Ditegur Polis kerana bayinya tidak memakai carseat, Pemandu ini bingung kerana mereka belum ada anak.. Saat dia menoleh ke belakang ternyata..

Kisah itu bermula apabila kereta Nikk Rock yang dipandu oleh suaminya tiba-tiba diberhentikan oleh polis tempatan di saat mereka baru keluar dari rumah..

Walaupun polis itu adalah jiran mereka, tetapi suami Nikk sangat panik kerana dia tidak tahu apa kesalahan yang dia buat.

Polis segera menyapa suami Nikk dan memberi amaran kepadanya untuk meletakkan kerusi bayi di dalam kereta untuk keselamatan bayi mereka.

“Saya perlu jujur. Alasan saya menghentikan anda adalah kerana anda mempunyai anak kecil di dalam kereta yang tidak menggunakan kerusi bayi,” kata anggota polis itu sambil menunjuk ke tempat duduk kosong mereka.

Bagaimanapun, suami Nikki keliru kerana mereka tidak mempunyai anak dan tiada bayi di dalam kereta.

“Saya tidak mempunyai bayi,” kata suami Nikk.Polis meminta suami Nikk jika dia pasti dan menjawab dengan mengangguk.

Tiba-tiba Nikk yang merekodkan kejadian itu mengeluarkan kit ujian kehamilan.
Pada mulanya suami Nikk masih tidak menyedari apa yang berlaku sehingga Nikk menjelaskan bahawa dia hamil.
“Kami mempunyai bayi di dalam kereta yang tidak menggunakan kerusi kereta,” katanya sambil ketawa ketika dia berkata satu perkataan.
“Saya fikir ini bermakna anda akan menjadi bapa,” kata polis.
Polis lain tiba-tiba datang dan memberikan hadiah untuk suami Nikk.
Dalam hadiah ada beruang teddy yang berkata, ‘Selamat bertemu di hari lahir mu ayah.’
Ternyata Nikk akan melahirkan anak di jangka pada hari jadi suaminya.
Suami Nikk tidak dapat menyembunyikan kegembiraan dan kejutan itu..
Nikk sengaja merancang dan meminta polis menolongnya.
Dia mahu memberitahu suaminya tentang kehamilannya dengan cara yang unik dan istimewa.
Plan itu berjaya, suami Nikk segera memeluk Nikk di dalam kereta dan kelihatan sangat gembira.

Kejutan yang hebat bukan?

P/S Ibu2 di luar sana boleh try cara ini atau cara yang lain daripada yang lain untuk memberi kejutan pada suami anda..

Baca surah ini setiap hari setiap kali. 70 Ribu Malaikat bersamamu

Surahnya pendek tetapi 70ribu malaikat mendoakannya… Surah itu adalah…

Siapa yang tidak gembira jika ketika meninggal di doakan lebih kurang 70 ribu malaikat. Pasti orang yang seperti ini sangat beruntung sekali. Sebagai umat Muslim yang taat kita pasti bertanya-tanya amalan seperti apa hingga Malaikat Allah SWT melakukan demikian kepada kita manusia.

Anda mahu didoakan 70 Ribu Malaikat Ketika Meninggal Dunia? Amalkan Surah Ini Setiap Malam…

Pada kali ini kita akan mengetahui amalan tersebut ialah hanya dengan membaca surrah Al Qur’an yang sangat pendek dan ini termasuk ke dalam Juz ‘Amma. Baca lebih lanjut lagi.

Kisah ini diriwayatkan oleh Anas bin Malik r.a. Pada suatu pagi Rasulullah SAW bersama dengan sahabatnya Anas bin Malik r.a. melihat suatu keanehan. Bagaimana tidak, matahari terlihat begitu redup dan kurang bercahaya seperti biasanya.
Tak lama kemudian Rasulullah SAW dihampiri oleh Malaikat Jibril.

Lalu Rasulullah SAW bertanya kepada Malaikat Jibril : “Wahai Jibril, kenapa Matahari pagi ini terbit dalam keadaan redup? Padahal tidak mendung?”

“Ya Rasulullah, Matahari ini nampak redup kerana terlalu banyak sayap para malaikat yang menghalanginya.” jawab Malaikat Jibril.

Rasulullah SAW bertanya lagi : “Wahai Jibril, berapa jumlah Malaikat yang menghalangi matahari saat ini?”

“Ya Rasulullah, 70 ribu Malaikat.” jawab Malaikat Jibril.

Rasulullah SAW bertanya lagi : “Apa gerangan yang menjadikan Malaikat menutupi Matahari?”

Kemudian Malaikat Jibril menjawab : “Ketahuilah wahai Rasulullah, sesungguhnya Allah SWT telah mengutus 70 ribu Malaikat agar membacakan shalawat kepada salah satu umatmu.”

“Siapakah dia, wahai Jibril?” tanya Rasulullah SAW.

“Dialah Muawiyah…!!!”jawab Malaikat Jibril.

Rasulullah SAW bertanya lagi : “Apa yang telah dilakukan oleh Muawiyah sehingga saat ia meninggal mendapatkan kemuliaan yang sangat luar biasa ini?”

Malaikat Jibril menjawab : “Ketahuilah wahai Rasulullah, sesungguhnya Muawiyah itu semasa hidupnya banyak membaca Surat Al-Ikhlas di waktu malam, siang, pagi, waktu duduk, waktu berjalan, waktu berdiri, bahkan dalam setiap keadaan selalu membaca Surat Al-Ikhlas.”

Malaikat Jibril melanjutkan penuturannya : “Dari itulah Allah SWT mengutus sebanyak 70 ribu malaikat untuk membacakan shalawat kepada umatmu yang bernama Muawiyah tersebut.”

Allahuakbar, SubhanAllah sahabat, Allah Maha Besar bacalah sekali lagi hadis diatas sahabat begitu besar nikmat yang diberikan oleh Allah SWT kepada seorang hamba-Nya jika menyempatkan diri untuk mengamalkan serta membaca Surrah Al Qur’an yaitu Al Ikhlas setiap hari. Dan Insya Allah akan didoakan oleh Malaikat Allah serta juga Insya Allah akan dimasukkan kedalam golongan-golongan orang-orang yang mendapat kemenangan pada hari akhirat nanti iaitu menjadi salah satu penghuni Syurga-Nya, Amiin.

Dalam hadis lain Rasulullah SAW bersabda yang ertinya :”Apakah seorang di antara kalian tidak mampu untuk membaca sepertiga Al-Qur’an dalam semalam?” Mereka menjawab, “Bagaimana mungkin kami boleh membaca sepertiga Al-Qur’an?” Lalu Nabi SAW bersabda, “Qul huwallahu ahad itu sebanding dengan sepertiga Al-Qur’an.” (H.R. Muslim )

Demikianlah sahabat tentang amalan yang baik untuk dilakukan dalam kehidupan sehari-hari. Amalkanlah sahabat dimanapun para sahabat berada. Semoga bermanfaat bagi semua. Jazakumullah

Kredit kepada:journeykusut.com

Jampi Juara AJL 32

Lagu ciptaan Hael Husaini dan Ezra Kong berjudul Jampi nyanyian Hael Husaini muncul sebagai juara Anugerah Juara Lagu ke-32 (AJL32) yang berlangsung di Axiata Arena Bukit Jalil, Kuala lumpur pada malam Ahad.

Kemenangan itu membolehkan mereka membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RM50,000, baucer produk CJ Wow Shop dan trofi AJL 32.

Tempat kedua dimenangi oleh Sejatinyanyian Azmi Caliph Buskers manakala tempat ketiga jatuh kepada Tergantung Sepinyanyian Haqiem Rusli.

Persembahan Terbaik AJL 32 pula dimenangi oleh Altimet dengan lagu Amboi manakala Vokal Terbaik dirangkul oleh Erni Zakri & Syamel menerusi lagu Aku Cinta.

Trofi AJL 32 ini menampilkan kelainan apabila disuntik dengan elemen fesyen hasil kerjasama Rizman Ruzaini.

AJL 32 yang dipancarkan secara langsung di TV3 bermula jam 9 malam menyaksikan Sherry Alhadad dan Alif Satar sebagai pengacara, manakala Aubrey Suwito selaku pengarah muzik.

Sumber :rotikaya

MOTOR PALING LEGEND PERNAH DICIPTA!! MEMANG PADU MOTO NI. RAJA JALANAN!!

Mengikut sejarah pengeluaran motosikal Yamaha sekitar tahun 80 an , Yamaha RXZ 135 cc pernah menjadi ‘Raja’ di jalan raya suatu ketika dahulu dan nampaknya Yamaha RXZ masih lagi mendapat perhatian peminat-peminat motosikal tempatan. Yamaha TZM, Yamaha 110ss , Yamaha 125z dan Yamaha 135 LC Adalah jentera Yamaha yang ‘power’ seperti RXZ .
Yamaha RX-Z 135 mula dikeluarkan pada tahun 1985, dengan menggunakan transmisi 5 kelajuan (5 speed) dan brek disk tidak berlubang. Selang beberapa tahun iaitu pada tahun 1989, enjinnya telah dinaik taraf dengan pemasangan transmisi 6 kelajuan (6 speed), bersama-sama papan pemuka dan suis hendal baru, di samping cakera brek hadapan berlubang.

Setiap tahun pasti akan ada penambahbaikan pada model Yamaha RXZ ini. Kelebihan pada RXZ 5 speed ini adalah ‘top speed’ lebih sedap berbanding dengan RXZ 6 speed.

Ini membuktikan bahawasanya model ini tak lapuk dek zaman sehinggalah tahun 2004 apabila model tersebut diberi nafas baru iaitu model RXZ Catalyzer dengan penambahan ‘catalytic converter’, lampu belakangnya juga menyerupai Yamaha 125z dan beberapa lagi perubahan yang lain.
Sehingga kini ramai dikalangan peminat jentera ini telah menggabungkan dari model lama ke model-model 6 speed atau Catalyzer untuk lebih tampak moden, baru dan bergaya.

Model RX-Z yang diperbaharui dilengkapi penukar bermangkin, menggantikan 1 PS daripada kuasa maksimum (Kuasa maksimum asal: 21 PS). Walau bagaimanapun, kilasan maksimum tidak berubah tetapi kilasan pada kelajuan enjin rendah sudah ditambah baik berbanding keluaran terdahulu.

Selain dari RXZ, Yamaha mengeluarkan beberapa jenis model iaitu Yamaha

TZM, Yamaha 110SS, Yamaha 125Z, Yamaha LC dan banyak lagi model dan Yamaha RXZ adalah model yang paling banyak dikeluarkan oleh Yamaha diikuti model yang kedua terbanyak dihasilkan oleh Yamaha iaitu Yamaha 125z.

Model motosikal RXZ keluaran terdahulu mungkin ada yang menghadapi masalah semasa memulakan perjalanan kerana enjin mudah mati apabila penunggang kurang berpengalaman cuba bergerak dalam gear satu, tetapi masalah tersebut telahpun diselesaikan pada model yang seterusnya.
Pada tahun 2011, Yamaha RXZ bercadang untuk menghentikan pengeluarannya. Ini mungkin untuk mengurangkan kenderaan berasap di atas jalan raya. Untuk menyelamatkan bumi kata mereka. Ini juga untuk mengurangkan masalah rempit di kalangan remaja.

Perbandingan enjin (Displacement dan Horsepower)

Yamaha 125ZR – 124.3cc , 13 kW Yamaha 135LC – 134cc , 8.93kW Yamaha 135LC ES – 134cc , 9.2 kW Yamaha RXZ 135 – 133cc , 15 kW Yamaha FZ150i – 149.8cc , 11.1 kW

Anda lihat perbezaan d atas. Patutlah ramai minat Yamaha RXZ dan Yamaha 125ZR. Enjin 2 lejang walaupun cc kecil tetapi memiliki horsepower yang tinggi. Enjin 2 lejang ni torque adalah tinggi (daya kilasan tinggi) dan mempunyai acceleration (pecutan) yang baik.
Memang tidak dapat dinafikan lagi bahawa motosikal keluaran Yamaha RXZ ini bukan sahaja bergaya malah ianya berkuasa dan boleh mencecah kelajuan sehingga 180km/h.

Kredit to: dahkebelum.com

DOA KESELAMATAN KELUARGA DARI DIROMPAK SERTA DOA PAGAR KAWASAN RUMAH

DOA PAGAR KAWASAN RUMAH

Cara-caranya:

1. Hendaklah diamalkan sebanyak 7 kali setiap kali selepas solat fardhu atau sekurang-kurangnya 3 kali selama 7 hari berturut-turut.

2. Selesai amalan diatas hendaklah dibacakan di empat penjuru luar rumah sebanyak 7 kali setiap penjuru dan mengadap kiblat. Bagi rumah flat, baca dalam rumah ditiap-tiap penjuru. InsyaAllah dipelihara-Nya.

Ayat ini jika diamalkan selalu dapat mengelakkan bencana, gangguan sihir yang dihantar ke rumah dan mengelak dari niat jahat perompak.

Maksudnya:

Sesungguhnya Kami jadikan (kesombongan dan keengganan mereka tunduk kepada kebenaran sebagai) belenggu yang memberkas kedua tangan mereka ke batang leher mereka; (lebarnya belenggu itu) sampai (menongkatkan) dagu mereka lalu menjadilah mereka terdongak.

Dan Kami jadikan (sifat tamak dan gila mereka kepada harta benda dan pangkat itu sebagai) sekatan (yang menghalang mereka daripada memandang kepada keburukan dan kesingkatan masa dunia yang ada) di hadapan mereka dan sekatan (yang menghalang mereka daripada memikirkan azab yang ada) di belakang mereka (pada hari kiamat). lalu Kami tutup pandangan mereka; maka dengan itu, mereka tidak dapat melihat (jalan yang benar). (Surah Yasiin: Ayat 8 dan 9)

DOA KESELAMATAN DIJAUHKAN DARI PEROMPAK

Baca doa ini selalu selepas solat mohon dijauhkan dari sebarang musibah seperti perompak dan sebarang perkara buruk berlaku pada ahli keluarga.

Maksudnya:

“Kemudian apabila engkau dan orang-orang yang bersamamu telah berada di atas bahtera itu maka hendaklah engkau (bersyukur kepada Allah dengan) berkata: Segala puji tertentu bagi Allah yang telah menyelamatkan kami daripada orang-orang yang zalim.” (Surah Al Mukminun: Ayat 28)

Wasallam.

Sumber: www.dakwahsantai.com via islamituindah.my

BERSIHKAN RAHIM SELEPAS HAID, AMALKAN MINUMAN INI, SEBULAN 2 KALI PUN DAH CUKUP!

Selepas haid, sebaiknya wanita amalkan minuman yang dihasilkan dari air rebusan bahan-bahan alami. Tak perlu pun nak minum setiap hari, mencukupi jika diamalkan sebulan dua kali.

Sebabnya semasa haid, kita akan kehilangan darah. Masa inilah juga keluarnya mukus mahupun sel-sel yang dah mati. Sebab itulah walaupun masih anak dara, kita kena pelihara rahim agar ia sentiasa sihat dan kitaran period berjalan ikut aturannya.

Perkongsian daripada Cik Puan Amyra Nabila Hasnol tentang air rebusan selepas haid ini bagus untuk diamalkan. Ia petua yang diwariskan oleh umi dan opahnya.

Khasiat Air Rebusan Selepas Haid Ini

🌸 Membersihkan rahim selepas haid.

🌸 Mengeluarkan angin dalam badan.

🌸 Memecahkan lemak-lemak diperut.

🌸 Mengurangkan masalah bau badan.

🌸 Menaikkan seri muka umpama Bidadari syurga.

Bagus Untuk Hindari Senggugut

Amalan berterusan juga boleh membuatkan senggugut yang anda alami makin berkurangan malah menjauh pergi.

Bahan-bahan

Halia ( Besar ibu jari )
Kunyit ( Besar ibu jari )

Serai ( 4-5batang )
Daun pandan ( 3 helai )

Madu / Gula batu (Ikut suka)
Air 3 cawan
Caranya

Serai tumbuk kasi pecah sikit.
Kunyit dengan halia tu hiris jangan terlalu nipis. Sederhana je cukup.

Campurkan ke semua bahan-bahan tadi tu.
Rebus sampai mendidih.

Nak Rawat Keputihan
Tambah sireh – 2 helai

Nak Merapatkan Miss V
Tambah manjakani – 1 biji
Bila Patut Minum?

Sebaiknya selepas bersih daripada haid.
Boleh minum suam-suam. Boleh juga minum sebaik sejuk.
“Tapi tapi kalau Myra la, Myra minum suam2 tu terasa lega je bila masuk dalam badan kita tau.. 😊”

Sumber: www.sumbermaklumat.net via islamituindah.my

 

Bahaya Melakukan 7 Perkara Ini Selepas Selesai ‘Hubungan Intim’. Awas No 3 dan 6 ramai yang melakukannya!

Melakukan hubungan intim suami isteri bukanlah sekadar melakukan hubungan seks semata-mata.Tetapi juga berkaitan dengan apa yang harus anda lakukan sebelum dan selepas nya.Pasangan selalunya mengambil mudah perlakuan selepas hubungan seks dan selalu berkelakuan yang menyakitkan hati pasangan secara tidak sedar. Ini adalah beberapa perkara yang mesti anda elakkan.

1.Bergegas ke bilik air

Sangat ramai yang secara kebiasaan bergegas ke bilik air selepas selesai melakukan hubungan seks. Bertujuan membersihkan diri. Memang anda perlu membersihkan diri tetapi adalah lebih baik jika anda berbaring dengan pasangan seketika.

2. Buat perkara-perkara yang tak senonoh

Jangan sekali-kali korek hidung, kesat hingus, kentut dan menggaru ditempat yang tak sepatutnya. Sebab ia akan menyebabkan hubungan yang indah yang anda baru lakukan tadi sudah tidak menarik lagi. Sepatutnya keintiman hubungan seksual berpanjangan walaupun selepas anda melakukannya.

3.Terus tengok telefon

Terus ambil telefon, check sms ataupun facebook sebaik sahaja selesai melakukan hubungan seks akan menyebabkan isteri atau suami anda seperti tidak dihargai setelah apa yang pasangan anda berikan seketika tadi. Memang kadang-kadang anda seorang yang sangat sibuk tetapi saat selepas melakukan hubungan juga sangat berharga. Hormatilah pasangan anda.

4. Bergegas memakai baju.

Bergegas memakai baju dan tidur atau melakukan perkara lain menggambarkan bahawa seks adalah suatu tugas semata-mata kepada anda. Bagaimana untuk menyemarakkan rasa cinta dalam perhubungan anda sekiranya anda tidak mengambil kesempatan bermesra selepas melakukan hubungan seks.

5. Berbangga dengan kehebatan sendiri

Bercerita kepada pasanga betapa hebatnya perestasi anda sewaktu melakukan hubungan seks sebelumnya akan menyebabkan pasangan anda berasa jijik terutamanya isteri. Sekiranya anda sebagai suami memang hebat di ranjang, biarlah isteri anda sendiri yang memuji.

6.Terus tengok TV

Menonton TV sebaik selesai melakukan hubungan seksual suami isteri menggambarkan keintiman yang anda bina ketika melakukan hubungan tadi tidak berapa bermakna kepada anda. kerana sekiranya ia bermakna,anda tidak akan meninggalkan pasangan untuk melakukan perkara lain. Kalau boleh tontonlah rancangan kegemaran bersama sekiranya anda mahu menonton.

7. Tidak bermesra dan terus tidur

Sesetengan pasangan hanya terus tidur apabila sudah selesai melakukan hubungan intim. Adalah lebih baik anda berpeluk pelukan , bergurau dan bermesra ataupun berbincang mengenai hal keluarga anda. Gunakan waktu ini untuk menasihati pasangan secara baik kerana kebiasaannya waktu ini pasangan anda akan menerima segala nasihat anda.

Hubungan Intim Di Malam Pertama

Suatu hal yang wajar jika seseorang ingin malam pertama terasa sempurna dan tidak terlupakan. Meski demikian, harus disadari bahwa ada banyak faktor yang membuat kondisi tersebut sulit dicapai. Namun di sisi lain, ada cara agar momen yang dinantikan tersebut dapat menjadi sebahagia dan senyaman mungkin.Banyak hal tidak terduga dan tidak selalu menyenangkan yang terjadi di malam pertama. Para pria yang mulanya berniat berhubungan seks lebih lama, ternyata mengalami orgasme lebih awal. Di lain pihak, wanita yang berangan-angan mencapai klimaks ternyata sudah merasa kesakitan di awal penetrasi. Bagaimana sebaiknya menjalani hubungan intim untuk pertama kalinya?Menepis Pertanyaan dan Kekhawatiran.Di balik kegembiraan, tiap pasangan pasti punya banyak pertanyaan dan kekhawatiran di pikiran menjelang malam pertama. Padahal semua kecemasan inilah yang justru akan mematikan perasaan bahagia dan kesenangan saat melakukan hubungan intim untuk pertama kalinya. Berikut ini adalah beberapa pertanyaan yang sering muncul, beserta jawabannya.

Apakah akan terasa sakit?

Wanita yang menjalani hubungan intim pertama kalinya bisa merasakan nyeri pada vagina. Rasa sakit ini umumnya disebabkan robeknya selaput dara saat penetrasi. Selaput dara adalah lapisan yang meliputi sebagian atau seluruh jalan masuk ke vagina. Meski demikian, selaput ini bisa saja sudah robek tanpa disadari pada saat lain, seperti ketika mereka melakukan olahraga yang sedikit ekstrem.Namun sebenarnya rasa sakit lebih sering diakibatkan oleh rasa cemas dan khawatir akan munculnya rasa sakit itu sendiri. Rasa khawatir ini sebenarnya dapat dikurangi jika masing-masing merasa nyaman dengan satu sama lain.Foreplay yang tepat dapat menjadi kunci keluarnya pelumas dari vagina. Foreplay adalah bentuk aktivitas sebelum penetrasi seksual, seperti mencium, memeluk, atau seks oral. Sedangkan pelumas bermanfaat memudahkan penetrasi. Tanpa pelumas, penetrasi penis akan mendatangkan nyeri pada vagina.Di sisi lain, pria juga sebaiknya melakukan penetrasi dengan perlahan-lahan. Selain karena faktor psikologis, emosional, serta robeknya selaput dara, rasa sakit juga dapat disebabkan kemungkinan adanya penyakit tertentu.Apakah tidak keluar darah berarti tidak perawan?Sebagian wanita mengalami pendarahan yang keluar dari vagina saat senggama, sementara sebagian lain tidak. Namun hal tersebut tidak berhubungan dengan keperawanan seseorang. Darah memang pertanda robeknya selaput dara. Namun seperti disebut di atas, selaput dara ini dapat robek sebelum malam pertama.

Bagaimana jika pasangan kecewa?

Khawatir akan bentuk tubuh yang tampak tidak indah kadang-kadang membuat wanita sering ingin bersembunyi di balik selimut atau bersikeras tidak menyalakan lampu sepanjang bercinta. Padahal rasa tidak percaya diri ini justru dapat menjadi pemicu utama rasa tidak nyaman dan nyeri saat penetrasi. Selain itu, ketidakpercayaan diri tersebut dapat berdampak kepada sisi emosional pasangan.

Apakah saya dan pasangan akan mencapai klimaks?

Sebaiknya tidak perlu terlalu berharap dapat mencapai orgasme. Selain hanya akan mendatangkan beban, faktanya kebanyakan wanita memang tidak mencapai klimaks saat pertama kali berhubungan intim. Orgasme mudah dicapai jika pasangan telah sama-sama merasa nyaman dan terbiasa dengan tubuh serta kebiasaan satu sama lain. Hal inilah yang membutuhkan waktu.Bagaimana Cara Mempersiapkan Diri?Malam pertama memang bukan momen yang segala sesuatunya dapat diperkirakan dan diatur. Namun terdapat beberapa panduan/hal yang dapat diingat agar dapat merayakan malam tersebut tanpa rasa cemas.Membuat diri senyaman mungkin. Nyaman dan rileks adalah faktor terpenting dalam menjalankan hubungan intim yang menyenangkan. Abaikan kekhawatiran dan cobalah untuk fokus kepada kebahagiaan diri bersama pasangan. Menarik napas dalam-dalam, memutar musik favorit yang menenangkan, dan berbincang dapat menjadi cara untuk santai.
Menikmati foreplay. Nikmati saat saling mencium, menyentuh, membelai. Tidak perlu terburu-buru mencapai tahap penetrasi.

Komunikasi – Tidak apa-apa untuk membicarakan bagaimana hubungan intim yang diinginkan sebelum melakukannya. Selain itu, bicarakan di sela-sela foreplay justru juga dapat membuat pasangan saling memahami yang diinginkan masing-masing. Pastikan pasangan tahu bahwa yang dia lakukan menyenangkan atau tidak, dan bagaimana cara yang diinginkan.

Hindari orgasme palsu – Beberapa orang mengekspresikan diri seakan-akan dia telah mencapai orgasme demi membuat pasangannya senang. Padahal selain menipu diri sendiri, selanjutnya hal ini justru akan membuat kedua pihak makin sulit menemukan cara/posisi yang paling nyaman untuk mencapai klimaks bersama.

Sama-sama aktif – Hindari membiarkan pasangan seorang diri mengusahakan hubungan intim yang menyenangkan. Kedua pihak sebaiknya saling membantu dan melakukan gerakan yang dibutuhkan agar bersama-sama mencapai kenikmatan.Merencanakan kehamilan. Jika memang ingin menunda kehadiran buah hati, ada baiknya merencanakan pemakaian kontrasepsi yang tepat dengan baik. Pasangan yang akan menikah dapat berkonsultasi ke dokter kandungan agar rencana dapat tersusun dengan baik. Hal ini diperlukan agar hubungan intim tidak membuat Anda khawatir karena belum ingin memiliki buah hati.

Hindari minuman keras – Sebaiknya hindari melibatkan minuman keras sebelum atau selama berhubungan intim untuk menghilangkan kecemasan. Minuman keras justru dapat membuat manusia kurang sadar saat beraktivitas seksual.Di atas semuanya, seksualitas adalah hal sangat personal yang harus dijaga tiap orang. Menunggu waktu yang tepat untuk melakukan hubungan intim pertama dengan orang yang tepat, tanpa paksaan, dan penuh kesadaran serta tanggung jawab adalah salah satu bentuk penghargaan terbesar terhadap diri sendiri.

Cara Hubungan Intim Tahan Lama

Inilah bagaimana cara hubungan intim tahan lama yang bisa anda coba dijamin bikin pasangan anda terpuaskan karena mendapatkan kenikmatan seutuhnya.Tahan lama pada saat berhubungan intim menjadi hal yang sangat di inginkan oleh hampir semua pria, karena dengan begitu sang istri bisa mencapai klimaksnya sehingga akan merasa terpuaskan.Namun nyatanya kebanyakan pria tidak bisa bertahan lama pada saat melakukan hubungan intim, karena memang sejatinya pria tidak bisa bertahan lama pada saat bercinta.Hal tersebut telah dibukti oleh dr. Alfred Kinsey yang telah melakukan penelitian dan beliau menyimpulkan bahwa rata-rata pria hanya mampu bertahan selama 2 menit saja pada saat berhubungan intim.

Sementara itu disisi lain wanita memerlukan waktu yang cukup lama untuk bisa mencapai puncak kenikmatan dan orgasme yakni sekitar 10-20 menit.Disini jelas ada ketimpangan waktu yang begitu jauh antara pria dan wanita dalam mencapai orgasme atau puncak kenikmatan.Jadi sebenarnya sangatlah wajar jika pria tidak bisa bertahan lama pada saat berhubungan intim.Namun untuk saat ini hubungan intim bukan hanya di anggap sebagai kewajiban saja oleh wanita,Mereka pun menginginkan hal yang sama dengan pria pada saat melakukan hubungan intim yakni sama-sama ingin mendapatkan kepuasan dan menikmatinya sehingga apabila seorang pria tidak bisa bertahan lama pada saat berhubungan ini jelas akan menjadi masalah.

Dan apabila masalah tersebut terus terjadi maka dapat mengganggu kerharmonisan hubungan suami istri dalam berrumah tangga, karena istri anda tidak mendapatkan kepuasan dari anda.Nah, lalu bagaimana cara mengatasi masalah tersebut, apa yang harus dilakukan dan adakah cara agar hubungan intim bisa tahan lama ?

Tenang jangan khawatir anda berada di halaman yang sangat tepat karena disini kami akan memberikan informasi tenang bagaimana cara agar pria tahan lama saat berhubungan intim.

Ada beberapa trik atau cara yang bisa dilakukan oleh seorang pria agar hubungan intim tahan lama sehingga bisa memusakan pasangannya. Apa saja trik tersebut mari kita bahas bersama.

1.) Lakukan Pemanasan ( Foreplay )

Hal pertama yang harus anda lakukan agar bisa kuat tahan lama pada saat berhubungan intim adalah melakukan pemanasan.

Hal tersebut bertujuan agar anda dan pasangan anda merasa lebih nyaman dan tenang sehingga dapat lebih mudah mengendalikan gairah seksual.

Selain itu dengan melakukan pemanasan wanita akan dengan mudah mencapai orgasme karena cepat terangsang, disamping merasa tenang dan nyaman serta dapat mencegah timbulnya rasa sakit pada saat menerima penetrasi.

2.) Lakukan Penetrasi Yang Lebih Lambat

Pada saat anda melakukan penetrasi hindari gerakan yang cepat karena hal tersebut dapat memicu terjadi ejakulasi lebih cepat.

Untuk itu cobalah lakukan penetrasi dengan gerakan yang lebih lambat serta kekuatan yang diatur sehingga anda tidak mengalami ejakulasi lebih cepat.

3.) Berganti Posisi Seks

Disepanjang berhubungan intim usakan jangan terpaku pada satu pengosisi seks, namun cobalah untuk bergonati ganti gaya seks, disamping dapat membuat hubungan seks berjalan lebih lama, gonta ganti gaya bercinta juga dapat memberikan pengalaman baru.

Namun bagi pria ada beberapa gaya seks yang akan sangat merangsang jika dilakukan sehingga dapat membuat seorang pria tidak bisa tahan lama, yakni posisi seks yang membuat pria dominan contohnya seperti doggy style dan missionaris.

Jika anda ingin tahan lama hubungan intim maka sebaiknya anda hindari kedua gaya tersebut, sebagai gantinya anda bisa memilih gaya gaya Woman On Top. Dimana posisi ini membuat wanita lebih dominan sehingga pasangan anda akan mengalami orgasme lebih cepat.

4.) Cari Suasana Atau Tempat Baru

Jika biasanya anda suka melakukan hubungan intim di kamar maka cobalah cari suasana dan tempat baru karena dengan suasana baru akan membuat anda dan pasangan anda merasa lebih santai dan menikmati setiap detail kenikmatan yang anda rasakan.

5.) Gunakan Kondom Tebal

Agar hubungan intim yang anda jalani bertahan lama anda juga bisa mencoba memakai kondom tebal pada saat berhubungan intim, hal tersebut bertujuan agar mengurangi sensitifitas penis, sehingga ejakulasi akan terjadi lebih lama.

Namun penggunaan kondom pada saat berhubungan intim dapat mengurangi kenikmatan pada saat berhubungan seks.

6.) Tingkatkan Frekuensi Hubungan Intim Anda

Selanjutnya cara hubungan intm tahan lama adalah dengan meningkatkan frekuensi hubungan intim yakni menjadi lebih sering maka dapat membantu pria melatih dirinya untuk melakukan seks lebih lama.

7.) Konsumsi Obat Kuat

Cara agar hubungan intim tahan lama yang mudah dilakukan namun mendapatkan hasil yang memuaskan adalah dengan mengkonsumsi obat kuat, jadi anda tidak usah malu jika harus mengkonsumsi obat kuat untuk merasakan hubungan intim lebih lama sehingga pasangan anda dapat terpuaskan.

Namun, jangan sembarang mengkonsumsi obat kuat pilihlah obat kuat yang aman dikonsumsi, untuk itu disini kami sarankan agar anda mengkonsumsi obat kuat alami yakni obat kuat yang terbuat dari bahan-bahan alami sehingga jelas akan sangat aman dikonsumsi.

Demikianlah informasi tentang bagaimana cara hubungan intim tahan lama ini semoga bermanfaat dan bisa menjawab rasa ingin tahu anda serta solusi bagi masalah yang anda hadapi saat ini. Jangan lupa dishare jika anda rasa artikel ini bermanfaat.

Sumber : InfoSuamiIsteri via PawerVirall via hambafakir.com

Pernah Terlanjur Dengan Bekas Kekasih, Bagaimana Gadis Ini Menyimpan Dari Suaminya..

Saya nak share kisah hidup yang sudah hampir setahun saya pendamkan. Harap dapat siarkan tanpa mendedahkan identiti saya.

Dulu, habis sekolah saya bercinta dengan rakan sekolah selama 6 tahun. Saya jahil sangat sampai terlanjur beberapa kali. Sehinggalah hujung tahun 2014, kami putus kerana dia sudah ada perempuan lain.

Berkali-kali saya cuba memujuknya, tetapi dia tetap tidak mahu kembali bersama kerana dia sudah jumpa perempuan yang benar-benar sesuai dengan dia. Habis, saya ini apa? Sedih hati saya diperlakukan seperti itu.

Saya berputus asa, tetapi saya tidak dapat menerima hakikat sampai saya pernah menjadi seperti mayat hidup. Bayangkan berat 52kg jadi 40kg dan saya kerap sakit sebab saya hanya tidur 24 jam. Mak saya yang tengok saya pada masa itu pun sudah berputus asa dengan sikap saya.

Sampailah Februari 2015, masa itu saya sudah stabil sikit. Mak nak saya kahwin. Saya tak fikir apa-apa, hanya mengangguk akur sahaja. Saya ingatkan mak main-main, rupa-rupanya mak sudah ada calon untuk saya.

Bulan Mac, ikat tunang tanpa saya kenal siapa lelaki itu. Selepas sebulan ikat pertunangan, barulah dia menghubungi handphone saya. Dia telefon ajak keluar beli barang kahwin sebab kami akan berkahwin pada bulan September.

Masa itu saya berdebar-debar, saya macam tak percaya yang betul ke saya nak kahwin?

Kami berjumpa pada pagi itu. Ayat pertama yang dia katakan pada saya ialah,

“Saya ingatkan mak saya pilih orang yang bertudung,” katanya.

Ya saya tahu saya tak bertudung tetapi saya bukan jenis perempuan yang suka pakai seksi-seksi. Masa itu memang saya tersentap sangat dengan kata-kata dia tetapi saya mendiamkan diri.

“Kalau tak sesuai, kita boleh putus,” ringkas saya balas.

Dia hanya menggelengkan kepala.

Kami tidak banyak bersembang pada masa itu, hanya mencuba baju dan dia suruh saya pilih set barang kemas. Dia cuba mahu beramah dengan saya tetapi saya dah jadi moody bila mendengar sindirannya tentang tudung itu.

Hari demi hari, kami kerap keluar bersama dan kami sudah menjadi serasi bila bersembang. Namun saya masih tidak punya perasaan terhadapnya.

Selepas malam raya itu, dia bertanya sesuatu yang membuatkan saya tidak boleh berlaku jujur.

“Awak pernah tidur dengan mana-mana lelaki?”

Saya tak boleh jawab sebab itu aib saya. Saya hanya kata pada dia, “Awak tidak perlu tahu. Kalau awak ikhlas mahu menjadikan saya sebagai isteri awak, tak perlu awak tanya saya soalan ini.”

Dia minta saya jawab dengan jujur tetapi saya tetap tidak mahu menjawab soalan itu dan hanya mendiamkan diri.

Oleh disebabkan itu, dia mendiamkan diri selama 2 minggu. Lagi seminggu nak berkahwin, dia menghubungi saya dan ajak pergi spa. Masa keluar bersama, dia dah tak tanya pun tentang hal itu lagi.

Saya dah mengelabah sangat sebab lagi seminggu lebih saja kami akab berkahwin. Masa itu macam-macam jamu yang saya telan.

19 September kami sah bergelar suami isteri. Masa itu banyak kali saya mengelakkan diri dekat dengan dia. Saya beri alasan tidur di rumah mak sebab tak sihat. Dia pun terpaksa akur. Hari keempat barulah saya dengan dia duduk bersama. Itu pun kerana kami pergi honeymoon.

Malam itu saya tahu dia kecewa sangat dengan saya tetapi sebab dia mahu menjaga hati saya, selama 4 hari honeymoon itu dia melayan saya dengan begitu baik sekali.

Selepas habis honeymoon, dia menghilangkan diri, tak balik rumah. Hari pertama dan kedua dia tak balik rumah, saya langsung tidak menghubunginya. Saya kahwin tanpa ada perasaan pada dia. Jadi saya tak terfikir apa pun. Sehinggalah hari yang ketiga saya cuba menghubunginya dan sms tetapi tidak dijawab. Handphonenya dimatikan. Sehinggalah genap seminggu, panggilan tidak dijawab, WhatsApp yang saya hantar bluetick pada jam 4 pagi. Jadi jam 3 pagi saya memberanikan diri pergi ke rumah mak mertua jika dia tidur di sana. Namun kereta dia pun tiada. Hati saya kuat mengatakan yang dia marah tentang malam pertama kami.

Esoknya saya call kakak dia tanya tempat kerja dia. Kakak dia terkejut sebab saya tak pernah tahu yang suami saya ada office sendiri. Jadi selepas mendapat tahu, saya terus pergi ke office dan mencari dia. Bila pembantu dia cakap saya nak jumpa dia, datang satu mesej dari dia.

“Awak baliklah. Jangan cari saya buat masa ini,” katanya.

Hati saya sangat sedih pada masa itu. Balik rumah terus terasa nak buat solat taubat. Tiap-tiap malam saya solat taubat dan memohon Allah melembutkan hati suami.

Minggu kedua suami balik ke rumah, saya terus memeluk dia. Berkali-kali saya meminta maaf. Dia kata dia cuma perlukan kejujuran dari saya. Tetapi saya pun meminta dia memahami keadaan saya.

Malam itu kami bersama-sama buat solat taubat. Kali ketiga dia menjadi imam saya sebab saya memang liat nak solat. Solat bila dia betul-betul paksa saya. Tetapi sejak dari hari itu saya dah berubah. Pagi-pagi selepas solat, siapkan sarapan untuk dia. Sementara menunggu dia balik, saya buat online bisnes.

Saya bersyukur pada Allah sebab dia lelaki yang sempurna, penyayang, suka menyakat saya sampai menangis. Dia kata muka saya macam negro bila saya menangis. Bila saya menangis, dia peluk saya. Dia kata dia suka tengok saya menangis.

Tetapi itu semua kenangan saya dengan dia selama 6 bulan berkahwin. Dia terlibat dalam kemalangan dan meninggal semasa dalam perjalanan pergi ke hospital. Rahangnya pecah.

Dan yang paling menyedihkan saya ialah, saya tidak sempat memberitahu dia yang saya mengandung. Kini baby saya sudah dua bulan. Sedih sampai tak tahu nak kata apa. Sekarang saya tinggal di rumah mertua. Mereka baik, jaga saya walaupun saya bukan lagi menantu mereka.

Dikala Allah menarik orang yang baru saya ingin cintai bersungguh-sungguh, Allah gantikan dengan seseorang. Mohd Taufiq Hidayat, semoga abang menjadi anak soleh buat mama, jadilah insan seperti papa. Jujur hati saya sangat merindui dia yang banyak memberi perubahan dalam hidup saya walaupun dalam masa yang singkat.

Pernah Tak Terfikir Kenapa Pintu Tandas Awam Dibuat Di Atas Paras Lutut??Korang mesti tahu selepas baca atikel ini..

Apakah Anda pernah memasuki toilet toilet umum? Kebanyakan toilet umum memang dibuat dengan pintu hanya di atas lutut saja.

Namun apakah Anda tahu kenapa pintu toilet hanya dibuat di atas lutut? Ternyata desain pintu toilet umum bukan dibuat tanpa sebab. Rupanya ada alasan kenapa pintu toilet umum dibuat di atas lutut saja.

Ingin tahu apa sebabnya? Ikuti ulasan di bawah ini.

1. Mudah Dibersihkan

Toilet umum biasa dirancang dengan bentuk yang tidak terlalu besar, biasanya hanya cukup untuk ruang toilet dan pipa. Akhirnya untuk mengatasi masalah pembersihan yang sulit, pintu di mana ukuran di atas lutut dibuat untuk memudahkan pembersihan.

2. Mengetahui Ada Orang Atau Tidak

Kondisi toilet umum bukanlah selalu dalam kondisi yang baik. Bisa jadi pintu toilet tidak memiliki kunci atau ada kerusakan lainnya. Jadi, dengan adanya pintu toilet di atas lutut ini akan memungkinkan kita mengantisipasi keberadaan orang lain di dalam toilet sebelum masuk, orang yang ada di dalam akan jelas terlihat meskipun hanya kakinya saja.

3. Mengetahui hal yang mencurigakan

Alasan lain pintu toilet dibuat di atas lutut adalah untuk menghindari hal-hal yang tidak diinginkan seperti maksiat atau transaksi narkoba ataupun kegiatan yang melanggar hukum -undang terjadi. Maka pintu seperti ini akan dapat memudahkan orang lain mengetahui hal-hal tersebut. Jadi dengan ini kita sudah dapat berpikir logis atau tidak jika satu toilet diakses lebih dari seorang orang dewasa?

Sumber: bibirbergetar

Saat Pasangan ini di kebumikan, ratusan haiwan ‘menunggu mayat mereka’.. Puncanya adalah amat mengerikan..

Kisah ini berlaku di sebuah kampung di Pergunungan Qinling di China, di mana ramai orang yang pandai dalam ilmu mistik

Kampung itu sangat terkenal dengan acara perkuburan tradisional. Kerana apabila dikebumikan baru boleh tahu orang itu baik atau tidak ketika masih hidup.
Terdapat suami isteri mati. Menurut berita yang tersebar, pada masa itu suaminya mabuk dan dia menganggap isterinya berlaku curang dengan jirannya.
Mereka juga bertengkar, sehingga apabila dia sedar, isterinya telah mati dibunuh oleh tangannya sendiri. Kerana dia panik dan takut dia akhirnya membunuh dirinya juga dengan minum racun.

Bapa kepada suami ini sudah berumur 60-an, apabila dia tahu anaknya dan menantunya mati bersama, dia mesti menyerahkan keranda yang beliau yang telah sediakan untuk diberikan kepada mereka.

Akhirnya, 1 keranda dia meletakkan 2 orang sekaligus. Dalam proses pengebumian, ayah lama ini seorang bomoh untuk melakukan pengebumian khusus bagi orang yang mati secara ‘tidak betul’ atau yang masih menjadi misteri. Bomoh itu datang dan menguburkannya dengan cara

Peti keranda ini harus diangkat oleh seramai 16 atau 24 orang, kerana beratnya akan berlipat kali ganda kerana dosanya ketika masih hidup. Pada hari pengebumian, orang tua itu menjerit “Dewa-dewi itu awas! keranda ini akan diangkat.”

Walau bagaimanapun, kerana cara kematian tidak betul , bila keranda itu diangkat, ia akan sentiasa licin dan jatuh dari bahu pengangkat! Hingga 1 kali keranda itu jatuh dan semua orang terkejut.
Bomoh itu datang dan membuka keranda tersebut. Dan ya, mata pasangan itu terbeliak lebar seperti tidak puas dengan kematian mereka. bomoh ini membaca semula mantera yang mesti diikuti oleh orang tuanya barulah mata mereka ditutup selepas membaca mantera itu.
akhirnya keranda ini dapat diangkat dan perjalanan ke tanah perkuburan dilakukan dengan lancar juga!
Tiba di kubur, tanah yang telah disediakan dari berjam2 sebelum itu, telah ditutup dengan kain. Dan apabila ia dibuka: “Geez! Sekumpulan tikus ada di tanah! NGERI SEKALI!”

Tikus-tikus ini seakan-akan memakan tanah dan seperti menunggu”mayat” untuk santapan mereka!
Bomoh ini mengatakan apa yang mereka sudah lakukan, tetap ada hukuman.
Badan mereka akan dimakan oleh tikus, bahkan tulang pun akan dimakan sekali.