Category Archives: Uncategorized

SEORANG PEMUDA KAYA MEMBAWA “WANITA CANTIK” KE BUTIK LV, SEMASA MEMBUAT PEMBAYARAN , PEKERJA CASHIER MELAKUKAN HAL INI KEPADANYA ! MEMALUKAN!

Pemuda ini ingin membelikan wanita cantik ini sebua tas yang dia pilih, seharga 780 juta rupiah…

Saat hendak membayar, pemuda ini mengeluarkan sebuah cek, dan ia menuliskan angka sesuai dengan harga tas tersebut di atas cek serta menandatanganinya.

Ia memberikan cek tersebut ke petugas kasir, namun petugas ini tampak kebingungan. Pemuda ini langsung mengerti maksud si kasir dan dengan santai ia mengatakan,

“aku tau, kamu pasti khawatir jika ini adalah cek kosong bukan? Hari ini hari sabtu, semua bank tutup.

Aku menganjurkan agar kamu menyimpan dulu cek dan tas ini. Tunggu hari senin, kamu tukarkan cek ini ke bank, setelah ini baru kirimkan tas tersebut ke alamat wanita ini. Bagaimana?”

Petugas kasir pun tenang mendengar hal ini, ia langsung menyetujuinya dan bahkan mengatakan bahwa biaya kirim akan ditanggung oleh toko.

Pada hari senin, petugas toko ini pun membawa cek nya ke bank, namun ternyata cek tersebut adalah cek kosong! Dengan marah, ia menelepon pemuda tersebut.

Pemuda tersebut berkata padanya, “tenang, tak ada yang perlu dipersoalkan, aku dan kamu sama-sama tidak rugi.

Tasnya belum ku ambil dan masih di kamu. Tapi, malam minggu kemarin aku sudah berhasil meyakinkan wanita tersebut! Terima kasih atas kerja samanya!”

Cerita ini hendak menyampaikan kepada kita sebuah pesan: “apa yang terlihat dengan mata” belum tentu adalah nyata, ada harga yang harus dibayar untuk sifat matre.

Wanita cantik ini mengira tas seharga ratusan juta tersebut akan sampai di rumahnya, dan karenanya rela melepaskan keperawanannya.

Ia tidak menyadari bahwa ia sedang berinvestasi pada sesuatu yang belum pasti dan beresiko.

Seekor serigala yang lapar melihat sebuah kandang ayam, namun karena terlalu gemuk, serigala tersebut tidak bisa masuk ke kandang ayam.

Serigala pun tidak makan selama 3 hari, dan akhirnya dapat masuk ke dalam.

Namun setelah kenyang memakan ayam di dalamnya, ia tidak lagi bisa keluar. Akhirnya dia hanya bisa menunggu 3 hari lagi untuk keluar.

Apa yang dilakukan pun akhirnya hanya sia-sia, bahkan menjadi lebih menderita.

Uang yang dihasilkan dengan mengorbankan masa muda, tidak dapat membeli kembali masa muda. Uang yang dihasilkan dengan mengorbankan kebahagiaan, tidak dapat membeli kembali kebahagiaan.

Uang yang dihasilkan dengan mengobarkankan waktu, tidak dapat membeli kembali waktu. Uang yang dihasilkan dengan mengorbankan hidup, tidak dapat membeli kembali hidup.

Menggunakan seluruh hidup untuk mendapatkan kekayaan seluruh dunia; kekayaan seluruh dunia tidak dapat membeli kembali seluruh hidupmu. Jadi, ketika waktunya bekerja, bekerjalah dengan baik. Saat waktunya beristirahat, beristirahatlah dengan tenang.

Bekerja dengan bahagia, menikmati hidup, menghargai seluruh yang dimiliki, mengasihi sesama, melewati hari dengan kegembiraan.

Share Sekiranya Bermanfaat!

SUAMI AMALKAN SETIAP PAGI..TIADA LAGI SESAK DADA, NAFAS JADI LAPANG , PERUT SELESA DAN PEMBUANGAN JADI LAWAS

Rasanya dah hampir setahun, sejak mr hubby dapat tips & resepi ubat ni dari whatsap group, yang di katakan bagus untuk mengelak sakit jantung & kolestrol, memang saya buatkn sendiri untuk dia, tak pernah putus.

Minuman ni saya masak jadi jus pekat, dan saya masukkan ke dalam few botol, simpan dalam fridge.

Rasa dia masam masam manis.

Dan setiap pagi, sebelum mr hubby pi masjid for subuh, dia akan keluarkn sebotol, letak atas meja, dan later setiap pagi, dia akan minum satu sudu besar, masa perut kosong, setiap hari, tanpa ponteng.

Dan mr hubby juga akan pastikan, saya juga ambil sepertinya juga, satu sudu besar, setiap pagi.

Kata mr hubby, sejak minum ni, dia rasa dada lebih lapang, tak sesak dada, dan badan jadi ringan, serta pembuangan najisnya lawas, dan perut rasa sedap.

Bahan-bahan

Secawan cuka epal
3 cawan madu
Bawang putih 10 ketul besar
Halia 6 ketul besar
Lemon 6 biji

Cara cara

Kopek & buang kulit bawang putih, halia dan lemon.
Basuh & bilas, kemudian potong.
Blend semua bahan dengan 4 cawan air.

( Saya blend 2x, maknanya setiap kali blend saya masukkn separuh ramuan + 2 cawan air).

Masukkn semua bahan kisar dalam periuk.
Masukkn juga secawan CUKA EPAL (epal cider).
Masak semua sekali sampai betul betul mendidih.

( Masa sedang kacau bacalah ayat ayat Quran yangg bersesuaian untuk mencari barokah Allah).

4. Angkat. Masukkn 3 cawan madu. Kacau rata.

5. Biar sejuk. Masukkn dalam botol. (Saya dapat 3 botol).
Simpan dalam fridge.
Minum 1 sudu besar setiap

Inilah jus kesihatan, campuran 5 ramuan ; halia, bawang putih, lemon, cuka epal & madu, yg sebelum2 ni mr hubby letak atas meja unt minum setiap pagi.

KISAH BANDUAN AKHIR SEBELUM KE TALI GANTUNG. Semoga bermanfaat

Bismillahirrahmanirrahim..

Teringat zaman muda dulu pernah bekerja di Penjara Pudu kalau tak silap saya tahun 98.

Saya bersama sahabat baik saya ditugaskan untuk jaga bilik akhir (bilik hukuman gantung). Seronok betul masa tu.

Banyak perkara dan kesedaran yang saya belajar semasa kerja di situ. Ikuti kisah menyayat hati ini:

Antara manusia yang tahu bila dia akan MATI adalah Banduan Akhir.

– Ada satu kes, dinamakan sebagai “Banduan Akhir”.

– Banduan akhir ialah banduan yang melakukan jenayah berat mengalami proses kehakiman kadangkala 2 tahun, 3 tahun, 5 tahun dan akhirnya akan dihukum dengan hukuman gantung oleh Hakim.

– Kalau hukuman gantung itu dibacakan pada hari Isnin, maka gantung hingga mati dilakukan oleh semua banduan akhir beragama Islam pada hari Jumaat.

– Apabila seorang banduan akhir dihukum gantung sehingga mati, maka namanya di ketika itu akan menjadi banduan akhir dan biliknya akan diasingkan.

– Nama biliknya, “Sel Akhir”.

– Katankanlah Hakim jatuhkan hukuman hari Isnin, ketika itu baki kehidupan harinya ialah Selasa, Rabu dan Khamis sahaja.

– Kalau Rabu, maka baki kehidupannya sehari sahaja lagi.

– Banduan akhir ini, selesai Hakim membaca keputusan, lutut dia dah tak boleh berdiri dah.

– Sebab apa? Sebab dia masih boleh bernafas 3 hari sahaja. Dia hanya boleh bernafas 4 hari sahaja.

– Air mata sudah berlinangan sejak dari Mahkamah lagi.

– Balik ke penjara, warden akan suruh asingkan barang-barang dan mesti dipindahkan ke sel belakang sekali sorang-sorang

Di ketika itu, kita akan tengok bagaimana banduan akhir menghabiskan kehidupannya:

– Sentiasa membaca Al-Quran.

– Bila ustaz pergi ke situ, majlis ilmu itu akan dipenuhi dengan tangisan air mata.

“Saya banyak dosa ustaz”
“Saya tinggalkan tanggungjawab saya.”
“Saya tinggalkan tanggungjawab saya pada ibu & ayah saya ustaz.”

– Pergilah waktu mana pun, kita akan tengok banduan akhir ini berdiri di depan Allah… sembahyang.

– Solatnya panjang, zikirnya banyak. Dia banyak mengadu kepada Allah SWT.

– Kenapa? Sebab dia tahu umur dia lagi 3 hari, lagi 2 hari.

Bila sampai hari Khamis, esok Jumaat pagi dia akan digantung:

– Malam itu kita nak tidur lagi ke? Tak tidur dah.

– Manusia yang tahu ajalnya, dia dah tak boleh tidur dah.

Sebab itulah diantara rahmat Allah yang Besar adalah MERAHSIAKAN kematian kita supaya kita boleh makan, supaya kita boleh tidur, supaya kita boleh bermain dan sebagainya.

Kalau dia tahu lagi sebulan ajalnya, nescaya sebelum sebulan lagi dia dah tak akan bermain lagi.

Tapi Allah SWT merahsiakan kematian itu sebagai BUKTI dan RAHMAT Allah kepada saya dan kita semua.

Banduan akhir ini, walaupun dibuka rahsia kematian oleh Allah, tetapi dia jauh lebih beruntung daripada kita semua:

– Sebab dia tahu untuk bertaubat bila.

– Dia boleh bertaubat. Alhamdulillah.

– Majoriti manusia yang dibawa menghadap Allah TIDAK sempat bertaubat pada Allah SWT.

– Sebab tak tahu bila nak mati.

– Alhamdulillah dia beruntung untuk mengaku di hadapan Allah.

“Ya Allah aku berdosa dihadapan Mu ya Allah. Aku mengaku bahawa selama ini aku melakukan kesalahan kepada Mu ya Allah! Ya Allah ampunilah dosa aku ya Allah!!”.

– Maka datang dari seluruh KEIKHLASAN dihimpunkan di dalam hatinya ketika menghadap Allah. Beruntung dia.

Esok pagi atau malam itu, banduan akhir ini akan diberi pilihan untuk memilih makanan yang harga tidak melebihi RM 7.50.

– Dia diberi pilihan sama ada Char Kuew Teow ke, Nasi Ayam Penyet ke, Cucur Udang ke.

– Banduan akhir nak order apa? Kebanyakan mereka TIDAK akan lagi memesan apa-apa makanan. Dah tak lalu nak makan dah.

– Sebab esok hari bila dia bangun, bukannya bangun pun bahkan malam itu adalah malam yang dia tak akan tidur.

– Selalunya kes banduan akhir ini esok dia bangun dan selepas dia solat Subuh, hukumannya MESTI diantara jam 6 hingga 7 pagi.

Maka BENARLAH apa yg Allah sebut:

– Dia sendiri tak tahu bila dia akan mati.

– Walaupun harinya dia tahu, tetapi minit ke berapa, saat ke berapa nyawa dia akan keluar, dia tetap tak tahu.

– Ya, benar. Dia disarungkan tali di lehernya pada jam 6.47 pagi contohnya tapi dia tak tahu saat ke berapa dia akan kehabisan nyawa.

– Pada pagi itu, banduan akhir akan diberi peluang untuk bercakap dengan ahli keluarganya.

– Tak ada ungkapan yang akan keluar. Hanya peluk dan nangis, peluk dan nangis. Dah tak boleh bercakap dah.

– Nak cakap apa lagi??

– Nak suruh jaga pokok bunga yang ayah tanam?

Tak ada apa yang boleh dipesan di saat itu. Yang boleh keluar hanya 2 perkataan sahaja:

– “Maafkan ayah…Maafkan ayah”.

– Bila peluk isteri: “Maafkan abang, Maafkan abang”. Itu sahaja.

– Nak kemaafan sahaja disaat-saat akhir ini.

– Kemudian, dia akan dibawa ke situ lalu digantung.

Allah merahsiakan kematian itu untuk saya dan kita semua agar sentiasa melakukan persiapan untuk bertemu denganNya satu hari nanti.

Wallahua’lam..

Kata kata: ustaz wadi anuar

Ini Cara Menyekat Dan Melihat Semua Aplikasi Di Facebook Yang Menjejaki Maklumat Peribadi Anda

Ketika ini Facebook sedang berhadapan dengan skandal penggunaan maklumat-maklumat oleh syarikat penyelidikan politik British, Cambridge Analytica. Disebabkan oleh operasi pengumpulan maklumat oleh Facebook, Cambridge Analytica telah memperolehi maklumat peribadi lebih daripada 50 juta pengguna Facebook.

Setiap kali anda ingin install aplikasi pada telefon pintar anda, anda biasanya akan diminta untuk bersetuju membenarkan aplikasi tersebut menggunakan fail dan maklumat anda.

Cambridge Analytica tidak memperoleh maklumat tersebut melalui penggodaman tetapi aplikasi Facebook sendiri yang memberikan maklumat pengguna, termasuk maklumat rakan pengguna sendiri.

Setiap kali seseorang memuat turun satu aplikasi atau log masuk ke laman sesawang menggunakan Facebook, profil Facebook pengguna terdedah kepada syarikat ini.

Antara maklumat-maklumat tersebut adalah lokasi semasa, sejarah pekerjaan, alamat e-mel, nombor telefon dan macam macam lagi. Maklumat-maklumat ini yang anda rasa ianya tidak dapat dilihat oleh sesiapa, atau hanya boleh dilihat oleh rakan Facebook sebenarnya boleh diakses oleh syarikat-syarikat yang anda bersetuju untuk berkongsi data dengan mereka ketika anda install aplikasi tersebut.

Proses ini dikenali sebagai perlombongan data, dan ia akan memberikan kesan yang buruk secara kolektif. Jadi, iluminasi.com ingin kongsikan cara-cara untuk mengelakkan perkara ini daripada berlaku.

1. Pertama sekali, log masuk ke Facebook anda dan klik pada anak panah seperti yang ditunjukkan.

2. Kedua, pilih pilihan “settings” atau “tetapan”.

3. Setelah masuk ke tetapan, klik pada “Apps and websites”

4. Dan anda boleh melihat senarai syarikat aplikasi yang sedang menjejaki anda di Facebook. Penulis hanya mempunyai 2 aplikasi yang boleh mengakses maklumat peribadi. 2 aplikasi ini dibenarkan menggunakan maklumat kerana kita sendiri bersetuju memberikan mereka berbuat demikian.

5. Maklumat yang di highlightkan dalam kotak merah adalah maklumat yang boleh diakses aplikasi tersebut. Setiap aplikasi mempunyai akses berlainan mengikut apa yang mereka kehendaki.

6.Untuk memadamkan atau membuang aplikasi ini, anda mempunyai dua pilihan sama ada untuk memadamkan aplikasi ini sepenuhnya atau menyunting kebenaran kepada aplikasi tersebut. Cara menyekat atau memadam kebenaran akses kepada aplikasi tersebut:

Semoga berjaya dan jadilah pengguna yang bijak!

KAUM WANITA YANG INGIN MENEGANGKAN P4YUD4RA SEAKAN GADIS , BOLEH CUBA PETUA INI.

Siapa yang tidak kenal dengan buah yang satu ini, sering kita jumpai di beberapa menu makanan yang biasa dijadikan sayur bersama sambal yakni timun. Buah timun yaitu satu diantara buah yang memiliki sejuta manfaat untuk perawatan kecantikan wanita. Di dalam mentimun ini meng4ndung 90% air dan sebagian mineral utama seperti vitamin A, C, B2 yang baik untuk kulit dan bisa mengencngkan p4yud4ra.

Mentimun seringkali dipakai untuk mencegah kantung mata dan digunakan sebagai masker wajah agar muka lebih lembut dan berseri. Namun nyatanya timun juga sangat baik untuk perawatan kecantikan tubuh seperti mengenc4ngkan p4yud4ra.

Ada beberapa resepi yang perlu anda lakukan untuk mengenc4ngkan p4yud4ra dengan menggunakan mentimun. Dan seperti yang ditulis dari Tribunnews. com, tersebut dia salah satunya :

1.Mentimun + Yoghurt+ Madu + Oat

Satu diantara resepi mentimun untuk mengenc4ngkan p4yud4ra yakni dengan menggunakan gabungan pada mentimun, yoghurt, madu dan oat. Untuk memakainya anda perlu melembutkan mentimun waktu lalu digabungkan dengan ketiga bahan yang lain. Aduk semuanya bahan ini hingga jadi paste.

Lantas sapukan paste itu pada p4yud4ra dengan cara merata. Diamkan selama 15­-20 menit, lantas bersihkan dengan air sejuk. Jadi p4yud4ra anda akan terasa lebih kenc4ng.

2.Mentimun + Putih Telur + Limau Nipis

Dengan memberikan mentimun, putih telur dan limau nipis ini dapat juga dipakai untuk mengenc4ngkan p4yud4ra. Menggunakan ketiga gabungan bahan yang sudah diaduk jadi paste dan dioleskan pada p4yud4ra serta diamkan selama 20­-25 menit ini bisa membuat p4yud4ra lebih kenc4ng dan lembut.

3.Mentimun + Lemon + Mint + Madu

Mengenc4ngkan p4yud4ra dengan memakai mentimun bisa pula dikerjakan dengan menggunakan mentimun, lemon, mint dan madu. Langkah yang perlu anda kerjakan juga cukup mudah seperti langkah – langkah terlebih dulu yakni mencampurkan semua bahan hingga jadi satu paste. Lantas sapukan pada p4yud4ra dan diamkan selama 15-­20 menit ini bisa membuat p4yud4ra merasa lebih fresh dan mengenc4ng.

4.Mentimun + Tomat + Madu + Alpukat

Ramuan untuk mengenc4ngkan p4yud4ra bisa pula dengan menggunakan mentimun, tomato, madu dan alpukat dalam jus. Langkahnya sama juga dengan langkah terlebih dulu yang dioles-oleskan ke p4yud4ra dan tunggu sampai 20-­25 menit. Gunakan dengan teratur untuk peroleh p4yud4ra yang kenc4ng, kenyal dan lembut.

5.Mentimun + Air Mawar

Bila anda ingin cara yang lebih praktiks untuk mengenc4ngkan p4yud4ra menggunakan mentimun bisa pula dengan menggunakan mentimun dan gabungan air mawar. Ke-2 bahan dihaluskan jadi pada lantas berikanlah kombinasi itu pada p4yud4ra dan diamkan selama 10­15 menit. Tunggu sampai mengering dan bersihkan dengan air. Kerjakan dengan teratur untuk memperoleh hasil yang maksimal.Itulah penjelasan mengenai 5 hal cara menggunakan mentimun agar p4yud4ra merasa lebih kenc4ng. Semoga bermanfaat.

 

ALLAHUAKBAR !! 1 KELUARGA SEMUA KENA KANSER ! RUPA2NYA PENYEBABNYA ADALAH “BARANG DAPUR” YANG KITA GUNAKAN TIAP HARI…MOHON SEBAR UNTUK PERINGATAN BERSAMA…

Hati-hati yah guys! Ada kejadian di Tiongkok dimana satu keluarga, bapak, ibu sama nenek, tiga-tiganya kena kanker! Yang didiagnosa terlebih dahulu si ibu, kena kanker payudara, padahal usianya baru 33 tahun. Setelah itu, giliran bapaknya yang didiagnosa menderita kanker ginjal, tak lama kemudian, neneknya juga divonis menderita kanker otak dan kanker paru-paru. Kok bisa yah satu keluarga kena kanker semua!?

Penyebabnya bukanlah kebiasaan buruk, genetik atau apa, melainkan benda yang satu ini yang mereka gunakan setiap hari di dapur!

Setiap rumah pasti punya papan talenan. Nah, papan ini kalau tidak dibersihkan sampai bersih bisa menimbulkan berbagai jenis bakteri tumbuh di atasnya. Salah satu jenis yang paling berbahaya adalah alfatoksin.

Alfatoksin adalah senyawa karsinogenik yang tingkat keracunannya paling tinggi. 1 mg alfatoksin saja dapat menyebabkan kanker! 20 mg alfatoksin langsung merengut nyawa!

Satu keluarga ini semua kena kanker karena terekspos racun Alfatoksin ini masuk ke dalam tubuh akibat papan talenan yang tidak dicuci bersih!

Umumnya ada 3 jenis papan talenan:

1. Terbuat dari kayu

Bahannya sangat tebal, kokoh, cocok untuk memotong daging atau makanan keras. Tapi kekurangnnya adalah tidak mudah dibersihkan, kuat menyerap air, tidak mudah kering dan kalau terlalu lama di lingkungan basah akan mudah menimbulkan racun.

2. Terbuat dari bambu

Bahan ini mengandung formaldehida dan mudah rapuh. Formaldehida bila masuk ke makanan dan diserap tubuh dapat menyebabkan erosi lambung, borokan, dan bahkan berlubang. Jika Anda membeli talenan jenis ini, pilihlah yang merk dan kualitasnya terjamin, kandungan formaldehida lebih rendah.

3. Terbuat dari plastik

Lebih ringan, mudah dibawa, namun mengandung polypropylene, polyethylene dan bahan lainnya. Apabila terkena suhu tinggi maka akan mengeluarkan zat kimia yang berbahaya bagi tubuh. Hanya cocok untuk memotong sayuran dan buah segar.

Bagaimana cara membersihkan talenan baru bersih dan bebas bakteri?

1. Cuka

Bau ikan dan daging akan tertinggal pada papan, menyebabkan bau amis. Tuangkan sedikit cuka di atas papan dan gosok menggunakan kain bersih, lalu bilas dengan air, letakkan di tempat kering dan berventilasi.

2. Air matang

Sebenarnya air keran yang kita gunakan untuk mencuci papan masih mengandung bakteri. Setelah dicuci, bilas dengan air yang sudah dimasak mendidih, lalu dikeringkan di tempat yang kering.

3. Garam

Taburkan sedikit garam di atas papan, letakkan selama setengah jam, lalu bilas dengan air. Garam selain membunuh sebagian besar bakteri juga menjaga kebersihan talenan.

4. Jahe

Potong sepotong kecil jahe, bilas papan setelah digunakan, lalu gosok papan dengan potongan jahe tadi, bilas dengan air lalu gosok lagi. Ulangi beberapa kali sampai bersih dan bebas bau.

5. Sinar matahari

Letakkan talenan di bawah paparan sinar matahari. Sinar UV matahari tidak hanya bisa membunuh sebagian besar bakteri, tapi juga bisa menyingkirkan sebagian besar air yang terserap di talenan, jadi papan jadi bersih dan kering.

6. Jangan gunakan papan yang sama untuk semua jenis makanan

Pisahkan papan talenan khusus untuk memotong sayuran, khusus untuk buah dan untuk daging, dengan begitu dapat menghindari kontaminasi bakteri antar makanan.

Sudah periksa apakah papan talenan rumah kamu bersih? Ayo periksa! Jaga agar bersih dan kering, supaya keluargamu terhindar dari kanker! Semoga bermanfaat!

WAJIB BACA PARA WANITA – ANTARA PENAMPILAN WANITA YANG TIDAK AKAN MENCIUM BAU SYURGA

1-Berpakaian tetapi telanjang
2-Maa-ilaat wa mumiilaat
3-Kepala mereka seperti punuk unta yang miring

#Apa yang dimaksud ketiga sifat ini?

#Berikut keterangan dari Imam Nawawi dalam Al Minhaj Syarh Shahih Muslim:

#Wanita yang berpakaian tetapi telanjang

#Ada beberapa tafsiran yang disampaikan oleh Imam Nawawi:
Wanita yang mendapat nikmat Allah, namun enggan bersyukur kepada-Nya
wanita yang menutup sebagian tubuhnya dan menyingkap sebagian lainnya
Wanita yang memakai pakaian yang tipis yang menampakkan warna badannya.

#Wanita yang maa-ilaat wa mumiilaat

#Ada beberapa tafsiran mengenai hal ini:
Maa-ilaat yang dimaksud adalah tidak taat pada Allah dan tidak mau menjaga yang mesti dijaga. Mumiilaatyang dimaksud adalah mengajarkan yang lain untuk berbuat sesuatu yang tercela.

#Maa-ilaat adalah berjalan sambil memakai wangi-wangian dan mumilaat yaitu berjalan sambil menggoyangkan kedua bontotnya atau bahunya.

#Maa-ilaat yang dimaksud adalah wanita yang biasa menyisir rambutnya sehingga bergaya sambil berlenggak lenggok bagai wanita nakal. Mumiilaat yang dimaksud adalah wanita yang menyisir rambut wanita lain supaya bergaya seperti itu.

#Wanita yang kepalanya seperti punuk unta yang miring

#Maksudnya adalah wanita yang sengaja memperbesar kepalanya dengan mengumpulkan rambut di atas kepalanya seakan-akan memakai serban (sorban). (Lihat Syarh Shahih Muslim, terbitan Dar Ibnul Jauzi, 14: 98-99).

#Model Wanita Saat Ini

#Ada beberapa gaya yang bisa kita saksikan dari mode wanita muslimah saat ini yang diancam tidak mencium bau surga berdasarkan hadits di atas:

#Wanita yang memakai pakaian tipis sehingga kelihatan warna kulit.

#Wanita yang berpakaian tetapi telanjang karena sebagian tubuhnya terbuka dan lainnya tertutup.

#Wanita yang biasa berhias diri dengan menyisir rambut dan memakerkan rambutnya ketika berjalan dengan berlenggak lenggok.

#Wanita yang menyanggul rambutnya di atas kepalanya atau menambah rambut di atas kepalanya sehingga terlihat besar seperti mengenakan konde (sanggul).

#Wanita yang memakai wangi-wangian dan berjalan sambil menggoyangkan pundak atau bahunya.

#Semoga Allah memberi petunjuk pada wanita muslimah untuk berpakaian yang sesuai petunjuk Islam.

#Karena penampilan seperti ini yang lebih menyelamatkan mereka di dunia dan akhirat.

#Berpakaian tetapi telanjang
Maa-ilaat wa mumiilaat
Kepala mereka seperti punuk unta yang miring

#Apa yang dimaksud ketiga sifat ini?

#Berikut keterangan dari Imam Nawawi dalam Al Minhaj Syarh Shahih Muslim:

#Wanita yang berpakaian tetapi telanjang

#Ada beberapa tafsiran yang disampaikan oleh Imam Nawawi:

#Wanita yang mendapat nikmat Allah, namun enggan bersyukur kepada-Nya

#wanita yang menutup sebagian tubuhnya dan menyingkap sebagian lainnya

#Wanita yang memakai pakaian yang tipis yang menampakkan warna badannya.

#Wanita yang maa-ilaat wa mumiilaat

#Ada beberapa tafsiran mengenai hal ini:
Maa-ilaat yang dimaksud adalah tidak taat pada Allah dan tidak mau menjaga yang mesti dijaga. Mumiilaatyang dimaksud adalah mengajarkan yang lain untuk berbuat sesuatu yang tercela.

#Maa-ilaat adalah berjalan sambil memakai wangi-wangian dan mumilaat yaitu berjalan sambil menggoyangkan kedua pundaknya atau bahunya.

#Maa-ilaat yang dimaksud adalah wanita yang biasa menyisir rambutnya sehingga bergaya sambil berlenggak lenggok bagai wanita nakal. Mumiilaat yang dimaksud adalah wanita yang menyisir rambut wanita lain supaya bergaya seperti itu.

#Wanita yang kepalanya seperti punuk unta yang miring

#Maksudnya adalah wanita yang sengaja memperbesar kepalanya dengan mengumpulkan rambut di atas kepalanya seakan-akan memakai serban (sorban).

#(Lihat Syarh Shahih Muslim, terbitan Dar Ibnul Jauzi, 14: 98-99).
Ada beberapa gaya yang bisa kita saksikan dari mode wanita muslimah saat ini yang diancam tidak mencium bau surga berdasarkan hadits di atas:

#Wanita yang memakai pakaian tipis sehingga kelihatan warna kulit.

#Wanita yang berpakaian tetapi tel*njang karena sebagian tubuhnya terbuka dan lainnya tertutup.

#Wanita yang biasa berhias diri dengan menyisir rambut dan memakerkan rambutnya ketika berjalan dengan berlenggak lenggok.

#Wanita yang menyanggul rambutnya di atas kepalanya atau menambah rambut di atas kepalanya sehingga terlihat besar seperti mengenakan konde (sanggul).

#Wanita yang memakai wangi-wangian dan berjalan sambil menggoyangkan pundak atau bahunya.

#Semoga Allah memberi petunjuk pada wanita muslimah untuk berpakaian yang sesuai petunjuk Islam. Karena penampilan seperti ini yang lebih menyelamatkan mereka di dunia dan akhirat.

Sumber:ohtrending

Aku Meminta Cerai dari Suami Yang Malas Bekerja! Aku Nampak Kereta Mewah Parking Di Depan Rumah Di Hari Penceraian…..Ternyata rupanya….

Setelah saya menikah suami saya, Kami tinggal di sebuah kampung. Tetapi berapa ramai orang muda hari ini masih hidup di kampung? Banyak kali saya nasihat suami saya, kita akan mempunyai anak-anak nanti, jadi kita harus mencari nafkah di kota untuk mendapatkan wang yang banyak dan cepat. Tidak ada masa depan kalau kita terus tinggal di kampung.

Tapi suamiku tidak setuju, katanya ayahnya telah meninggal dunia, usia ibu juga sudah tua, dia risau meninggalkan ibunya seorang diri.

Kenapa? Bukankah kehidupan di kampung biasa – biasa sahaja? Nanti kita kerap pulang ke rumah untuk melihat ibu kan senang.

Hingga akhirnya kerana suami tak tahan lagi dengan leterankan, dia bercakap jujur ​​kepadaku ..

Ternyata dia bukan anak kandung mereka, mereka memungutnya di tepi jalan: “Pada saat aku tidak berdaya, mereka menyembuhkan penyakitku, membesarkan dan merawatku sejak aku baru berusia 3 bulan hingga menjadi dewasa sekarang ini, aku harus balas budi mereka. Selain itu ayah saya telah meninggal dunia, ibu juga sudah tua, dia selalu sakit, saya tidak boleh meninggalkannya …. ”

Nampaknya suami ku seorang lelaki yang bertimbang rasa, akhirnya saya tidak lagi menyuruhnya untuk mencari nafkah di kota lagi. Suami saya selain menanam di ladang desa, juga akan menjual tanaman sayur-sayuran kita sendiri, tetapi sangat sukar untuk mendapatkan wang ini, walaupun pendapatannya tidak menentu setiap hari. Saya melihat penduduk lain yang tinggal di bandar raya semuanya berjaya mendapatkan lebih banyak wang, apalagi yang kembali ke rumah semasa Tahun Baru Cina, pakaiannya baru-baru ini, ada juga yang membeli kereta baru. Melihat semua ini membuatkan saya berasa marah dan jengkel diri!

Jadi saya memberi cadangan, suami saya tinggal di rumah menjaga ibu, dan saya adalah orang yang pergi ke bandar untuk mencari nafkah. Tetapi dia tidak bersetuju, dia berkata ketakutan di bandar saya akan menjadi nakal, dari masa ke masa saya tidak tahan lagi, saya tidak mahu hidup miskin di kampung selama-lamanya!

Pertengkaran kami semakin buruk dan akhirnya saya meminta perceraian!

Setelah ribut selama 2 bulan, akhirnya suami bersetuju bercerai, ia berkata tidak boleh hidup selesa denganku, aku selalu memikirkan wang: “Kita kan bercucuk tanam, bukannya tidak cari wang …”, aku hanya tertawa sinis dan menimpalinya: “Itu namanya wang? Hanya cukup untuk membeli beras, minyak dan garam … ”

Pada hari itu kami merancang untuk pergi ke masalah perceraian, hanya berjalan ke pintu depan rumah, melihat ada sebuah kereta mewah yang berhenti di depan rumah.

Seorang lelaki muda dan pasangan pertengahan umur keluar dari kereta, berjalan ke kami … apabila pasangan ini melihat suami saya, mereka menangis terus …

Mereka adalah ibu bapa sebenar suami saya! Dan lelaki muda memandu kereta itu abangnya …

Ternyata suami saya dibuang sejak dia dilahirkan, kerana doktor menyatakan bahawa dia menderita penyakit jantung, akan ada kesulitan dalam merawat dan membesarkannya.

Dia diadopsi dan dibesarkan oleh ibu bapa angkatnya. Orang tua kandungnya berkata bahawa mereka sangat menyesal telah membuangnya, hati nuraninya tidak boleh tenang, dan akhirnya mereka memutuskan untuk berpindah dan memulakan hidup baru, sekarang mereka adalah pemilik dari syarikat besar, setelah diselidiki beberapa bulan, barulah dipastikan bahawa suamiku adalah anak yang masa dulu mereka membuang …. pada saat itu kerana suasana juga sangat kacau, proses perceraian kami juga tidak dapat diselesaikan.

Dan yang paling membuat saya kesal adalah suamiku tidak mau ikut orang tua kandungnya, ia memilih untuk tinggal dan menjaga ibu asuhnya, bahkan tidak mahu menerima wang dari orang tua kandungnya dan berkata: “Kalian telah membuangku, apa gunanya memberi saya wang sekarang? Kalau bukan kerana orang lama angkat, saya telah mati dari masa lalu … ”

Wonder deh, benar-benar keras kepala, jika anda menyedari bahawa mereka bersalah ya harus mengeluarkan sedikit wang, hidup akan lebih selesa jika ada wang, ibu asuh juga boleh berkongsi kehidupan yang baik beberapa hari … Sekarang saya sedikit keraguan sama ada bercerai atau tidak, saya bercadang memberi nasihat kepadanya untuk berhubung dengan ibu bapa biologinya, tidak kira apa hubungan mereka adalah darah, dan ini juga merupakan satu cara hidup.

Walaupun kini dia tidak bersetuju, suatu hari nanti ada kemungkinan bersetuju dengan betul?

Bukannya saya bekeras, tetapi saya rasa … nama pun manusia kan… jika ada peluang untuk hidup lebih baik, mengapa tidak? Lagipun mereka adalah ibu bapa kandung mereka, bukan orang lain.

Sumber: KisahBenar

PASANGAN SUAMI ISTERI DIANGGAP BERZINA SEPANJANG PERKAHWINAN MEREKA JIKA MELAKUKAN PERKARA INI.. JATUH HUKUM…

#Sesungguhnya, permasalahan ini berat. Perhatikan soalan 1 9.

#Perkahwinan seumpama ini, Hari ini memang tersangat biasa kerana keluarga biasanya memilih jalan untuk menutup malu. Bila dapat tahu anak pregnant luar nikah, cepat cepat dikahwinkan

Berdasarkan kenyataan tersebut, nikah itu TIDAK SAH, maka pasangan itu kelak hidup dalam zina sampai bila-bila Persoalan ini telah diajukan kepada seorang Imam, di mana banyak persoalan lain timbul dari persoalan pokok tersebut. Saya kongsikan bersama anda di sini kerana ianya amat penting:

Pasangan suami isteri dianggap berzina sepanjang perkahwinan mereka jika

Soalan 1: Apakah langkah yang sewajarnya sekiranya seorang gadis belum berkahwin didapati hamil anak luar nikah?

Gadis itu tidak boleh berkahwin sehingga bayi itu dilahirkan.

Soalan 2 : Sekiranya lelaki yang bertanggungjawab itu bersedia mengahwini gadis itu, bolehkah mereka bernikah?

Tidak. Mereka tidak boleh bernikah sehingga bayi itu dilahirkan.

Soalan 3 : Adakah pernikahan itu sah sekiranya mereka berkawin?

Tidak. Pernikahan itu TIDAK SAH. Seorang lelaki tidak boleh mengahwini seorang wanita hamil, walaupun lelaki itu merupakan ayah kepada bayi yang dikandung itu.

Soalan 4 : Sekiranya mereka bernikah, apakah tindakan mereka untuk memperbetulkan keadaan?

Mereka mesti berpisah. Perempuan itu mestilah menunggu sehingga melahirkan, atau sehingga sah dia tidak mengandung, barulah mereka boleh bernikah sekali lagi,secara sah.

Soalan 5 : Bagaimana sekiranya keadaan itu tidak diperbetulkan?

Maka mereka akan hidup di dalam zina kerana pernikahan itu tidak sah.

Soalan 6 : Apakah hak seorang anak luar nikah?

Kebanyakan pendapat mengatakan bahawa anak itu TIADA HAK untuk menuntut apa-apa daripada ayahnya.

Soalan 7 : Sekiranya hukum mengatakan lelaki itu bukan ayah kepada anak tersebut, adakah itu bermakna dia bukan mahram kepada anak perempuannya sendiri?

Ya. Dia tidak boleh menjadi mahram.

Soalan 8 : Sekiranya seorang lelaki Muslim Dan seorang wanita Muslim (atau bukan Muslim) ingin bernikah setelah bersekedudukan, apakah tindakan yang sewajarnya?

Mereka mesti tinggal berasingan segera Dan menunggu sehingga perempuan itu haid satu kali sebelum mereka boleh bernikah.

Soalan 9 : Sekiranya saya kenal/tahu seseorang di dalam keadaan ini, apakah saya perlu memberitahu kepadanya, atau lebih baik menjaga tepi kain sendiri?

Anda wajib memberitahu, kerana itu sebahagian tanggungjawab anda sebagai saudaranya. Mereka harus diberi peluang untuk memperbetulkan keadaan mereka, kalau tidak semua keturunan yang lahir dari pernikahan tidak sah itu adalah anak-anak yang tidak sah taraf.

Kesimpulannya: Ibu bapa, saudaramara, org2 kampung, tok2 imam, tok2 kadi Dan saksi-saksi yang tahu akan keadaan tersebut tetapi mendiamkan, atau membenarkan perkahwinan tersebut diteruskan maka mereka juga tidak terlepas daripada menanggung azab dan seksaan samada didunia atau pun diakhirat

Tolong jangan abaikan text ini. Ini merupakan satu perkara yang serius. Jadi, fahami dan dalami betul-betul dan bincanglah dengan Imam/ustaz sekiranya perlu.

Mafhumnya: Katakanlah: Sesungguhnya sembahyangku Dan ibadatku, hidupku Dan matiku, hanyalah untuk Allah Tuhan yang memelihara Dan mentadbirkan sekalian alam

Sudah Baca, Klik Like Dan Komen 

 

Hukum Lelaki Mengahwini Wanita Yang Berzina Dengannya.. Perempuan Dan Lelaki Wajib Ambil Tahu !

Oleh: Majlis Kajian dan fatwa Eropah

Lelaki dan wanita yang berzina apabila mereka bertaubat kepada Allah taala, dan mereka berdua hendak keluar dari perbuatan yang haram kepada yang halal, dari kehidupan yang keji kepada kehidupan yang bersih, maka perkahwinan mereka adalah sah dengan kesepakatan para ulama. Disamping kebanyakan para fuqaha tidak mensyaratkan taubat untuk menjadikan pernikahan mereka sah. Sepertimana yang diriwayatkan bahawasanya ‘Umar RA:

ضرب رجلاً وامرأة في الزنى، وحرص على أن يجمع بينهما

Maksudnya: “(‘Umar) Telah menyebat lelaki dan wanita yang berzina, dan dia menggalakkan untuk disatukan antara mereka berdua.” (1)

Ulama yang mensyaratkan taubat adalah ulama dari mazhab al-Hambali berdasarkan firman Allah taala:

الزَّانِي لا يَنْكِحُ إِلَّا زَانِيَةً أَوْ مُشْرِكَةً وَالزَّانِيَةُ لا يَنْكِحُهَا إِلَّا زَانٍ أَوْ مُشْرِكٌ وَحُرِّمَ ذَلِكَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ

Maksudnya: “Lelaki yang berzina tidak mengahwini melainkan perempuan yang berzina ataupun perempuan musyrik,dan perempuan yang berzina tidak mengahwini melainkan lelaki yang berzina atau lelaki musyrik, dan yang demikian itu diharamkan ke atas orang-orang yang beriman.” (al-Nur: 3)

Adapun persoalan iddah, apakah wajib ke atas wanita yang berzina itu terlebih dahulu melepasi iddah ataupun tidak? Dalam perkara ini ada perbezaan pendapat di kalangan ulama fiqh.

Yang kami pilih ialah pandangan ulama-ulama mazhab Hanafi, Syafie dan al-Thauriy yang berpendapat: “Wanita yang berzina tidak ada iddah padanya. Walaupun dia hamil daripada zina. Pendapat ini diriwayatkan daripada 3 orang sahabat al-Khulafa’; Abu Bakr, ‘Umar dan ‘Ali R.’anhum. mereka berdalilkan dengan hadith:

الولد للفراش، وللعاهر الحجر

Maksudnya: “Anak itu bagi sisuami (pasangan wanita) dan bagi penzina itu adalah hukuman rejam.” (al-Bukhari dan Muslim)

Ini kerana iddah itu disyariatkan untuk membersihkan rahim sebagai memelihara nasab, sedangkan zina tidak ada kaitan dengan penthabitan nasab, maka tidak diwajibkan iddah.

Maka apabila seorang lelaki berkahwin dengan seorang perempuan yang hamil daripada zina bukan dengannya, sah pernikahan itu disisi Abu Hanifah dan sahabatnya Muhammad (Hasan al-Syaibani). Akan tetapi lelaki itu tidak boleh menyetubuhi wanita tersebut sehinggalah wanita itu bersalinkan anak tersebut, berdasarkan hadith:

‏لَا يَحِلُّ لِامْرِئٍ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ أَنْ يَسْقِيَ مَاءَهُ زَرْعَ غَيْرِهِ

Maksudnya: “Tidak dihalalkan bagi seorang lelaki yang beriman kepada allah dan hari akhirat, memasukkan benihnya ke ladang orang lain. (yakni wanita yang hamil bukan dari benihnya” (HR Ahmad dan Abu Daud)

Ini berbeza jika wanita itu hamil dari benihnya sendiri, maka pernikahan mereka harus dengan kesepakatan ulama-ulama mazhab Hanafi, apabila harus pernikahan mereka maka harus juga persetubuhan mereka di sisi ulama-ulama mazhan Hanafi kesemuanya, kerana benih yang ada dalam kandungan wanita itu adalah benihnya dan kehamilan itu daripadanya.

[1] Daripada Abdillah Ibn Abi Yazid daripada bapanya: “Bahawasanya seorang lelaki telah mengahwini seorang perempuan, dan perempuan itu ada seorang anak perempuan yang bukan dari lelaki tersebut, manakala lelaki itu pula memiliki seorang anak lelaki yang bukan dari wanita tersebut. Lalu budak lelaki itu berzina dengan budak perempuan tersebut, lalu budak perempuan itu hamil, ketika ‘Umar datang ke Mekkah perkara tersebut diangkat kepadanya, lalu ‘Umar bertanya kepada budak lelaki dan perempuan itu, dan mereka memperakuinya, lalu ‘Umar menjatuhkan hukuman hukuman Had ke atas mereka berdua, dan ‘Umar menggalakkan supaya mereka disatukan (dikahwinkan), akan tetapi budak lelaki itu tidak mahu.” (al-Imam a l-Syafie meriwayatkan athar ini dalam Musnadnya dan di dalam al-Umm, demikian juga ‘Abd al-Razak di dalam al-Musannaf, Said ibn Mansur di dalam al-Sunan, Ibn Abi Syaibah di dalam al-Musannaf dan al-Baihaqi di dalam al-Sunan al-Kubra

Sumber: Kartel Dakwah