Saat Pasangan ini di kebumikan, ratusan haiwan ‘menunggu mayat mereka’.. Puncanya adalah amat mengerikan..

Kisah ini berlaku di sebuah kampung di Pergunungan Qinling di China, di mana ramai orang yang pandai dalam ilmu mistik

Kampung itu sangat terkenal dengan acara perkuburan tradisional. Kerana apabila dikebumikan baru boleh tahu orang itu baik atau tidak ketika masih hidup.
Terdapat suami isteri mati. Menurut berita yang tersebar, pada masa itu suaminya mabuk dan dia menganggap isterinya berlaku curang dengan jirannya.
Mereka juga bertengkar, sehingga apabila dia sedar, isterinya telah mati dibunuh oleh tangannya sendiri. Kerana dia panik dan takut dia akhirnya membunuh dirinya juga dengan minum racun.

Bapa kepada suami ini sudah berumur 60-an, apabila dia tahu anaknya dan menantunya mati bersama, dia mesti menyerahkan keranda yang beliau yang telah sediakan untuk diberikan kepada mereka.

Akhirnya, 1 keranda dia meletakkan 2 orang sekaligus. Dalam proses pengebumian, ayah lama ini seorang bomoh untuk melakukan pengebumian khusus bagi orang yang mati secara ‘tidak betul’ atau yang masih menjadi misteri. Bomoh itu datang dan menguburkannya dengan cara

Peti keranda ini harus diangkat oleh seramai 16 atau 24 orang, kerana beratnya akan berlipat kali ganda kerana dosanya ketika masih hidup. Pada hari pengebumian, orang tua itu menjerit “Dewa-dewi itu awas! keranda ini akan diangkat.”

Walau bagaimanapun, kerana cara kematian tidak betul , bila keranda itu diangkat, ia akan sentiasa licin dan jatuh dari bahu pengangkat! Hingga 1 kali keranda itu jatuh dan semua orang terkejut.
Bomoh itu datang dan membuka keranda tersebut. Dan ya, mata pasangan itu terbeliak lebar seperti tidak puas dengan kematian mereka. bomoh ini membaca semula mantera yang mesti diikuti oleh orang tuanya barulah mata mereka ditutup selepas membaca mantera itu.
akhirnya keranda ini dapat diangkat dan perjalanan ke tanah perkuburan dilakukan dengan lancar juga!
Tiba di kubur, tanah yang telah disediakan dari berjam2 sebelum itu, telah ditutup dengan kain. Dan apabila ia dibuka: “Geez! Sekumpulan tikus ada di tanah! NGERI SEKALI!”

Tikus-tikus ini seakan-akan memakan tanah dan seperti menunggu”mayat” untuk santapan mereka!
Bomoh ini mengatakan apa yang mereka sudah lakukan, tetap ada hukuman.
Badan mereka akan dimakan oleh tikus, bahkan tulang pun akan dimakan sekali.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *