saya masuk ke biliknya. Saya pun masuk dan dia suruh saya berbaring. Dia cakap dia nak buat ‘wafak’ pada badan saya. Disebabkan percaya padanya 100 peratus, saya pun berbaring dan dia mula memegang perut saya. Mulanya saya tak hiraukan sangat sebab mungkin dia nak ubatkan saya melalui perut agaknya.

Tiba-tiba tangannya terus menyeluk ke dalam seluar dalam saya dan saya terus tersentak dan terus bangun. Saya tanya kenapa perlu seluk sampai ke bawah? Dakwanya dia nak buat ‘wafak’pada saya.

Saya dah mula rasa tak sedap hati, saya bangun dan saya katakan saya nak balik, saya tak nak berubat dengan dia. Tuan tu cakap, dia minta maaf sebab dia nak cari point nak buat ‘wafak’ pada saya.

Lepas tu dia cakap kalau buat ‘wafak’ nanti bukan sahaja duit RM100 ribu saya dapat, saya akan dapat lebih banyak lagi kekayaan yang tak terhingga tapi dengan syarat saya kena bersetubuh dengannya sebab dia akan ‘wafak’kan saya secara batin.

Selepas itu saya terus balik dan bagi tau pada kawan saya. Kawan saya cakap tak sangka nama saja di sebalik perubatan Islam itu rupa-rupanya ada syaitan bertopengkan manusia. Saya tak tahulah sama ada pusat ini masih lagi wujud di bandar raya Johor Bahru.

Saya juga tak tahulah sama ada sijil-sijil ilmu makrifat yang ada di dinding pusat itu tulen atau palsu. Saya nak repot polis tapi kawan saya kata kena ada bukti. Walaupun pusat itu sudah beroperasi agak lama tapi tak ada pula kes-kes seumpama saya ini dilaporkan.

Pesan saya pada semua wanita di luar sana, berhati-hatilah dengan bomoh-bomoh temberang seperti ini. Kadang-kadang ada penipu-penipu ini yang berlindung di sebalik nama pusat perubatan Islam tapi hakikatnya mereka tak mengamalkan langsung perubatan-perubatan Islam mereka. Kononnya ada ilmu makrifat tapi banyak yang amalkan ilmu khurafat.

Selepas kejadian tersebut, saya dapat bertukar kerja ke negeri Perak dan saya berjumpa dengan Pak Long saya yang juga seorang bomoh untuk membuang susuk yang kononnya ada di muka saya ini.

Tapi Pak Long saya seorang bomoh yang tidak pernah minta upah dan mengamalkan surah-surah al-Quran di dalam pengubatannya. Pak Long saya cakap tak ada sebutir pun susuk di muka saya ini dan loket sebesar biji kopi yang dulu kononnya telah dileburkan dari barang-barang kemas saya rupa-rupanya bukan emas sebenar.

Nampak sangatlah saya ditipu oleh bomoh Atuk Wan tersebut. Saya bertanya pada Pak Long tentang duit RM100 ribu yang ditipu oleh bekas teman lelaki saya. Pak Long saya cakap dia hanya boleh mengubati orang sakit, buang susuk dan buang sihir.

Tapi untuk menganiaya orang, bukan cara pengubatannya. Nasihat Pak Long, dia suruh saya balik sembahyang hajat sebab semuanya datang dari Allah. Kalau rezeki, saya akan dapat semula RM100 ribu itu, tapi kalau tak dapat, buatlah macam mana sekali pun, ia tidak ke mana. Anggaplah itu semua bukan rezeki saya. Tetapi Pak Long saya berpesan, setiap kejadian ada hikmah di sebaliknya.

Pak Long saya meninggal setahun selepas kejadian itu dan memang betul, setiap kejadian ada hikmah yang Allah kurniakan. Saya hilang RM100 ribu tapi Allah kurniakan saya suami, anak-anak, keluarga dan kehidupan yang tak ternilai harganya…

Sumber : izchannel.com

WANITA INI MINUM AIR KELAPA SELAMA 7 HARI BERTURUT!! ADA SESUATU YG BERLAKU PADA TUBUHNYA YANG BUAT RAMAI TERKEJUT

Sejak dahulu lagi rata-rata masyarakat mengatakan air kelapa memiliki kesan yang paling mujarab pada kesihatan manusia.

Anda mungkin pernah mendengar tentang minyak kelapa dan beberapa manfaat yang terdapat didalamnya. Namun pernahkah anda minum air kelapa selama 7 hari berturut-turut?

Air kelapa sememangnya sangat baik jika diminum setiap hari, dan kesan dari pengambilan air ini lama-kelamaan dapat dirasai sendiri oleh anda.

Ajaibnya, air kelapa dan plasma darah dalam aliran darah manusia mempunyai struktur yang serupa. Hal ini dibuktikan dengan penggunaan air kelapa sebagai pengganti darah semasa zaman perang di masa suatu ketika dahulu, dan dengan cara ini banyak nyawa manusia dapat diselamatkan.

Hari ini air kelapa telah digunakan di seluruh dunia, dan anda boleh menemuinya di pelbagai tempat di persekitaran kita. Kadangkala rasa airnya tidak lagi segar, tetapi daya detoksifikasi dan manfaat kesihatan lain dari air kelapa sangat tak diragukan lagi.

Apa yang terjadi apabila anda minum air kelapa dalam 7 Hari?

Dipetik dari laman healthyfoodteam.com, air kelapa boleh menguatkan sistem kekebalan tubuh anda dan menghilangkan bakteria yang menyebabkan jangkitan saluran kencing, gonorea, penyakit gusi dan virus yang menyebabkan selesema, jangkitan pelbagai penyakit dan tifus.

Air kelapa dapat meningkatkan tenaga dan pengeluaran kelenjar hormon tiroid. Air kelapa bertindak sebagai diuretik semulajadi dan sangat membantu bagi orang yang mempunyai penyakit buah pinggang. Ini akan membantu membersihkan saluran kencing dan saluran pundi kencing. Berkhasiat menghilangkan racun dan membantu memecah batu buah pinggang.

Air kelapa mengandungi jumlah serat yang tinggi, sehingga sangat baik untuk pencernaan.

Kerana air kelapa rendah lemak, anda boleh meminumnya dalam jumlah banyak. Air kelapa akan mengurangkan nafsu makan anda kerana selepas meminumnya anda akan merasa kenyang, jadi secara tak langsung membantu penurunan berat badan.

Cuba basahkan kapas atau kain dengan air kelapa dan letakkan pada kulit jika anda mempunyai jerawat, kulit berminyak atau kering. Air kelapa akan membuat kulit lebih bersih dan segar, dan pori-pori akan terbuka.

Campur air kelapa dengan minyak zaitun untuk membersihkan pencernaan dan menghilangkan parasit usus.

Para pengkaji mendakwa bahawa air kelapa juga membantu mengatasi beberapa masalah kesihatan semasa mengandung. Dengan hanya satu cawan air kelapa anda akan menyeimbangkan elektrolit, sehingga anda akan terhindar dari hipertensi atau juga dikenali sebagai tekanan darah tinggi.

Jika anda ingin kulit anda cerah dan dilindungi sepanjang hari, minumlah satu gelas air kelapa. Jika anda kehilangan terlalu banyak tenaga dengan aktiviti fizikal yang meletihkan, anda boleh memulihkan tenaga anda dengan air kelapa. Air kelapa akan memberikan kesan positif pada setiap bahagian tubuh anda yang letih.

Air kelapa juga sebagai anti oksidan sehingga membantu sistem kekebalan tubuh yang kuat, meningkatkan tenaga, menghindari dari bakteria dan jangkitan, penurunan berat badan dan banyak manfaat lain.

Kredit : Healthyfoodteam.com via infokini.website.com

Berang Suaminya Berlaku Curang, Wanita Ini Tenyeh Cili Pada ‘Anu’ Kekasih Gelap Suami

Vietnam: Seorang wanita mengandung yang mendapati suaminya berlaku curang, menghukum kekasih suaminya dengan melumurkan cili ke dalam kemaluan wanita itu.

Ly Chanel, 23, berkata, dia berasa curiga apabila suami yang baru dikahwininya tujuh bulan, Chien Keo, 24, kerap menghilangkan diri untuk beberapa jam.

Bakal ibu dan empat rakannya kemudian mengekori Chien ke sebuah hotel sebelum menangkap Chien dan kekasihnya di wilayah Thai Nguyen, utara Vietnam.

Ly yang memakai sarung tangan getah sementara tiga lagi rakannya menahan kekasih suaminya itu dan seorang lagi merakam gambar kejadian di mana mereka menanggalkan seluar dalam wanita terbabit.

Mereka kemudian mengambil beg plastik yang mengandungi cili dan menyumbat cili ke dalam kemaluannya menyebabkan wanita itu meronta-ronta kepedihan.

Mereka kemudian memuat naik gambar-gambar kejadian itu di media sosial dan menyatakan rasa bangga kerana mereka berjaya menghukum wanita berkenaan. Malangnya tindakan mereka itu dikecam netizen, malah berlaku tidak adil kerana si suami dibiarkan terlepas begitu sahaja.

Ly yang baru hamil tiga bulan dan bakal menerima bayi lelaki berkata, “Adakah suami saya mahu saya hidup bahagia dan menerima kehadiran zuriatnya ini kelak?

“Bagaimana dia boleh menanggung kami jika dia curang dengan perempuan lain? Perempuan yang menghancurkan rumahtangga wanita lain.

“Wanita boleh memberi kemaafan dengan mudah tetapi mereka tidak akan melupakan apa yang telah berlaku. Cemburu itu satu pedih dan pastinya perempuan itu juga tahu perasaan ini.

“Biarpun ada yang membenci saya dengan apa yang telah berlaku, tetapi begitulah kehidupan yang kita tidak dapat memuaskan hati semua orang.,” katanya.

Sementara itu, polis berkata pihaknya tidak menerima sebarang laporan polis dari mangsa kejadian namun pendakwaraya berkata, Ly Chanel boleh dikenakan tindakan jika polis mahu melakukan pendakwaan terhadapnya.

Peguam Giang Hong Thanh dari pejabat peguam daerah berkata, “Pertama sekali, adakah perlu berkongsi dan bersimpati dengan keadaan psikologi si isteri dalam hal ini jika wanita itu memang telah dilumurkan dengan cili itu telah menganggu rumahtangganya?

“Melumurkan cili di kawasan kemaluan individu lain dan memuat naik klip video atau gambar di internet adalah tindakan yang bertujuan menghina orang lain.

“Jika cili itu mencederakan alat kelamin mangsa, si isteri boleh didakwa mengikut Artikel 104 Kanun Keseksaan yang boleh dikenakan hukuman dan denda

Sumber: The Reporter