Gadis Ini Tolak Ajakkan Teman Lelaki Untuk Check In Buat ‘Projek’. Tindakan Teman Lelaki Selepas Itu Sangat2 MENGEJUTKAN

Seorang remaja perempuan dari Terengganu baru 3 bulan datang ke Putrajaya sedang mabuk asmara bercinta dengan seorang jejaka dari ibu kota. Boyfriend barunya yang mempunyai niat tak baik telah ajak untuk check in hotel untuk buat “projek”. Namun gadis ini telah menolak permintaan tersebut. Apa tindakan lepas tu oleh Boyfriendnya itu sangat2 MENGEJUTKAN !!!

Pagi tadi masa on the way balik ke rumah sewa. Ternampak seorang perempuan berjalan seorang diri di tepi highway. Saya ambil keputusan untuk patah balik dan dapatkan dia selepas 30 minit kemudian. Mula-mula aku ternampak perempuan itu, aku rasa was-was nak tolong Takut sindiket jenayah ke apa. Aku masuk ke exit terdekat dan buat keputusan.
Tengah aku berfikir, tiba-tiba ada kereta polis lalu. Aku ride further dan nampak ada tiga kereta kemalangan. Aku terlupa tentang perempuan itu sekejap. Selepas tiba di tempat kemalangan itu, aku tanya orang ramai di situ. Ada dua buah kereta kejar sebuah kereta penyamun dan terlanggar kereta penyamun itu. Mereka kata penyamun itu ada pedang samurai dan seorang daripada pemandu yang mengejar mereka dilibas sebelum melarikan diri masuk ke belukar tepi jalan.
Bila mereka kata penyamun-penyamun itu masuk belukar tepi jalan, aku terus teringat pada perempuan itu tadi. Belukar itu dekat saja dengan highway. Lebih kurang 30 minit aku berada di lokasi kemalangan itu, aku kemudian menyusur tepi jalan dan masuk semula ke highway untuk mencari perempuan itu semula. Aku terkejut bila tengok dia masih ada di tepi jalan itu.
Mula-mula cuak juga nak tegur sebab sebelum ini pernah terkena. Aku beranikan diri dan tanya dia kenapa duduk di tepi highway. Dia kata dia tunggu kawan dia datang ambil. Aku pun pelik, macam mana kawan dia boleh tinggalkan dia di situ? Aku tak banyak tanya sebab dia macam keberatan nak cerita. Aku cerita pada dia tentang kes penyamun masuk belukar berdekatan itu. Aku suruh dia berhati-hati. Masa ini muka dia berubah jadi takut dan mula call kawan dia itu. Aku cakap dengan dia, aku boleh menemani dia di situ sementara menunggu rakannya datang.
Beberapa minit kemudian, kawan dia call dan beritahu dia sesat dalam perjalanan nak ke situ. Silap highway. Bongok betul. Aku cakap dengan mamat itu on the phone, nak guide dia. Mamat itu tak biasa jalan di kawasan Cyberjaya dan aku jelaskan macam mana pun memang dia lost. Jadi aku cakap, jumpa di restoran McDonald’s Putrajaya berhampiran Jambatan Wawasan.
Aku cakap dengan perempuan itu yang aku boleh bawa dia ke sana kalau dia okay. Dia okay cuma dia pakai kain ketat gila dan memang susah nak naik motosikal. Dia tak adalah seksi sangat, pakai tudung, cuma kain dia ketat. Akhirnya dia naik motosikal aku, duduk mengiring ala-ala awek naik vespa zaman 70-an. Aku bawa perlahan saja sebab takut dia tergolek. Sia-sia saja kang terbarai atas jalan. Agak jauh sebenarnya tempat aku jumpa dia dengan restoran McDonald’s itu.
Bila dah sampai, kawan dia masih belum kelihatan lagi. Aku berborak sebentar dengan dia. Bengang betul aku rasa selepas dengar punca dia berada di tepi highway itu. Dia keluar dengan boyfriend dan lelaki itu ajak dia check in di hotel tetapi dia tak nak. Mereka bergaduh dalam kereta dan lelaki itu tinggalkan dia di tepi highway. Aku rasa macam bangang gila boyfriend dia. Tak ada perikemanusiaan langsung. Bodoh gila nak mati. Malu betul aku lelaki seperti itu wujud. Sumpah aku rasa kasihan pada perempuan itu. Mujur dia tak kena apa-apa semasa berada di tepi highway. Kalau kena culik ke, apa ke, lagi parah.
Tidak lama selepas itu, kawan dia pun sampai. Perempuan juga (sebab itu sesat LOL), katanya dia kakak saudara perempuan itu dan bekerja dengannya di sebuah taska di Putrajaya. Dia kata budak itu memang selalu keluar dengan boyfriend dia. Sudah ditegur banyak kali tetapi degil. Perempuan ini baru 2 ke 3 bulan sampai ke Putrajaya, dari Terengganu. Culture shock dan kurang perhatian punya kes katanya. Itu yang ada boyfriend, meliar sikit terus. Umur dia baru 20 tahun, memang mudah terpengaruh. Tetapi alhamdulillah dia tidak terjebak untuk check in. Maknanya dia masih ada kekuatan nak jaga diri dia.
Kakak saudara dia beria-ria berterima kasih sebab dia lost gila nak ke tempat budak itu tadi. Nasib baik dia tahu lokasi restoran McDonald’s Putrajaya. Dasar tahu makan saja. By the way yang bercakap dengan aku masa on the phone di highway tadi adalah adik lelaki kakak saudara itu tadi. Dia yang drive (pun tak tahu jalan). Maaf atas kekeliruan. Masa jumpa di restoran McDonald’s, kakak saudara dia saja yang keluar dari kereta berjumpa dengan aku dan budak itu.
Moral of the story:
Learn how to say no. You have the rights
Lelaki jangan jadi bangang abadi bila kena reject
Beware who you trust
Familiarize dengan jalan-jalan di sekitar tempat tinggal. Mudah identify location incase of emergency (case in point)
Jangan jadi bangang abadi
Aku cerita ini semua agar dijadikan sebagai pengajaran kepada semua. Yang lelaki, bersikap gentlemanlah walaupun kena reject. Yang perempuan, berhati-hati dengan siapa anda keluar. Kadang-kadang orang yang kita percayalah yang mengkhianati kepercayaan itu dan kita boleh jadi rasa susah nak percaya sesiapa pun lagi.
Nasihat terakhir, what you give you get back. Atas jalan ini banyak kes dah aku jumpa. Orang tolong kita, kita tolong orang balik. Jangan berkira. Aku pun banyak kali orang lain tolong aku time sangkut tepi jalan. Tolerate and be a human being. Tak baik tak apa, jangan bodoh tak ada humanity.
FAQ
I didn’t get her number and her name too. Not very important for me
Belukar itu dekat dengan TM Centre Cyberjaya
Aku bawa Honda EX5

16 CIRI-CIRI WANITA BERNAFSU TINGGI!!!! YANG LAST TU MEMANG KENA!!

Ada 16 ciri-ciri wanita nafsu seks tinggi dan sekaligus penjelasan wanita yang memiliki nafsu seks tinggi pada saat melakukan seks dengan pria yang sesuai dengan kenyataan bahwa ada 12X lebih tinggi nafsu seks wanita dibandingkan dengan pria. Perlu saya jelaskan disini bahwa wanita diciptakan oleh sang Maha Pencipta untuk menjadi pasangan hidup bagi pria dalam hal berbagi rasa, dan sang pencipta menciptakan wanita(kaum hawa) sangat sempurna dan luar biasa sehingga setiap pria(kaum adam) sangat bernafsu, tergoda dan sangat ingin menikmati tubuh wanita tersebut. Kita mengetahui bahwa tubuh wanita merupakan karya seni yang paling indah dan spesial bagi setiap pria baik dalam kondisi berpakaian maupun telanjang.

Untuk mempersingkat waktu sang pembaca yang ingin mengetahuinya, dibawah ini saya akan uraikan satu per satu sesuai dengan judul ada 16 ciri-ciri wanita nafsu seks tinggi, antara lain:

1. Bulu Halus Di Tubuh Dan Tangan

Apabila pada wanita tersebut memiliki bulu-bulu halus yang tumbuh terlebih jika dilihat pada tangan, maka bisa dipastikan wanita tersebut memiliki ciri-ciri wanita nafsu seks tinggi dan terlebih jika melakukan hubungan seks atau bercinta dengan pria maka wanita tersebut sangat menggairahkan

2. Tangan
Wanita yang memiliki tangan dingin bisa dikategorikan bahwa wanita tersebut memiliki ciri-ciri wanita nafsu seks tinggi, itu karena tubuh wanita lebih dingin 3 derajat dibanding pria, dan akan lebih dingin jika dia stres atau lagi nafsunya naik. sesuai dengan penelitian bahwa tubuh wanita diprogram untuk menjaga kehangatannya melalui kakinya. Jadi, untuk menghangatkan tangannya, jangan memijatnya, selimuti tangan Anda di sekitar pinggangnya. Ini akan menghangatkan wanita dan memungkinkan
darah mengalir ke tangannya sehingga menjadikan obat kelegaan bagi nafsu birahinya yang tinggi.

3. Postur tubuh membungkuk

Wanita yang memiliki memiliki postur tubuh membungkuk, itu menandakan bahwa wanita tersebut memiliki nafsu seks tinggi terlebih jika melakukan seks dengan pria sangat tak tertahankan nafsunya.

4. Punggung melengkung
Saat wanita hendak orgasme ketika bercinta, dia akan mulai melengkungkan punggungnya. Pegang erat-erat sekitar punggungnya pada saat ini dan tetap selaras dengan kelengkungannya. Jangan biarkan menaik dan menjaga irama tetap sama serta naikkan intensitas stimulasi sampai dia mencapai klimaks.

5.Memiliki kumis Tipis

Setiap wanita yang memiliki kumis tipis memiliki nafsu seks tinggi, ini merupakan hal yang tidak bisa dipungkiri bagi sang yang memiliki kumis tipis bahwa wanita tersebut sangat tinggi nafsu seksnya terlebih jika bercinta.

6. Sangat Agresif

Wanita yang memiliki ciri-ciri nafsu seks tinggi, dia sangat agresif pada saat nafsunya memuncak, wanita tersebut tidak akan malu – malu lagi untuk segera meminta atau melakukan hubungan badan lebih dahulu, bahkan terkadang wanita Agresif seperti ini akan selalu berusaha untuk menguasai permainan dan sangat ahli dalam melakukan seksnya.

7. Pada Umumnya Sifatnya Pendiam

Wanita yang memiliki sifat pendiam merupakan salah satu ciri-ciri wanita yang memiliki nafsu seks tinggi, ini biasanya wanita tersebut diam-diam menghanyutkan karena wanita yang memiliki sifat pendiam pada umumnya menyimpan nafsu seks yang sangat tinggi.

8. Lumayan Besar Gunung Kembarnya

Setiap wanita yang memiliki gunung kembar lumayan besar itu menandakan bahwa wanita tersebut memiliki ciri-ciri nafsu seks tinggi, maksud lumayan besar gunung kembar disini adalah Buah dada wanita tersebut sangat kencang dari pada biasanya dan apalgi jika melakukan hubungan seksual dengan pasangan prianya.

9.Dada
Gejolak seks bisa dilihat dari kulit dada yang berwarna merah muda. Ini terjadi selama foreplay.
Ini berasal dari perubahan tekanan darah dan sirkulasi bersama dengan denyut nadi dan pernapasan.
Anggap saja ini sebagai cara untuk memberitahu Anda bahwa jika Anda tetap melakukannya, Anda mungkin beruntung. Tanda lain adalah payudara berkembang 25 persen karena wanita merasa terangsang.

10. Semok
Semok dapat diartikan dengan bentuk pantat yang proporsional, Namun semok yang di maksud bukanlah merupakan pantat yang besar melainkan yang Proporsional yang di ukur dari besar kecilnya tubuh seorang wanita tersebut dalam arti menawan atau menggoda dan tidak berpengaruh karena wanitanya gendut.

11. Memiliki Panjang Rambut Yang Tanggung( Tidak Panjang dan juga tidak pendek)
Salah satu ciri-ciri wanita yang memiliki nafsu seks tinggi adalah wanita yang menyukai rambutnya tidak kepanjangan dan juga tidak terlalu pendek seperti demimor, karena kebiasaan wanita yang memiliki nafsu seks tinggi tidak mau berurusan tentang rambutnya yang panjang atau pendek jika melakukan hubungan seks pada pria saat beraksi di atas ranjang.

12. Kulit Bersih & Terawat
Wanita yang memiliki hawa nafsu yang tinggi biasanya akan terlihat lebih bersih dan terawat,
pasalnya dirinya kerap sekali melakukan perawatan kulit untuk mendapatkan pujian dari pasangannya dan terus mendapatkan perhatian dari pasangannya dan tidak bosan pria tersebut untuk berhubungan intim karena penampilan dan perawatannya.

13. Pupil mata
Jika wanita merasa terangsang (tak hanya secara seksual), pupil matanya akan membesar.Itu karena tubuhnya diprogram untuk bisa melihat lebih banyak yang menarik, jadi otaknya bekerja mengatakan gairah seks seakan-akan menelan air liur untuk menyantapnya.

14. Bulu mata

Salah satu jawaban pasti pada wanita yang memiliki nafsu seks tinggi adalah terletak pada bulu matanya, coba di tatap dengan serius wanita tersebut dengan terarah pada matanya, seandainya melakukan kedipan mata lebih sering dari biasanya wanita normal maka berarti wanita tersebut sering atau sedang mengkonsumsi pil KB, karena sesuai dengan penelitian dimana bagi setiap wanita yang melakukan kedipan mata sebanyak 15X permenit maka wanita tersebut sedang atau telah mengkonsumsi pil KB. Dan pada umumnya bagi setiap wanita yang mengonsumsi pil KB lebih tertarik dengan pria yang bawaannya keras, seperti kuat dan berahang lebar, ini merupakan salah satu ciri mangsa wanita tersebut.

15. Perut
Jika diamati dari pernapasan akan sangat terlihat dari pergerakan perut saat bernapas, Jika perutnya menarik setiap inhalasi, dia mengambil napas pendek dari dadanya maka saya katakan hati-hati atau jaga jarak anda karena keadaan wanita tersebut lagi stress, tetapi jika perut dan dadanya berkembang setiap inhalasi, dia mengambil napas lebih dalam, maka boleh saya katakan saatnya untuk mengambil kesempatan terbaik karena sang wanita tersebut lagi santai dan enak dalam memulainya.

16. Sangat Setia
Wanita yang memiliki nafsu seks yang tinggi akan setia pada pria sebagai pasangan hidupnya, sulit untuk selingkuh, tidak menduakan cintanya, dan selalu mesra walaupun di tempat umum, untuk itu bagi setiap pria yang memiliki pasangan hidupnya ciri-ciri wanita nafsu seks tinggi dan terlebih selalu memuaskan jika bercinta maka anda sudah memperoleh wanita yang sangat setia kepada anda.

Ciri ciri Wanita Nafsu Seks Tinggi pada saat Bercinta

Seperti yang telah saya jelaskan diatas bahwa Seks merupakan kegiatan yang berkaitan dengan manipulasi organ kelamin, khususnya hubungan seksual. Hubungan seksual sendiri termasuk ke dalam kebutuhan manusia yang juga harus di penuhi oleh setiap manusia untuk itu saya akan uraikan kepada pembaca setia ciri-ciri wanita nafsu seks tinggi pada saat bercinta, antara lain:

Sangat Menggairahkan Setiap Saat

Setiap wanita yang memiliki nafsu seks yang tinggi akan rela mempersiapkan dirinya lebih awal untuk menggoda pasangannya. Biasanya, wanita seperti ini akan selalu siap maupun di pagi hari, siang hari, sore hari, dan malam hari. Ia juga sering merayu pasangannya dengan gaya yang sensual dan sangat menggairahkan.

Ekspresi erotis

Ciri-ciri wanita yang memiliki nafsu seks yang tinggi adalah memiliki ekspresi yang erotis saat berhubungan seksual. Ekspresi tersebut semacam berteriak atau menjerit saat pria merangsang tubuh wanita tersebut, atau mengeluarkan suara desahan yang erotis saat berhubungan seksual. Wanita yang memiliki nafsu seks yang tinggi akan memiliki ekspresi yang erotis dan sangat nampak akan nafsu tingginya.

Mampu merangsang gairah seks sendiri

Wanita yang memiliki ciri-ciri nafsu tinggi pada saat bercinta mampu merangsang gairah seks pada dirinya sendiri tanpa bantuan rangsangan oleh seorang pria. Jadi, wanita seperti ini tidak akan menunggu lama-lama untuk di rangsang lelaki, karena ia yang akan merangsang lelaki terlebih dahulu. dan terlebih lagi pada setiap dia berpakaian lebih menyukai pakaian yang minim dan transparan sehingga pria yang melihatnya sangat tergoda.

Berpengalaman untuk merangsang pria

Wanita yang memiliki ciri-ciri nafsu seks tinggi, dia sangat hebat merangsang pria dengan cara memberi ciuman yang menggairahkan di sekitar tubuh, menyentuh bagian pria yang mudah terangsang dan sebagainya, ini sangat berbeda dengan wanita pada umumnya yang tidak memiliki nafsu seks tinggi.

Mengutamakan Seks dalam hidupnya

Wanita yang memiliki nafsu seks yang tinggi akan selalu bersedia melayani pasangannya dan merupakan hal yang paling utama dalam hidupnya, selalu siap dan tidak pernah menolak jika pasangannya minta dilayani olehnya. Baginya, seks adalah hal yang paling utama dan dinomorsatukan dalam hidupnya walaupaun dalam kondisi apapun dia selalu siap sedia melakukan seks dan puas dalam pelayanan seksnya. Dan Bagi pria yang ingin mengetahui ciri-ciri wanita jatuh cinta secara diam-diam klik di sini

Semoga artikel ini menjadi petunjuk dan uraian terbaik bagi setiap pembaca tentang judul ada 16 ciri-ciri wanita nafsu seks tinggi, harapan saya semoga terjawab semua rasa penasaran anda pada wanita pasangan yang ingin dijadikan pasangan hidup atau pasangan dalam bercinta.

SEORANG PEMUDA KAYA MEMBAWA “WANITA CANTIK” KE BUTIK LV, SEMASA MEMBUAT PEMBAYARAN , PEKERJA CASHIER MELAKUKAN HAL INI KEPADANYA ! MEMALUKAN!

Pemuda ini ingin membelikan wanita cantik ini sebua tas yang dia pilih, seharga 780 juta rupiah…

Saat hendak membayar, pemuda ini mengeluarkan sebuah cek, dan ia menuliskan angka sesuai dengan harga tas tersebut di atas cek serta menandatanganinya.

Ia memberikan cek tersebut ke petugas kasir, namun petugas ini tampak kebingungan. Pemuda ini langsung mengerti maksud si kasir dan dengan santai ia mengatakan,

“aku tau, kamu pasti khawatir jika ini adalah cek kosong bukan? Hari ini hari sabtu, semua bank tutup.

Aku menganjurkan agar kamu menyimpan dulu cek dan tas ini. Tunggu hari senin, kamu tukarkan cek ini ke bank, setelah ini baru kirimkan tas tersebut ke alamat wanita ini. Bagaimana?”

Petugas kasir pun tenang mendengar hal ini, ia langsung menyetujuinya dan bahkan mengatakan bahwa biaya kirim akan ditanggung oleh toko.

Pada hari senin, petugas toko ini pun membawa cek nya ke bank, namun ternyata cek tersebut adalah cek kosong! Dengan marah, ia menelepon pemuda tersebut.

Pemuda tersebut berkata padanya, “tenang, tak ada yang perlu dipersoalkan, aku dan kamu sama-sama tidak rugi.

Tasnya belum ku ambil dan masih di kamu. Tapi, malam minggu kemarin aku sudah berhasil meyakinkan wanita tersebut! Terima kasih atas kerja samanya!”

Cerita ini hendak menyampaikan kepada kita sebuah pesan: “apa yang terlihat dengan mata” belum tentu adalah nyata, ada harga yang harus dibayar untuk sifat matre.

Wanita cantik ini mengira tas seharga ratusan juta tersebut akan sampai di rumahnya, dan karenanya rela melepaskan keperawanannya.

Ia tidak menyadari bahwa ia sedang berinvestasi pada sesuatu yang belum pasti dan beresiko.

Seekor serigala yang lapar melihat sebuah kandang ayam, namun karena terlalu gemuk, serigala tersebut tidak bisa masuk ke kandang ayam.

Serigala pun tidak makan selama 3 hari, dan akhirnya dapat masuk ke dalam.

Namun setelah kenyang memakan ayam di dalamnya, ia tidak lagi bisa keluar. Akhirnya dia hanya bisa menunggu 3 hari lagi untuk keluar.

Apa yang dilakukan pun akhirnya hanya sia-sia, bahkan menjadi lebih menderita.

Uang yang dihasilkan dengan mengorbankan masa muda, tidak dapat membeli kembali masa muda. Uang yang dihasilkan dengan mengorbankan kebahagiaan, tidak dapat membeli kembali kebahagiaan.

Uang yang dihasilkan dengan mengobarkankan waktu, tidak dapat membeli kembali waktu. Uang yang dihasilkan dengan mengorbankan hidup, tidak dapat membeli kembali hidup.

Menggunakan seluruh hidup untuk mendapatkan kekayaan seluruh dunia; kekayaan seluruh dunia tidak dapat membeli kembali seluruh hidupmu. Jadi, ketika waktunya bekerja, bekerjalah dengan baik. Saat waktunya beristirahat, beristirahatlah dengan tenang.

Bekerja dengan bahagia, menikmati hidup, menghargai seluruh yang dimiliki, mengasihi sesama, melewati hari dengan kegembiraan.

Share Sekiranya Bermanfaat!

SUAMI AMALKAN SETIAP PAGI..TIADA LAGI SESAK DADA, NAFAS JADI LAPANG , PERUT SELESA DAN PEMBUANGAN JADI LAWAS

Rasanya dah hampir setahun, sejak mr hubby dapat tips & resepi ubat ni dari whatsap group, yang di katakan bagus untuk mengelak sakit jantung & kolestrol, memang saya buatkn sendiri untuk dia, tak pernah putus.

Minuman ni saya masak jadi jus pekat, dan saya masukkan ke dalam few botol, simpan dalam fridge.

Rasa dia masam masam manis.

Dan setiap pagi, sebelum mr hubby pi masjid for subuh, dia akan keluarkn sebotol, letak atas meja, dan later setiap pagi, dia akan minum satu sudu besar, masa perut kosong, setiap hari, tanpa ponteng.

Dan mr hubby juga akan pastikan, saya juga ambil sepertinya juga, satu sudu besar, setiap pagi.

Kata mr hubby, sejak minum ni, dia rasa dada lebih lapang, tak sesak dada, dan badan jadi ringan, serta pembuangan najisnya lawas, dan perut rasa sedap.

Bahan-bahan

Secawan cuka epal
3 cawan madu
Bawang putih 10 ketul besar
Halia 6 ketul besar
Lemon 6 biji

Cara cara

Kopek & buang kulit bawang putih, halia dan lemon.
Basuh & bilas, kemudian potong.
Blend semua bahan dengan 4 cawan air.

( Saya blend 2x, maknanya setiap kali blend saya masukkn separuh ramuan + 2 cawan air).

Masukkn semua bahan kisar dalam periuk.
Masukkn juga secawan CUKA EPAL (epal cider).
Masak semua sekali sampai betul betul mendidih.

( Masa sedang kacau bacalah ayat ayat Quran yangg bersesuaian untuk mencari barokah Allah).

4. Angkat. Masukkn 3 cawan madu. Kacau rata.

5. Biar sejuk. Masukkn dalam botol. (Saya dapat 3 botol).
Simpan dalam fridge.
Minum 1 sudu besar setiap

Inilah jus kesihatan, campuran 5 ramuan ; halia, bawang putih, lemon, cuka epal & madu, yg sebelum2 ni mr hubby letak atas meja unt minum setiap pagi.

KISAH BANDUAN AKHIR SEBELUM KE TALI GANTUNG. Semoga bermanfaat

Bismillahirrahmanirrahim..

Teringat zaman muda dulu pernah bekerja di Penjara Pudu kalau tak silap saya tahun 98.

Saya bersama sahabat baik saya ditugaskan untuk jaga bilik akhir (bilik hukuman gantung). Seronok betul masa tu.

Banyak perkara dan kesedaran yang saya belajar semasa kerja di situ. Ikuti kisah menyayat hati ini:

Antara manusia yang tahu bila dia akan MATI adalah Banduan Akhir.

– Ada satu kes, dinamakan sebagai “Banduan Akhir”.

– Banduan akhir ialah banduan yang melakukan jenayah berat mengalami proses kehakiman kadangkala 2 tahun, 3 tahun, 5 tahun dan akhirnya akan dihukum dengan hukuman gantung oleh Hakim.

– Kalau hukuman gantung itu dibacakan pada hari Isnin, maka gantung hingga mati dilakukan oleh semua banduan akhir beragama Islam pada hari Jumaat.

– Apabila seorang banduan akhir dihukum gantung sehingga mati, maka namanya di ketika itu akan menjadi banduan akhir dan biliknya akan diasingkan.

– Nama biliknya, “Sel Akhir”.

– Katankanlah Hakim jatuhkan hukuman hari Isnin, ketika itu baki kehidupan harinya ialah Selasa, Rabu dan Khamis sahaja.

– Kalau Rabu, maka baki kehidupannya sehari sahaja lagi.

– Banduan akhir ini, selesai Hakim membaca keputusan, lutut dia dah tak boleh berdiri dah.

– Sebab apa? Sebab dia masih boleh bernafas 3 hari sahaja. Dia hanya boleh bernafas 4 hari sahaja.

– Air mata sudah berlinangan sejak dari Mahkamah lagi.

– Balik ke penjara, warden akan suruh asingkan barang-barang dan mesti dipindahkan ke sel belakang sekali sorang-sorang

Di ketika itu, kita akan tengok bagaimana banduan akhir menghabiskan kehidupannya:

– Sentiasa membaca Al-Quran.

– Bila ustaz pergi ke situ, majlis ilmu itu akan dipenuhi dengan tangisan air mata.

“Saya banyak dosa ustaz”
“Saya tinggalkan tanggungjawab saya.”
“Saya tinggalkan tanggungjawab saya pada ibu & ayah saya ustaz.”

– Pergilah waktu mana pun, kita akan tengok banduan akhir ini berdiri di depan Allah… sembahyang.

– Solatnya panjang, zikirnya banyak. Dia banyak mengadu kepada Allah SWT.

– Kenapa? Sebab dia tahu umur dia lagi 3 hari, lagi 2 hari.

Bila sampai hari Khamis, esok Jumaat pagi dia akan digantung:

– Malam itu kita nak tidur lagi ke? Tak tidur dah.

– Manusia yang tahu ajalnya, dia dah tak boleh tidur dah.

Sebab itulah diantara rahmat Allah yang Besar adalah MERAHSIAKAN kematian kita supaya kita boleh makan, supaya kita boleh tidur, supaya kita boleh bermain dan sebagainya.

Kalau dia tahu lagi sebulan ajalnya, nescaya sebelum sebulan lagi dia dah tak akan bermain lagi.

Tapi Allah SWT merahsiakan kematian itu sebagai BUKTI dan RAHMAT Allah kepada saya dan kita semua.

Banduan akhir ini, walaupun dibuka rahsia kematian oleh Allah, tetapi dia jauh lebih beruntung daripada kita semua:

– Sebab dia tahu untuk bertaubat bila.

– Dia boleh bertaubat. Alhamdulillah.

– Majoriti manusia yang dibawa menghadap Allah TIDAK sempat bertaubat pada Allah SWT.

– Sebab tak tahu bila nak mati.

– Alhamdulillah dia beruntung untuk mengaku di hadapan Allah.

“Ya Allah aku berdosa dihadapan Mu ya Allah. Aku mengaku bahawa selama ini aku melakukan kesalahan kepada Mu ya Allah! Ya Allah ampunilah dosa aku ya Allah!!”.

– Maka datang dari seluruh KEIKHLASAN dihimpunkan di dalam hatinya ketika menghadap Allah. Beruntung dia.

Esok pagi atau malam itu, banduan akhir ini akan diberi pilihan untuk memilih makanan yang harga tidak melebihi RM 7.50.

– Dia diberi pilihan sama ada Char Kuew Teow ke, Nasi Ayam Penyet ke, Cucur Udang ke.

– Banduan akhir nak order apa? Kebanyakan mereka TIDAK akan lagi memesan apa-apa makanan. Dah tak lalu nak makan dah.

– Sebab esok hari bila dia bangun, bukannya bangun pun bahkan malam itu adalah malam yang dia tak akan tidur.

– Selalunya kes banduan akhir ini esok dia bangun dan selepas dia solat Subuh, hukumannya MESTI diantara jam 6 hingga 7 pagi.

Maka BENARLAH apa yg Allah sebut:

– Dia sendiri tak tahu bila dia akan mati.

– Walaupun harinya dia tahu, tetapi minit ke berapa, saat ke berapa nyawa dia akan keluar, dia tetap tak tahu.

– Ya, benar. Dia disarungkan tali di lehernya pada jam 6.47 pagi contohnya tapi dia tak tahu saat ke berapa dia akan kehabisan nyawa.

– Pada pagi itu, banduan akhir akan diberi peluang untuk bercakap dengan ahli keluarganya.

– Tak ada ungkapan yang akan keluar. Hanya peluk dan nangis, peluk dan nangis. Dah tak boleh bercakap dah.

– Nak cakap apa lagi??

– Nak suruh jaga pokok bunga yang ayah tanam?

Tak ada apa yang boleh dipesan di saat itu. Yang boleh keluar hanya 2 perkataan sahaja:

– “Maafkan ayah…Maafkan ayah”.

– Bila peluk isteri: “Maafkan abang, Maafkan abang”. Itu sahaja.

– Nak kemaafan sahaja disaat-saat akhir ini.

– Kemudian, dia akan dibawa ke situ lalu digantung.

Allah merahsiakan kematian itu untuk saya dan kita semua agar sentiasa melakukan persiapan untuk bertemu denganNya satu hari nanti.

Wallahua’lam..

Kata kata: ustaz wadi anuar